کد خبر 1375641
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
پکن

وزارت خارجه چین ضمن اعتراض به بیانیه گروه هفت در مورد تایوان و سین کیانگ، از کشورهای عضو این گروه و در راس آنها آمریکا خواست که از مداخله در امور داخلی پکن دست بردارند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه چین از بیانیه اخیر «گروه هفت» (G۷) درباره تایوان و سین کیانگ به شدت انتقاد کرد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری در این باره گفت: چین اعتراض شدید خود را به ریاست گروه هفت اعلام می‌کند. موضع ما در مورد موضوع تایوان و مداخله خارجی در امور هنگ کنگ و سین کیانگ شفاف و بدون ابهام است.

وزارت خارجه چین همچنین از اعضای گروه هفت خواست تحریم های غیرقانونی برضد کشورها را متوقف کرده و از استقرار هواپیما و کشتی های جنگی شان در مرز ملت ها خودداری نمایند.

پکن ضمن تاکید بر سیاست چین واحد، از واشنگتن خواست که دستکاری سیاسی در موضوعات مرتبط با تایوان را متوقف کند.

روز گذشته، گروه هفت نگرانی خود را در مورد وضعیت دریاهای شرقی و جنوبی چین مطرح کرد و گفت که پکن باید از تهدید، اجبار، ارعاب و استفاده از زور خودداری کند. این گروه همچنین از چین خواست تا به ناظران مستقل اجازه دسترسی به سین کیانگ و تبت را بدهد.

بیشتر بخوانید:

تنش جدید بین چین و آمریکا در تنگه تایوان

طبق اعلام وزارت خارجه چین، واشنگتن نیز اخیراً شروع به بازی با «کارت تایوان» کرده است و با برخی کشورها همکاری می‌کند تا تنش پیرامون مسئله تایوان ایجاد کند که این مسئله صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خطر می‌اندازد.

بیانیه گروه هفت و دخالت در امور داخلی چین نیز در همین راستا ارزیابی می شود.

حضور و عبور ناوهای جنگی آمریکایی در تنگه تایوان و مناطق اطراف آن و همچنین اظهارات هم پیمانان غربی واشنگتن در رابطه با امور داخلی چین در راستای سیاست «ایندوپاسیفیک» ایالات متحده صورت می‌گیرد که طی آن واشنگتن تلاش می‌کند تا با تحریک مناطق جدایی طلب، از جمله تایوان، هنگ کنگ، تبت و … بهانه‌ای برای حضور نظامی در منطقه جهت به چالش کشیدن قدت روزافزون پکن ایجاد نماید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    مرگ برامریکای خونخواراین دفعه نوبت چینه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس