کد خبر 1384026
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
گروسی

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در کنفرانسی تصریح کرد که هیچ‌کس تمایل ندارد که همکاری بیشتر ایران و آژانس از بین برود.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در کنفرانسی تصریح کرد که هیچ‌کس تمایل ندارد که همکاری بیشتر ایران و آژانس از بین برود و تصمیم‌گیری درباره قطعنامه شورای حکام علیه ایران به کشورهای عضو شورای حکام بستگی دارد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص این که سفر اخیر وی به فلسطین اشغالی در آستانه جلسه شورای حکام، حامل پیامی بوده است، گفت: «قطعاً این سفر حامل هیچ پیامی نبوده است و من هر آن چه را که باید انجام می‌دهم».

وی در خصوص سفر چند ماه پیش خود به ایران گفت: «ما باید این مسئله را به رسمیت بشناسیم که به نتیجه دلخواه دست پیدا نکردیم و فکر می‌کنم که گزارش من کاملاً با عکس روشن و واضح بود. من تلاش کردم که در گزارش شفافیت داشته باشم و کاملاً واضح و مشخص است که به چه دلیل ما معتقدیم که آن چه که به ما گفته شد، از نظر فنی معتبر نبوده است و اطلاعات مورد نظر ارائه نشده است».

گروسی سپس با تأکید بر لزوم ادامه مذاکرات ایران و آژانس ادامه داد: «قطعاً تا زمان روشن شدن این موضوعات باید (به مذاکرات با ایران) ادامه دهیم. راه دیگری برای صادق بودن وجود ندارد».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی مربوط به این که آیا صدور قطعنامه علیه ایران می‌تواند به حل موضوعات باقیمانده میان ایران و آژانس کمک کند یا خیر، گفت: «ما باید به همکاری با ایران ادامه دهیم اما آن چه که ما از آن‌ها (ایران) دریافت کردیم، کافی نبوده است و به همین دلیل ما نمی‌توانیم رو به جلو برویم. مسئله‌ای که در این جا وجود دارد این است که ایران باید همچنان به همکاری با ما ادامه دهد و همانطور که می‌دانید یک برنامه (هسته‌ای) جاه‌طلبانه دارد و هم‌اکنون بیانیه‌ آنها زیر سؤال است زیرا خلاءها و تردیدهایی وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است».

گروسی سپس ادامه داد: «بنابراین فکر می‌کنم به نفع ایران باشد که این موضوعات (باقیمانده و غیرشفاف) را برطرف کنند تا بتوان به مسیر ادامه داد و به غیر از این راه دیگری برای صداقت وجود ندارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    7 0
    ایران باید فورا از ان پی تی خارج بشه
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      شما ؟؟؟!!!!
  • FR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    3 0
    معلومه تو دوست داری مرتب بیایی هتل اسیناس پالاس تهران پذیرایی بشی وگرنه کار دیگه ای نداری !
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      آره آخه مثل تو ندید پدیده
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    6 0
    زرنگ آرژانتینی، این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست. رفتی تو تاریخ مفلوک بدبخت.
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      بدون توهین و تحقیر بلد نیستی نظر بدی ؟
  • رضا DE ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    این مدیرکل چطوری برای رژیمی غیرقانونی اسرائیل که ساخته انگلیس وایادی آنست کورتشریف داره که هیچ عملی رابراساس قانون انجام نمیدهد
  • سعید IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    این راه ندید تو ایران
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    غلط های اضافی بایدجواب قاطعانه ای داشته باش خروج از ان پی تی وقطع ورودوحضورهمیشگی جاسوسان امریکایی صهیونیستی غربی و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس