کد خبر 1384154
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
جزئیات سرقت از بانک ملی شعبه ممتاز/ خالی شدن حدود ۲۰۰ صندوق امانت

جزئیات سرقت از بانک ملی شعبه ممتاز تشریح شد.

به گزارش مشرق، تعدادی از سارقان در تعطیلات گذشته از ساختمان مجاور وارد شعبه ممتاز بانک ملی واقع در خیابان انقلاب رو به روی دانشگاه تهران می‌شوند و حدود ۲۵۰ عدد از صندوق امانات را باز و اموال داخل این صندوق‌ها را به سرقت می بزند.

بر اساس این خبر، به دلیل اینکه سارقان به محیط بانک آشنایی داشتند، دستگاه ضبط تصاویر را با خود به سرقت می‌برند و همین امر باعث شده است که آمار و اطلاعات دقیقی از این سرقت مبنی بر اینکه سارقان چند نفر بوده و یا از چه طریقی توانستند به سامانه بانک نفوذ کنند، در حال حاضر در دسترس نباشد.

همچنین سیستم هشدار بانک که باید هم به موبایل رئیس بانک و هم به سامانه پلیس متصل باشد، فقط به موبایل رئیس بانک متصل بوده است و این سرقت به موبایل رئیس بانک پیامک می‌شود اما به دلیل اینکه در سنوات گذشته این سامانه هشدار اشتباهی داده بوده است رئیس بانک به این پیامک اعتنایی نمی‌کند و فکر می‌کند مانند دفعات قبلی پیامک اشتباه است.

بر اساس اعلام منابع آگاه حجم و عدد و رقم سرقت هنوز مشخص نیست چراکه بانک از محتویات داخل صندوق امانات مطلع نبوده است؛ همچنین پرونده این سرقت در اداره ۱۷ پلیس آگاهی در دست بررسی و پیگیری است.

بانک ملی نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد حادثه شعبه دانشگاه این بانک که به بروز برخی خسارات محدود به صندوق امانات منجر شد، از سوی پلیس و مراجع ذیربط در حال پیگیری است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    13 1
    رئیس بانک‌ مشکوک نمیزنه؟
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      4 0
      وقتی بانک ملی تخلف میکنه و کسی کاری به کار بانک نداره، تخلف یک امر طبیعی میشه. هر چند وقت خبر از تخلف در بانک ملی و عدم رسیدگی دادگاهها به اون تخلفات منتشر میشه. داریم به کجا میریم؟
  • FR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    10 1
    احتمال دارد از کارمندان سابق یا بازنشسته که به سوراخ سنبه های بانک اطلاع داشتند طرح سرقت را ریخته اند. احتمال دارد حرف رئیس بانک درست باشد. در فیلم چگونه یک میلیون بدزدیم ) 1966 - How to Steal a Million ) آنقدر زنگ اخطار زده شد که پلیس بانک خاموشش کرد همان لحظه سارق کار خودش را کرد. معمولا چنین کارهایی را اسرائیل میکند. اگر سارقان دستگیر شدند برای ضربه متقابل از آنها استفاده کنید . مواظب سایر مراکز باشید . اگر اسناد به کلی سری نهادهای نظامی و امنیتی یا تاریخی سرقت شود قابل جبران نیست. از پهپاد و دوربینهای مرتفع بدون امکان هک شدن مانند آنچه چند بار توسط فرقه مزاحمین خلق انجام شد استفاده کنید.
    • مجید IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 1
      زیاد فیلم دیدی بچه جان
    • سرجوجه قاسمی ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      1 1
      بله قربان ن ن ن
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    8 0
    فرقه رجوی سابقه سرقت بانک در زمان شاه و بعد انقلاب دارند.
  • رضا IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    7 0
    بانکه ها مغازه نیست!یعنی بانک فقط به موبایل رئیس وصله ؟
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    2 0
    معلوم نیست تو بانک ملی چه خبره؟! چند روز پیش هم اخباری مبنی بر تخلفات در بانک ملی و عدم توجه مراجع قضایی به گزارشات حراست بانک مرکزی در خصوص تخلفات بانک ملی منتشر شد. ظاهرا قرار نیست به تخلفات بانک ملی رسیدگی بشه.
  • ارش FR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    1 1
    این کار عوامل صهیونیست بود که به محض ورود انها چیزی زیادی نمیتونند ببرن .و اعضای این باند تحت پیگرد و چند نفر هم دستگیر شده و صندوق را پس گرفتند.بقیه هم به زودی دستگیر میشن.اینجا مگه امریکا هست بانک بزنند .فکر کردند مثل بانک اونجا که چند گاوچران میرن میتونند کاری بکنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس