درخواست روسیه برای بررسی نقش آمریکا در شیوع «آبله میمون» از نیجریه

وزارت دفاع روسیه خواستار تحقیق درباره فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در نیجریه و شیوع آبله میمون از این کشور شد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه خواستار تحقیق درباره فعالیت ۴ آزمایشگاه بیولوژیکی در نیجریه که معتقد است آبله میمون از آنجا شروع شده، است.

«الیگور کریلوف» فرمانده نیروهای حمایت از حملات شیمیایی و بیولوژیکی وابسته به نیروهای مسلح روسیه گفت: «بر اساس گزارش منتشر شده از سازمان بهداشت جهانی، سویه غرب آفریقای آبله میمون از نیجریه شروع شده، جایی که آمریکا زیرساخت‌های بیولوژیکی در آنجا دارد».

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دست کم چهار آزمایشگاه بیولوژیکی وابسته به واشنگتن در نیجریه وجود دارد.

این مقام روس از سازمان جهانی بهداشت خواست تا به تحقیق درباره فعالیت آزمایشگاه‌هایی که آمریکا در ابوجا، وزاریا و ولاگوس نیجریه دارد پرداخته و نتایج آن را به اطلاع جامعه جهانی برساند.

بر اساس گزارش‌ها، مواردی از بیماری مربوط به آبله میمون قبلاً فقط در میان افرادی که به آفریقای مرکزی و غربی سفر کرده‌اند، دیده شده است. اما طی هفته گذشته کشورهای انگلیس، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، آمریکا، سوئد و کانادا مواردی از ابتلا به این بیماری را گزارش کردند که بیشتر در مردان جوانی است که به آفریقا سفر نداشتند.

ویروس آبله میمون معمولا باعث تب، لرز، بثورات پوستی و ضایعات در صورت یا اندام تناسلی می‌شود. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که این بیماری برای یک نفر از هر ۱۰ نفر کشنده است، اما واکسن‌های آبله محافظ هستند و برخی داروهای ضد ویروسی نیز در حال تولید هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    6 2
    آمریکا و صهیونیسم واقعا منشا اصلی شر در دنیای امروز هستن. 300 آزملیشگاه امریکا در کشورهای دیگه حالا داره نتایجشو نشون میده
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 0
      خب حالا حرف درست اینه که چرا باید به who که جزء حکومت آمریکاست گوش کنیم و بریم سراغ واکسن و ماسک و ...
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    7 1
    من تا همین چند روز پیش با احتیاط در مورد منشا کرونا نظر میدادم. نمی تونستم نظر قطعی بدم. ولی با این ماجرای آبله میمونی مطمئن شدم همه اینها عمدی و دست سازه و توسط گلوبالیستها منتشر شده. نمیشه که چپ و راست هی بیماری جدید. دقیقا تا از کرونا نفس راحت میکشی حالا آبله. مطمئنم واکسن مربوط رو هم برای همه این بیماریها از قبل آماده پیش خودشون دارن. 330 آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا داره میوه میده. دارن دنیا رو با چند نوع بیماری هم از نظر ذهنی آماده میکنن و هم به اقتصاد ها ضربه میزنن، و در نهایت خدا میدونه کی سلاح اصلی بیولوژیکی رو رها کنن. به امید نابودی گلوبالیستها.
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    6 1
    مردم جهان باید نسبت به این جنایت آمریکا و آزمایشگاه های خطرناک در دنیا آگاه شوند و علیه صهیونیست های آمریکایی بپا خیزند.
  • S IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    6 0
    جل الخالق! دیگه تو نیجریه چیکار داشتن که رفتن پایگاه میکروبی زدن اونم ۴ تا! به بهانه‌ی پیشرفت علم؟ :))) مرگ بر آمریکا، ابلیس اکبر
  • پیروزه IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    امام خمینی ره حرف خیلی قشنگی زد که امیکا شیطان بزرگ است.
  • IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    روسها روی همین موضوع اگر مدارک ارائه کنند میتوانند ملل اسیا و اروپا را متحد علیه امریکا کنند و تحریم و مسدودسازی بابت تروریسم و خطر جهانی کنند
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    4 2
    آخه این آمریکا چی میخواد از جون مردم جهان!!! بابا ویروس بالقوه نابود شو برو دیگه!!!
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    چرا این سیستم درمان فوق پیشرفته،پر امکانات،به روز،دقیق،علمی کشورهای غربی مانع قطع این زنجیره انتقال نمیشه؟چرا از پس خودشون بر نمیاند.اونا دیگه چرا،پس ما چی بگیم.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 2
    مال روسیه و چین نباشه من مشکلی باهاش ندارم
    • رضا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 0
      سلام داداش چرا اونم مهمه ولی اینا با مهار دنیا ودرنزدیکی اونهاچنین کاری رو میکنن چون قبلش واکسن شو ساختن وبوقت خودش برای پول در آوردن به همان کشورها میفروشن تا ادامه داشته باشه کمپانیاشون تعطیل نشه مثل جنگهای که راه میندازن تا سلاح بفروشن
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 2
    من قبلنا ب آمریکا بیشتر باور و اعتقاد و قبول داشتم ب هرچیزی ک بش میپرداخت و اشاره میکرد تا ب روسیه ، الان اگ روسیه ب دروغم در بابت آمریکایها ی چیزای نقل و قول کنه ب روسیه باورم میشه ولی ب آمریکا هرگز حتی اگ مزار مقدس برای عبادت باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس