قطعنامه

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: بعید می دانم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخواهد با صدور قطعنامه‌ای علیه ایران با اعتبار خود بازی کند.

به گزارش مشرق، محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ، درباره احتمال صدور قطعنامه علیه کشورمان در جلسه آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: بعید می دانم آژانس بخواهد با صدور قطعنامه‌ای علیه ایران با اعتبار خود بازی کند خود غربی‌ها هم می‌دانند که صدور اینگونه قطعنامه‌ها علیه ایران الزام آور نیست.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای اروپایی با فشار لابی صهیونیست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به سمت خطرناکی سوق می‌دهند، افزود: اگر آژانس بخواهد قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کند اعتبار خود را به آتش می‌کشد.

نماینده مشکین‌شهر در مجلس با تاکید براینکه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره بر اساس پروتکل‌ها بوده و هیچ کدام از کشورهای عضو NPT به میزان ایران همکاری‌های لازم را نداشته است، ادامه داد: اگر آژانس بخواهد ابزار سیاسی‌کاری غرب شود اعتبارش زیر سوال خواهد رفت و بعید می‌دانم مسئولان این نهاد بین‌المللی بخواهند تاریخ مصرف آن را منقضی کنند.

بیشتر بخوانید:

هشدار امیرعبداللهیان به بانیان قطعنامه ضد ایرانی در آژانس

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه اگر ذره‌ای عقلانیت در مسئولان آژانس باشد قطعنامه‌ای عیله کشورمان صادر نمی‌شود، اظهار کرد: اگر آژانس بخواهد در روند برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان سیاسی‌کاری کند اولا اعتبار خود را به آتش کشیده است و ثانیاً در روند مذاکرات وین اختلال ایجاد می‌کند.

عباس زاده مشکینی با تاکید براینکه غربی‌ها می‌خواهند از طریق آژانس فشار مضاعفی بر ایران وارد کنند تا در مذاکرات هسته‌ای امتیازات بیشتری دریافت کنند، عنوان کرد: این درحالی است که ایران در شرایطی نیست که در مذاکرات به غربی‌ها امتیاز بدهد امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه مذاکرات هسته ای برگ‌های برنده زیادی در دست دارد.

وی اضافه کرد: حتی پس از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها دستاورهای که از دست رفته بود را نیز به دست آوردیم و امروز در مذاکرات دست برتر در اختیار ایران است البته این را هم باید متذکر شد که اگرچه مردم در سختی هستند اما از تحریم‌ها نیز عبور کرده‌ایم و کشور را بدون توجه به تحریم‌ها اداره می‌کنیم.

نماینده مشکین‌شهر در مجلس با اشاره به فشارهای لابی صهیونیستی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تحت فشار گذاشتن ایران، گفت: اخیراٌ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین‌های اشغالی سفری داشت که این موضوع نشانگر تاثیر لابی صهیونیست بر این نهاد بین‌المللی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشنهاد می کنم دفتر خود را  از وین  به اراضی اشغالی انتقال دهد، اظهار کرد: رژیم کودک‌کش صهیونیستی که مظهر تروریسم دولتی است  با داشتن بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای هیچ‌گاه عضو NPT نبوده و زیر بار عضویت آن هم نمی‌رود اما امروز برای یک نهاد بین‌المللی تعیین تکلیف می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 0
    بی خیال اونها قدرت دارند ولی ماچی؟
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      اگه نداشتیم علیهمون نبودن
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    عکس العمل ضعیف شما هم اعتبار مجلس و کشور را به آتش خواهد کشید!! مرگ یبار شیونم یبار، از ان پی تی بیاین بیرون، بگین تا اون رژیم غاصب عضو نشه و بازرسی‌ها رو با حضور نماینده ایران قبول نکنه ما هم عضو. نخواهیم شد!!!
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    دست برتر ! با تصويب همين قانون راهبردى ايران را به گوشه رينگ برديد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس