رایزنی نماینده انگلیس در مذاکرات وین با مقام‌های صهیونیست درباره ایران

«استفانی القاق» مدیر بخش غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت خارجه انگلیس که نماینده لندن در مذاکرات وین بوده، از گفت‌وگوهای فشرده دو روزه با مقام‌های اسرائیلی درباره ایران و منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق، «استفانی القاق» نماینده انگلیس در مذاکرات وین در توییتی از رایزنی با مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران خبر داد.

وی در این خصوص نوشت: گفت‌وگوهای فشرده دو روزه با اسرائیل درباره ایران و منطقه داشتم. چشم‌انداز برجام، مقایسه یادداشت‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای گسترده‌تر (بررسی شد).

این مقام ارشد انگلیسی در ادامه گفت نشست‌هایی با «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم اسرائیل، «آلون بار»  مدیر سیاسی وزارت خارجه این رژیم و «جاشوا زارکا» معاون مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در امور راهبری داشته است.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن و تشکیل کابینه، تلاش‌ها برای ترغیب جامعه جهانی به اعمال فشار بر جمهوری اسلامی را افزایش داده است. اخیراً «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در واشنگتن  دیدار کرد و خواستار مقابله با جمهوری اسلامی ایران از طرق مختلف از جمله تقویت ائتلاف منطقه‌ای تحت هدایت ایالات متحده شد.  

گانتز در شب عزیمت به ایالات متحده، مدعی شد که ایران تنها چند هفته تا جمع‌آوری مواد شکافت‌پذیر برای بمب اتمی فاصله دارد و حدود ۶۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۶۰ درصد در اختیار دارد. وی همچنین مدعی شد که ایران در تلاش برای تکمیل ساخت و نصب یکهزار سانتریفیوژ پیشرفته در تأسیسات هسته‌ای خود از جمله یک تأسیسات جدید در نزدیکی نطنز  و جمع آوری دانش و تجربه در توسعه، ساخت و بهره برداری از سانتریفیوژها است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد.

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی شده بود قصد دارد از طریق مذاکرات وین، آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگرداند اما تاکنون از اجرای تعهداتش در این راستا خودداری کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    2 0
    رایزنی ندارد که ! اسرائیل باید از صحنه روزگار محو گردد که ان شاالله باذن الله محو می گردد.
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    ترکیه مزدور اسرائیل است ،واسرائیل ترکیه واردوغان را تحریک کرده که به یونان حمله کند ،چون اسرائیل قصد اشغال اروپا و ایجاد جنگ و نا امنی در اوکراین واروپا را دارد تا درسایه ایجاد جنگ ونا امنی در اروپا انتقام هولوکاست از اروپا را بگیرد، کهنه سربازان اسرائیل برای اشغال اروپا در اوکراین می جنگند ،بلافاصله که کهنه سربازان اسرائیل در اوکراین جا پاشون محکم بشه، اسرائیل با متحدین منطقه ای که دارد من جمله ترکیه ،اوکراین واذربایجان وکشورهای جان فدای عربی به اروپا یورش خواهند برد واروپا را اشغال خواهند کرد وبه انتقام هولوکاست کل مسیحیان اروپا را نسل کشی خواهند کرد و اسرائیل کوره های آدم سوزی واردوگاههای کار اجباری را برای مسیحیان کشورهای اروپایی به راه خواهند انداخت وبلایی بدتر از فلسطینی ها را بر سرکشورهای اروپایی خواهند اورد ،نمونه کوچکش کشتن خبرنگار مسیحی در فلسطین توسط اسرائیل ، اسرائیل ویهودیان هیچ گاه کوره های ادم سوزی یهودیان واردوگاههای کار اجباری یهودیان در اروپا را فراموش نمی کند و روز شماری می کند برای انتقام از اروپا ومسیحیان اروپا والان وقت انتقام اسرائیل از اروپا وانتقام هولوکاست از اروپا رسیده ، پدر بزرگ ومادر بزرگ زلنسکی یهودی رئیس جمهور اوکراین به گفته خود زلنسکی در هولوکاست کشته شده اند توسط هیلتر، اسرائیل سگ پادووش اردوغان رو تحریک کرده برای حمله به یونان ،ویونان دروازه ورود به اروپاست. اگر امریکایی ها واروپایی ها به این خطر بیخ گوششان یعنی اسرائیل پی نبرده اند یا خیلی احمقند یا مسئولینشان خائنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس