کد خبر 1378828
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
«میشل باچله» به چین سفر کرد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز به چین سفر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی دویچه وله، «میشل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به دنبال برخی ادعاها مبنی بر نقض حقوق بشر در شمال غربی چین امروز دوشنبه به این کشور سفر کرد.

بر اساس اعلام دیده‌ بان حقوق بشر، این سفر ۴ روزه که بازدید از استان «سین‌ کیانگ» واقع در چین را نیز در بر می گیرد، با این هدف به انجام رسیده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که روزنامه «سَوث چاینا مورنینگ پُست» چندی پیش به نقل از منابع آگاه از موافقت پکن با بازدید کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل از منطقه «سین کیانگ» خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، مقرر شد که بازدید «میشل باچله» به شرط آنکه دوستانه باشد، می‌ تواند انجام شود.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین هم پیشتر گفته بود که مدت‌ ها قبل از باچله برای سفر به استان سین کیانگ در راستای تبادل نظر و همکاری دعوت شده و اینکه پکن مخالف هرگونه بهره برداری سیاسی از این سفر است.

گفتنی است که پکن بارها اعلام کرده است که اتهام‌ زنی های حقوق بشری که درباره رفتار چین با اقلیت اویغور ساکن استان سین کیانگ مطرح می‌ شود، بازی سیاسی آمریکا است.

به گزارش مشرق، ایالات متحده آمریکا سال‌ هاست با ابزار هایی از قبیل حقوق بشر تلاش می‌کند تا بازی‌ های سیاسی خود علیه کشورهای مستقل را هدایت کرده و منافع خاصی را به این بهانه پیگیری کند.‌

در همین راستا نیز واشنگتن تاکنون بارها کشور هایی از قبیل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، کوبا، ونزوئلا و چین را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    اویغورها وهابی تکفیری اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس