کد خبر 1380973
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
نشانه‌های آبله میمون در کودکان

کارشناسان می‌گویند، از آنجایی که موارد ابتلا به آبله میمون در انگلیس و چند کشور دیگر در حال افزایش است، آگاهی از علائم و نشانه‌های این بیماری بسیار مهم است.

به گزارش مشرق به نقل از هندوستان‌تایمز، کارشناسان می‌گویند، از آنجایی که موارد ابتلا به آبله میمون در انگلیس و چند کشور دیگر در حال افزایش است، آگاهی از علائم و نشانه‌های این بیماری بسیار مهم است.

چارو دات آرورا، متخصص بیماری‌های عفونی می‌گوید: اگرچه خطر ابتلا به آبله میمونی در بچه‌ها نادر و خفیف است، اما می‌تواند شبیه آبله مرغان  باشد. با کاهش قرنطینه، از والدین خواسته می‌شود بیشتر مراقب این عفونت‌های ویروسی باشند.

وی با صحبت در مورد علائم آبله میمون که در اوایل ماه مه ( سه هفته پیش) به انگلیس رسید، می‌گوید بثورات، تب و بدن درد علائم متقاطع این نوع بیماری ویروسی است.

از دیگر علائم رایج عفونت آبله میمون می‌توان به تورم غدد لنفاوی و خستگی شدید اشاره کرد؛ بثورات پوستی از صورت شروع می‌شود و بعداً به کف دست ها و پاها گسترش می‌یابد؛ علائم ممکن است ۲ تا ۴ هفته طول بکشد.

متخصص بیماری‌های عفونی یادآور می‌شود، در کودکان، در مقایسه با بزرگسالان، تب به طور کلی بالاتر است و بثورات معمولاً از روز ۳ یا ۴ شروع می‌شود و به تدریج تغییر می‌کند. در کودکان علائم خستگی و ضعف نیز بیشتر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 3
    آبله میمون را فقط ایرانی ها می گیرند و به سراسر دنیا پخش می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس