آمریکا حق دخالت در امور داخلی چین را ندارد

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در واکنش به انتقادات آمریکا علیه کشورش اعلام کرد که آمریکا و یا هیچ قدرت دیگری حق دخالت در امور داخلی چین را ندارند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سانا، «ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد با انتقاد از اتهامات آمریکا علیه کشورش تاکید کرد: کشتار بی رویه غیرنظامیان توسط نیروهای اشغالگر آمریکا در سوریه، عراق و افغانستان جنایت جنگی است.

بیشتر بخوانید:

ائتلاف چین و روسیه و ایران خطرناک‌ترین سناریو برای آمریکا

خبرگزاری شینهوا چین به نقل از ژانگ جون نوشت: اتهامات و اظهارات اشتباه و غیر مسئولانه آمریکا در مورد مسائل داخلی چین مانند بازی‌های المپیک زمستانی پکن، مسائل سین کیانگ و تایوان بی اساس و مغرضانه است.

ژانگ تاکید کرد که دروغ‌هایی که توسط واشنگتن در مورد نسل کشی ادعایی در سین کیانگ منتشر می‌شود بارها افشا شده است. وی تاکید کرد که ساکنان این منطقه از همه گروه‌های قومی در کنار هم زندگی آرامی دارند.

وی در مورد تایوان نیز تاکید کرد: تایوان بخش جدایی ناپذیر از خاک چین است و حل و فصل موضوع تایوان یک مسئله داخلی است و آمریکا و یا هیچ قدرت دیگری حق دخالت در این مورد را ندارند.

نماینده چین بیان داشت: آمریکا مدعی است که به حقوق بشر اهمیت می‌دهد اما در این زمینه کارنامه شرم آوری از خود بر جای گذاشته است. پاکسازی قومی سیستماتیک و قتل عام‌هایی که در طول تاریخ آمریکا علیه بومیان این کشور رخ داده یک نسل کشی واقعی و جنایت علیه بشریت است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس