ویژه ها

جریان اصلاح طلب مدعی است که ایران از دریافت تضمین صرفنظر کرده و با آمریکا توافق کند. این دقیقا خواسته آمریکا، اسرائیل و تروئیکای اروپا است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

********

** از تضمین خبری نیست، با آمریکا توافق کنیم!

«یوسف مولایی» فعال اصلاح طلب که در دولت روحانی مشاور «عباس آخوندی» در وزارت راه وشهرسازی بوده است در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«معتقدم دستاوردهای ایران و آمریکا با احیای برجام بیشتر از وضعیت کنونی است و هر دو کشور از آسیب‌های بیشتر جلوگیری می‌کنند... ایران و آمریکا باید به سمت توافق پایدار حرکت کنند. هرچند در روابط بین‌الملل ما نمی‌توانیم بین دو کشور توافق پایدار در نظر بگیریم و ممکن است این مساله پس از مدتی متزلزل شود. به همین دلیل تضمین به معنای حقوقی زیاد در چنین توافقاتی محلی از اعراب ندارد

وی افزود:«هر دو طرف باید یک انعطاف منطقی برای رسیدن به یک هدف بزرگ‌تر را در دستور کار خود قرار بدهند. دو کشور نباید انتظار داشته باشند مطالبات حداکثری آنها محقق شود. به همین دلیل نقش واسطه‌گری کشورهای اروپایی و کشورهایی که به امنیت جهانی علاقه‌مند هستند پررنگ‌تر خواهد شد. در این زمینه کشورهایی اروپایی تلاش‌هایی نیز انجام داده‌اند تا بتوانند دیدگاه‌های دو کشور ایران و آمریکا را درباره برجام به هم نزدیک کنند. آن چیزی که قطعیت دارد این است که دولت بایدن از اراده کافی برای حل کردن مشکلات به وجود آمده توسط دولت ترامپ برخوردار است.»

از تضمین خبری نیست، با آمریکا توافق کنیم/ بعد از انقلاب جوانان از ارزش‌های دینی فاصله گرفتند

جریان اصلاح طلب در تحلیل مسائل مرتبط با سیاست خارجی و به خصوص برجام، چند اشتباه فاحش را مرتب تکرار می کند.

اول اینکه، ایران و آمریکا را در یک کفه ترازو قرار داده و مدعی است که طرفین باید از خواسته های حداکثری خود کوتاه بیایند. انگار نه انگار که آمریکا در اقدامی غیرقانونی و غیرانسانی و ظالمانه تحریم هایی را علیه ملت ایران وضع کرده است.

آیا خواسته ایران مبنی بر لغو تحریم را باید با زورگویی و خوی دیکتاتوری آمریکا در اعمال تحریم ها، در یک کفه ترازو قرار داد؟! ما می گوییم که آمریکا باید تحریم ها را لغو کند، در مقابل آمریکا می گوید ایران باید صنعت هسته ای و صنعت موشکی و توان دفاعی و قدرت منطقه ای خود را تعطیل کرده و در آن ها بتن بریزد. حال مگر می شود گفت که طرفین حد وسط را بگیرند؟!

دوم اینکه، جریان اصلاح طلب مدعی است که در صورت توافق با آمریکا شرایط بهتر می شود. این ادعا در حالی است که در حدفاصل سالهای 92 تا 1400 در دولت مورد حمایت اصلاح طلبان، توافق میان ایران و آمریکا امضا شد. سوال اینجاست که آیا در این مدت شرایط اقتصادی بهبود یافت؟! آیا تحریم ها به تاریخ پیوست؟! آیا دشمنی آمریکا با ملت ایران خاتمه یافت؟!

سوم اینکه، جریان اصلاح طلب مدعی است که ایران از دریافت تضمین صرفنظر کرده و با آمریکا توافق کند. این دقیقا خواسته آمریکا، اسرائیل و تروئیکای اروپا است. یعنی اجرای یکطرفه تعهدات ایران بدون دریافت هیچ امتیازی از طرف مقابل. این قبیل پیشنهادات، بیش از آنکه مصداق سهل اندیشی باشد، بوی خیانت می دهد.

چهارم اینکه، جریان اصلاح طلب همچنان به دوگانه دروغین «دموکرات های خوب- جمهوری خواهان بد» معتقد است. این در حالی است که اتفاقا بیشترین حجم تحریم ها و ترورها و اقدامات ضدایرانی در دولت های دموکرات در آمریکا به وقوع پیوسته است.

** بعد از انقلاب جوانان از ارزش های دینی فاصله گرفتند

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «سید حمید کلانتری» فعال اصلاح طلب و معاون وزیر کار در دولت روحانی(یکی از ضعیف ترین وزارتخانه های دولت قبل) نوشت:«تجربه بعد از انقلاب ما نشان داده که متاسفانه بسیاری از جوانان ما از ارزش‌های دینی و بخش زیادی از افرادی که در کسوت دین و روحانیت هستند کناره گرفته‌اند، ناشی از همین است که بین گفتار و اعمال تفاوت‌های بسیار زیادی است

نویسنده یادداشت مذکور که از بانیان مشکلات موجود است، در ادامه نوشت:«وقتی می‌بینند بخشی از مسوولان و مبلغین نظام و بخشی از دولتمردان تنها چیزی که متوجه آن نیستند، درد و رنجی است که مردم ضعیف جامعه که نزدیک به حداقل پنج دهک جامعه و ۵۰ درصد جامعه ما هستند گرفتار آنند، درک نمی‌کنند و دردشان درد مردم نیست، طبیعتا سرمایه اجتماعی و اعتماد در جامعه ما افول پیدا می‌کند.»

از تضمین خبری نیست، با آمریکا توافق کنیم/ بعد از انقلاب جوانان از ارزش‌های دینی فاصله گرفتند

این روزنامه اصلاح طلب که پیش از این پیشنهاد آزادی مشروبخواری و آزادی خرید و فروش مواد مخدر را مطرح کرده بود، در این یادداشت مدعی شده است که «تجربه بعد از انقلاب ما نشان داده که متاسفانه بسیاری از جوانان ما از ارزش‌های دینی و بخش زیادی از افرادی که در کسوت دین و روحانیت هستند کناره گرفته‌اند.»

این قبیل ادعاهای بی پایه و اساس به این دلیل است که بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب با قاطبه ملت ایران فاصله ای پرناشدنی دارد و با مطالبات آحاد مردم بیگانه است.

رهبر معظم انقلاب- 14 خرداد 1401- در بخشی از بیانات به مناسبت سی‌وسومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه امروز گرایش مردم به دین و انقلاب یقیناً بیش از ابتدای انقلاب است، به نمونه‌هایی برجسته از حضور شکوهمند مردم در تجلیل از مقاومت و روحانیت اشاره کردند و گفتند:«تشییع میلیونیِ بدنِ قطعه‌قطعه شهید سلیمانی و بزرگداشت آن مرد انقلابی، مبارز و مجاهد، و تشییع پیکر و ابراز احساسات مردم به درگذشت مراجع و فقهای عالی‌قدری همچون آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و آیت‌الله بهجت با گرامیداشت هیچ شخصیت سیاسی و هنری دیگر در کشور قابل مقایسه نیست و نشان‌دهنده اعتقاد مردم به روحانیت، دین، جهاد و مقاومت است.»

ایشان حضور مشتاقانه جوانان در مراکز اعتکاف و اجتماعات عظیم معنوی و همچنین راهپیمایی‌های با شکوه ۲۲ بهمن و روز قدس را نشانه‌های دیگری از وفاداری ملت به به راه امام بزرگوار دانستند و افزودند:«نمونه دیگری از ارادت دینی مردم، اظهار شوق و ارادت آحاد مردم از پیر و جوان و کودک در سراسر کشور به ساحت حضرت ولی‌عصر(عج) در قالب سرودی است که این روزها پخش شده است.»

در ماهها و هفته های اخیر سرود حماسی «سلام فرمانده» غوغایی در کشور به راه انداخته و شهر به شهر و روستا به روستا و کوچه به کوچه در حال گسترش و فراگیری است و حتی در دیگر کشورها نیز در حال تکثیر است. اجتماع کثیر و تماشایی مردم و به خصوص دهه نودی ها برای تجدید عهد با امام زمان(عج) رسانه های دشمن را به شدت تکاپو انداخت.

در ماههای گذشته نیز حضور پروشور و تماشایی جوانان در مراسم احیای شب های قدر، بازخورد وسیعی در رسانه ها داشت. شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نیز مصداق دیگری از تدین و دینداری جوانان غیور کشورمان در سالهای پس از انقلاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 95
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    48 14
    اف بر هاشمی رفسنجانی رو که حسن کلیدی را تو پاچه ملت کرد.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      40 19
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      14 26
      دلار 31 تومنی و ابر تورم این چند ماه را کی تو پاچه تون کرد؟ نگید که مقصر دولت حسن بود که که از بس این بهانه تکراریه شده حال بهم زن.
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      10 17
      ظریف وزیر امور خارجه بود قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام فقط دو رای موافق داشت: آمریکا و جمهوری دومینیکن! وزیر جدید حالا عبد الهیان کاری کرده که بر عکس شده: همه رای مثبت دادن و فقط دو نفر مخالف : روسیه و چین. معلومه کی کار بلد هست. از جمود فکری در بیایین و فکرتونو آزاد کنید. مهم روحانی و رییسی نیستند که رفتنی اند، مهم منافع کشور هست و وضع مردم
    • DE ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      13 8
      بعد از انقلاب جوانان از ارزش‌های دینی فاصله گرفتند... از این دروغ گنده تر تا حالا نشنیده بودیم .خب چلمنگهای گوگولی اگر مردم از دین‌و اسلام فاصله بگیرند که‌فقط به اصلاحات غربگرا و اسلام امریکایی و مرفهین بیدرد و اشرافیون رای میدهند .خب برای همین هم هست که اصلاحطلبها سعی در استحاله و بیدین کردن مردم دارن تا شانس اننتخاب شدنشون بره بالا.. اصلاحطلبها و اشرافیون این رای هایی را هم که می آوروند بخاطر این بود که کلی فیلم میومدند که مسلمون هستند و بخاطر بقایای اسلام دارند کاندید میشن و گرنه دوغ و دوشاب را تشخیص نمیدهند منظور دوغ و نوشابه برایشون فرقی با تفاوت نداره. اگر جوانان و مردم بیدین شده بودند صد درصد نمایندگان اصلاحات با ۷ تیغه و کراوات و پاپیون میامدند تا رای بیارن نه با ظاهر سازی و یقه بسته و انگشتر عقیق و ریش.
    • حاجی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      6 12
      آقای هاشمی حسن کلید ساز رو تو پاچه تو کرد نه ملت
    • . IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      8 21
      این حرف های تکراری و احمقانه را رها کنید .مذاکره با کشورهای دیگر جز آمریکا بی فایده است وقتی که تمام کشورهای جهان نوکر مخلص آمریکا هستند ما باید با قلدری و شجاعت رو در رو با آمریکا مذاکره کنیم ،ما نباید از مذاکره با آمریکا ترس داشته باشیم
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      12 0
      این مساله ربطی به ایران ندارد. تا شوروی زنده بود قدرتهای سرمایه دنیا در دنیا از دین به عنوان عاملی در جهت مقابله با کمونیسم حمایت می کردند. اما بعد از سقوط شوروی بود که تصمیم مبارزه با خود دین و یا تحریف آن گرفتند. به این ترتیب موج بزرگ نئوپاگانیسم، آتئیسم و ...در کشورهای غربی راه افتاد و بعد به کل دنیا کشید. طبعا ایران هم در امان نماند. تاثیرات مخرب ماهواره و اینترنت هم مزید علت شد. کسی که از تحولات جهانی خبر نداشته باشد فکر می کند موج دین ستیزی ویژه ایران در سالهای اخیر بوده است. در حالی که این یک بحران جهانی است.
    • به ۱۷:۱۱ IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      12 2
      مذاکره ای که قبل نتیجه اش را طرف مقابل اعلام کرده است و یا مذاکره ای که بر سر امور داخلی باشد جز تسلیم نیست. صدام و قذافی و همه سرخپوستان از این مذاکره ها زیاد کردند.
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      9 4
      کاربر 14:32 دلار 32 هزار تومانی و تورم افسار گسیخته نتیجه 8 سال فرصت سوزی با برجام است.
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 0
      حسن تسلیم و در واقع فری ماسون
    • SE ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 0
      و همچنین یکبار دیگه اف بر هاشمی رفسنجانی
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 0
      خطاب به 14:39 ــ دو گروه هستند که برای کشور خسارت بارند: دل سوزان نادان و دین سوزان دانا که جماعت اصلاح طلبان ...ـهوع آور کل ظرفیت این دو گروه را اشغال کرده اند!!!
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    8 8
    جرلت دارید حمله کنید؟
    • تک سوار IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      10 1
      اینها رسما رد دادن. توافقی که توش چیزی عایدتان نشه توافق نیست!!!
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      3 1
      خخخخ نه!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    11 23
    اینقدر سر به سر این ابرقدرتها نگذارید
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    24 11
    فکری به حال معیشت مردم کنید.
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      9 2
      ببین تمام دیکته امریکائیها به اقای سرهنگ قذافی خط به خط انجام گردید و اقای قذافی از تمام حقوق هسته ای و موشکی لیبی گذشت اما امروز سرنوشت لیبی و ملت بزرگ لیبی باید برای ایرانیان درس عبرت بشود هر قدم عقب نشینی از حق حاکمیت ایرانیان مساوی است با صدم پیشروی نظام سلطه، مگر اقای ظریف و اقای روحانی هشت سال معیشیت مردم ایران را به برجام گره نزدند مگر برجام تحقیر امیز امضا نگردید ایا گشایش اقتصادی در ایران انجام گردید تازه بعد از امضا برجام بهانه گیری های امریکا و اتحادیه اروپا شروع گردید تا جائیکه صنعت پیشرفته هسته ای کلا تعطیل گردید و لی حتی ان بیشرف ها حاضر نگردیدند داروهایی که از انرژی صلح امیز هسته ای بدست می اید مثل رادیو دارو ها برای بیماران صعب العلاج ایرانی بدهند امریکا ئیها به چه زبانی بگویند دشمن مردم ایران میباشند که عده ای وطن فروش بخواهند باور کنند
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      2 1
      ببین تمام دیکته امریکائیها به اقای سرهنگ قذافی خط به خط انجام گردید و اقای قذافی از تمام حقوق هسته ای و موشکی لیبی گذشت اما امروز سرنوشت لیبی و ملت بزرگ لیبی باید برای ایرانیان درس عبرت بشود هر قدم عقب نشینی از حق حاکمیت ایرانیان مساوی است با صدقدم پیشروی نظام سلطه، مگر اقای ظریف و اقای روحانی هشت سال معیشیت مردم ایران را به برجام گره نزدند مگر برجام تحقیر امیز امضا نگردید ایا گشایش اقتصادی در ایران انجام گردید تازه بعد از امضا برجام بهانه گیری های امریکا و اتحادیه اروپا شروع گردید تا جائیکه صنعت پیشرفته هسته ای کلا تعطیل گردید و لی حتی ان بیشرف ها حاضر نگردیدند داروهایی که از انرژی صلح امیز هسته ای بدست می اید مثل رادیو دارو ها برای بیماران صعب العلاج ایرانی بدهند امریکا ئیها به چه زبانی بگویند دشمن مردم ایران میباشند که عده ای وطن فروش بخواهند باور کنند فریب این عده وطن فروش خائن را نخورید چون امنیت ایرانیان هم کلا از بین خواهند برد .
    • حاجی IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 0
      خیالتون رو راحت کنم رییسی نمیتواند مثل احمدی نژاد
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    23 10
    با ابن همه اولدرم بوادرم جیکار کردین تاحالا؟
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      11 3
      چهار غلط تو یه جمله، نمره 16!! خخخخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    19 3
    خخ. انقلاب ایران دررسرتاسر دنیا طرفدار دارد
    • علی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      2 1
      توهم بزرگ (بجز جیره خواران)- چرا که نه با دست ایران مار بگیرند- بقیه بدشون نمی یاد! من واقعا نگران اوضاع کشور هستم برخی در توهم بزرگ به سر می برند!
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    15 21
    آزاد سازی سواحل شمال و جراحی اقتصادی بزرگترین ارزشهای انقلاب بود که به کوری چشم غربگداها توسط دولت انقلابی انجام شد.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    10 8
    آقا یارو به چه زبونی بگه مزدور و یا تو صف گرین کارت؟؟ بفهمین دیگه ، اِه....!!!!!
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    11 9
    خدایا به این اصلاح طلبا یا عقل بده یا مرگ
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    13 10
    جریان اصلاحات میخواهد کشور را مجانی به آمریکا بفروشد
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    11 9
    چه حالی دارید خدا وکیلی مواد شوینده دوباره گرون شد.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    12 4
    روزی اگر خدای نکرده کشور بطور کامل دست اصلاحات چی ها بیفتد دیگر از اسم ایران فقط در کتب تاریخی باقی نخواهد ماند متاسفانه مردم ایران در طول تاریخ همیشه با دو جبهه جنگیده اند مهاجم خارجی و منافق داخلی ،، ای کاش فقط با مهاجم خارجی جنگیده بودند که ضربه اصلی را منافق داخلی به مردم کشور و اتحاد سرزمینی ایرانیان میزند خدا لعنت کند کسانیکه میخواهند دوباره طوق بندگی غرب را بر گردن این مردم مظلوم و مبارز بیندازند
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    9 7
    جریان اصلاحات پیاده نظام رژیم کودک کش در کشور میباشند
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    9 5
    20 ساله کشور درگیر بحث هسته ایه
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    7 9
    اصلاح‌طلبان از این میسوزند که جریان انقلابی هنوز در مسیرش پابرجا مانده ولی تعداد طرفداران اصلاحات، هر روز آب می رود
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    10 17
    حالا چراغ دست بگیرید و دنبال ظریف بگردین.
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      8 2
      چراغ؟ ظریف؟ ما خودمون میتونیم قرارداد رو نخونده امضاء کنیم ، کاری نداره که!! خخخخخخخ
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      9 4
      گور پدر.... ظریف و بهایی جماعت.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    8 4
    جالبه دقیقا بعد از سخنرانی رهبر عزیزمون در خصوص دینداری مردم این بیشرفها ۱۸۰ درجه مخالف نظر ایشون حرف میزنن و آب هم از آب تکون نمیخوره
  • مورخ ایرانی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 5
    برای اولین بار مشرق در مورد اصلاح طلبها مطلبی نوشت بدون اینکه بنویسد: ایشان که از فعالان و دستگیرشدگان فتنه ۸۸ هستند...
  • داریوش IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    9 5
    اصلاح طلبان ترسو فقط تو سری خوردن را بلد هستن اما اقدام از موضع عزت و قدرت را بر نمی تابند.
  • مهدی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    9 1
    توافقی مثل برجام بی فرجام که فاقد تضمین و بدون لغو موثر تحریم ها باشد دو ریال هم ارزش ندارد.
  • مهدی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    8 4
    اصلاح طلبان ترسو رفتن و ایران دیگه بدون لغو موثر تحریم ها و تامین منافع ملی به دشمنان باج نخواهد داد.
  • مسعود IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    8 4
    افساد طلبان 8 سال اقتصاد کشور و معیشت مردمو معطل برجام کردند و تورم 1000 درصدی سر سفره مردم گذاشتن بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند !
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      4 6
      اصلاح طلب ها فقط؟ شما ها چی؟ وضع تورم و نون سفره مردمو نگاه کنید! رو نیست که.
  • خسارت محض IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    8 6
    نتیجه برجام شون 10 برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و موبایل و پوشاک و غیره شد هنوز هم بدنبال توافق با دشمن هستن !!!
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    7 5
    شنیده بودیم افسادطلبان اکثریت بعد از پیروزی رییسی آلزایمر گرفته و خِنگ شده اند و یکسره تمام گندهایی که در این سی چندسال به کشور و زندگی مردم زدند را فراموش کردند اما نه اینقدر که گندهای دولت های خودشان در حوادث ریلی را فراموش کنند مثل قطار تبریز - مشهد با ۴۷ کشته زمان روحانی ،قطار تهران - مشهد با ۲۵۰ کشته زمان خاتمی ، حالا همین اوباش در فضای رهاشده مجازی نعره بی کفایتی بر سر دولت رئیسی می زنند
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    8 1
    وقتی آموزش دنیا گرایانه به شکل افراطی داده شود خوب معلوم هست گرایش دینی کمتر می شود و مختص همه دنیا هست و این نشانه ای از نزدیک بودن ظهور دارد
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    7 2
    قانون بین‌الملی که آزانس هست کاملا مشخص هست و شما ناشیان با اجرای برجام و قبل آن سعد اباد آنها پررو کردید که دخالت آشکار در امور داخلی ایران بکنند و فشار بیشتر هم بیاورند
  • مرصاد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    7 5
    عمله های ذلیل داخلی دشمنان !!
  • ES ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    8 0
    برای چندمین بار اعلام خطر دو بلای خانمانسوز فساد آموزشی ( مدرک گرایی و مدرک فروشی) که نتیجه نفوذ عوامل مستعد فساد و خائن و نالایق است، افساد اقتصادی و مافیا و در نهایت/ صرفا جهت یادآوری؛ آزمونهای مفسدانه مهارت مراکز کذایی مهارت آموزی خصوصی تحت مجوز ارشاد شروع شد( تست آنلاین متقلبانه، نمره فروشی، کلاسهای صوری بدون بار علمی و مهارت= مدرک فروشی با ظاهر قانونی)/ تنها راه حل، برکناری مسئولان خاطی و برگماردن مسئولان سالم، برچیدن آزمونهای تست آنلاین و کرفتن امتیاز برگزاری آزمون از این مراکز و در عوض برگزاری آزمون عملی و تستی حضوری با نظارت عوامل ناظر و آزمونگر مستقل سالم بصورت مجمتع خارج مدارس و مراکز خصوصی است/
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    6 4
    اصلاح طلبها جمیعا باعبدی خفه بشن
  • عبدالله IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 3
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا Death to Israel
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 2
    ایران باید خروج از NPT را در دستور کار قرار دهد و ساخت سلاح هسته‌ای را "تعلیق" کند بشرطی که همه تحریم‌ها برداشته شوند. این تعلیق را هر ۶ ماه پس از راستی آزمایی تمدید کند، همان کاری که اکنون آمریکا با تحریم‌ها می‌کند. این تنها راه روبرو شدن و مذاکره با غرب است
  • جاویدایران NL ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    6 1
    از وقتی قطعنامه آژانس تصویب شد و ایران هم متقابلاً اقداماتش رو شروع کرد توی رسانه ها جوی راه انداختن با کمک گروسی که ۳ تا ۴ هفته آینده حیاتی هست و خطرناکه، بنظرم جمهوری اسلامی وقتشه که یک قابلیت تازه نظامی خودش رو افشا کنه برای بازدارندگی و ترساندن اسرائیل، ایران باید این یک ماه آینده رو باقدرت و حداکثر سرعت اتمی به سلامت عبور کنه بعدش دیگه توی خواب ببینن به ایران چپ نگاه کنن، رسانه ها و‌تحلیل گرهای شبکه های فارسی همش دارن دو گزینه رو ممکن میدونن، یکیش عقب نشینی ایران و‌دومی هم اگه ایران عقب نشینی نکنه میگن که منجر به اقدام نظامی میشه!!!! یعنی این جماعت عقب مانده ذهنی مزدور چنان به اربابشون اطمینان دارن که حتی نمیتونن تصور کنن گزینه سوم و پیشرفت بی سابقه برنامه اتمی ایران رو!!!! انگار براشون امریکا وحی هست که حتی به ذهنشونم نمیاد شاید گزینه سومی هم باشه و ایران تا آخر راه اتمی رو بره و اونها هییییچ غلطی نتونن بکنن خخخخخخ، کارشناسان ابله مغز فندقی
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 0
    بنظرمن باید فوری کلیه افراد با تابعیت انگلیس و آمریکا را باید از پست ها بردارند .ما هنوز امیدواریم در این دولت این اقدام جهادی انجام شود .وگرنه هیچ چیز حل نمی‌شود. اینها فرزندانشان در خارج هستند لذا منافع مردم و نظام برایشان مهم نیست
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 1
    آقای سید حمید کلانتری قبل از انقلاب اصلا ارزش دینی نبود که بعد از انقلاب جوانان از آن فاصله بگیرند یا زمان قبل از انقلاب را ندیده بودی یا اینکه خودت را به آن راه زده ای بله درست است یک عده مثل حضرتعالی در سالهای انقلاب احساساتی شدید و یکجورایی اهل مسجد و منبر شدید بعد که دیدید انقلابی بودن و اهل مسجد و منبر بودن هزینه دار به خانه اول خودتان باز گشتید و الا مومنین واقعی که برای دین و نه برای دینار انفلاب کرده بودند هنوز هم بر سر پیمانی که با خداوند بسته اند هستند هنوز
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 2
    هیچ ربطی به انقلاب نداره. علتش گسترش اینترنت و ماهواره است. اگه انقلاب نمیشد تعداد کسایی که با ارزش‌های دینی فاصله می گرفتن خیلی خیلی بیشتر میشد
  • ghasem IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    5 3
    تا با کشورهای قدرتمند دنیا توافق نکنیم وضعیت ما هر روز بدتر و بدتر خواهد شد قرار بود دولت رییسی معیشت مردم رو با نتیجه برجام گره نزنه
  • حمید IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    5 2
    چرا میگید اظهارات بی پایه و اساس..انگار شما تو این مملکت زندگی نمی‌کنید...دقیقا درست گفته
  • سید فروزان CH ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 4
    بعد از لقب دو زاری به سلبریبیفیها ،اصلاح طلبان را هم مفتخر میکنیم به این لقب اصلاح طلب دوزاری،
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 3
    اﻳﻦ ﺗﺤﺮﻳﻤﻬﺎ و اﻳﻦ اﻗﺘﺼﺎﺩ ﻛﺸﻮﺭ ﻓﻘﻄ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﺸﻮﺭ ﺭا ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﻴﻜﻨﺪ
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 4
    انقلابی که در دنیا بی نظیر بوده و نمونه اش ، شاید تا ظهور حضرت مهدی بروز نکند را آقایان با اغراض و امراض شیطانی و دنیوی و پست در قالب انساندوستی ، قصد دارند به شیطان بزرگ بفروشند
  • ناشناس IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 2
    تا جایی که اخبارها گفتن امریکا تمامی تحریمهای مطابق با برجام را لغو میکند و تنها تحریم سپاه ان هم شاخه برون مرزی ان را لغو نمیکند چرا که جز برجام نیست
  • یاران IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 5
    شما اصلاخ طلبان غلط کردید ای بیشرفها بسیاری از مشکلات الان حاصل عملکرد شما خائنان و جنایتکارانی مانند خاتمی ملعون و روحانی منافق که هرد و از ...انگلیسب هستند به مانده
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 2
    متاسفم مردم ، چگونه افرادی بعنوان نماینده یک مردم قدرتمند و مستقل و انقلابی در مراودات و مبادلات بین المللی از منافع و عزت کشورمان قرار بوده دفاع و محافظت نمایند ، ببینید چه اشخاصی تابلوی کشور محسوب میشوند و با رسانه های مشخص مصاحبه میکنند . امیدواریم روزی فرا برسد نسبت به اعمال آنها محاسبه صورت گیرد ، واقعا دیگر مسامحه جایز نیست
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 5
    خاک بر سر شما اصلاح طلبان کثیف وشیطان پرست و حسن روحانی باان برجام لعنتی وذلت بارش
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد ؟؟؟
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    5 5
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      2 5
      نماینده مردم؟
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 0
    خیانته
  • سبحان IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 3
    مردم دشمنی رادیکال با امریکا را نمیخواهند مخالفتی هم اگر میخواهد باشد باید عقلانی و هوشمندانه باشد
    • NL ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      2 2
      مردم یا گرین کارتی ها و مزدوران آمریکا؟! دیگه آمریکا و صهیونیستا چیکار کنن دشمنیشون با ایران و ایرانی ثابت بشه؟ امام گفت آمریکا شیطان بزرگ است.
  • بابایی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 2
    بعضیا آمریکا توی سرشون بزنه سرشونو خم میکنن تا بیشتر کتک بخورن... خودتحقیر غربگدا
  • آرش IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 1
    بابا آزموده را آزمودن خطاست.به فکر اقتصاد کشور باشید اما از طریق اعتماد به جوانان و مشارکت دادن اونها در امور کشور.به اونها برای تولید و طراحی داخلی و با کیفیت اعتماد کنید نگاهتون به داخل کشور باشه و کشاورزی رو مکانیزه کنید و رونق بدید بحای اینکه دائم در رویای رابطه با اروپا و امریکا باشید
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    5 2
    روزنامه های اصلاحطلب چرا خلاف گفته های روحانی و تیم مذاکرات قبلی حرف میزنن. بلاخره بعد از سالها این روزنامه ها تازه به درک مخالفان برجام رسیدن و فهمیدن آمریکا زیاده خواه و پر توقع تشریف داره علی برکت الله
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 2
    خدا از هاشمی رفسنجانی نگذرد که هرجه بد بختی و بی دینی در بین جوانان دراین کشورانجام می شود توسط نظرات تفکرات او
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 1
    این آمریکا بود که از برجام خارج شد درزمان روحانی هم خارج شد که چون می دانست حسن روحانی امتیازات بیشتری می دهد تا امتیاز سیمان ریختن روی موشک‌ها را هم از ایران بگیرد توافق با وطن فروشی که هنر نیست
  • US ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 2
    ایران چرا از ان پی تی خارج نمی شود ؟ مگر امریکا از برجام خارج نشد ؟
  • دادا IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 2
    اقای مولائی تو غلط میکنی در مورد تظمین حرف میزنی شما ...کشور را به این وضع انداختید پس ساکت شو بشین سرجات مقامات مذاکره کننده خودشان میدانند چکار میکنند
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 2
    هزار بار ننگ بر فریدون خبیث و آنان که حمایتش کردند علی الخصوص خاندان ها....و خاتمی و...
  • محمدی اصل IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 3
    اصلاح طلبان معنی عزت رو میفهمن؟
  • حسن IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 1
    تضمین نیست یعنی ذخایر اورانیوم بگیرند سانتریفیوژ ها را به انبار بایگانی بفرستند قلب راکتور بتون بریزند و تمام تحقیقات هسته ای تعطیل کنند و ........سپس مختصر تحریم ها بردارند و بعد از مدت زمان کوتاه با بهانه ای از اول و دوباره تحریم ها را برقرار نمایند و ایران را دنبال نخود سیاه بفرستند !!!
  • ایرانی DE ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 2
    این فعال اصلاح طلب حرف مفت زده
  • فرهاد IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 0
    متاسفم برای جناب مولایی
  • دلیر IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 1
    من طرفدار رئیسی نیستم ولی طرفدار روحانی هم نیستم.این روحانی مردم را بدبخت کرد چرا به خوبی یاد می کنید.هنوز یک سال نگذشته.ما چقدر فراموش کار شدیم. مدام با گذشت زمان تغییر می کنید
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 0
    ننگ بر وطن فروشی
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 1
    امریکا شیطان بزرگ است وبکار خود مشغول .پلیدتر وکثیف تر ومحرک امریکا عناصر وابسطه وپیروان وغربزدگان هستند
    • علی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      3 0
      شما که غربگدا نیستی خو برجام ول کنید ببینم مشکلات اقتصادی حل میشه
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 2
    جناب دکتر که یهویی معاون آخوندی نشدند. ایشان کارکشته تشریف داشتند و دارند
  • DE ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    یوسف مولایی چرند و بی خود می گوید
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    جریان اصلاح طلب مدعی است که ایران از دریافت تضمین صرفنظر کرده و با آمریکا توافق کند./// در حالی که بچه هم میدونه این کار یعنی تکرار اجرای یکطرفه تعهدات از سوی ایران که در دولت قبل انجام شد سوال اینجاست که چرا اصلاح طلبان بر آن اصرار دارند؟ [[ آیا اصلاح طلبان اندازه بچه هم نمی فهمن؟]] من از میزان شعور همه اصلاح طلبان خبر ندارم ولی یقینا" عده ای در این جریان وجود دارند که بدیهیات را بفهمند و انکار نکنند. پس چرا بازهم بر انجام کار غلط "اصرار" دارند؟ اینجا دیگر مسئله سربازی برای آمریکا و اسرائیل مطرحه. مگر وظیفه "ستون پنجم دشمن" چیزی بغیر از اینه؟
  • حسین BG ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    خوب این فرد توضیح نمیده وقتی تضمین نداری و قرار ببندی و تو تضمین بدی باز هم که میزنه زیرش و باید جبهه جدیدی را تسلیم کنی. بعد هم که همه چیزت را دادی رفت بهت حمله می‌کنند.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    حتی اگر تضمینی نباشد وتله برجام وبتن کردن توقف پیشرفتها را بزنید فقط برای مدت کوتاهی هست وشروع میکنند به زباده خواهی وکشتار دانشمندان وفرمانده هان-چند بار باید ازیک حا گزیده شوی!؟ اول برس به بالستیک وکلاهک اتمی بعد تمام تحریمها را بردار وبعد مثل خودشان پیمانهای کاهش سلاحهای اتمی ببند بدون اینکه کاهش بدهی(دقیقا مثل خودشون)
  • سمانه IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    0 0
    خواهش میکنم تمنا میکنیم ب داد مردم برسید واقعا من خسته شدم از بی پولی اجارها فجیح بالاس ب سختی داریم زندگی میکنیم حتی دلم میخاد ی ماشین داشته باشم ولی ندارم حتی باشه پراید ولی پول ندارم بخرم توروخدا کمکم کنید بخدا کسی و ندارم و امثال ما خیلییی ها هستن ب داد مردم برسید
  • محمدجمشیدی جانبازبازنشسته IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    چراایران افشای افردای که دراغتشاشات تعلیم دیده امریکاو اسراییل بودند ما که میدانیم انها را افشا کنید تامردم بفهمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس