کد خبر 1377825
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
انتقاد آمریکا از چین بر سر منطقه سین کیانگ چین

وزارت خارجه آمریکا درباره محدود شدن دسترسی نماینده سازمان ملل به شرایط حقوق بشری در منطقه سین کیانگ چین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دولت آمریکا نگرانی عمیق خود را نسبت به آنچه محدود کردن دسترسی نماینده سازمان ملل از سوی چین نامید، اعلام کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد واشنگتن عمیقاً نگران است که چین دسترسی ها را در جریان دیدار «میشل باچله» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به منطقه سین کیانگ محدود کند. واشنگتن همچنین از باچله به دلیل سکوت در برابر آنچه به گفته دولت آمریکا جنایات در غرب چین است، انتقاد کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ما عمیقاً نگران سفر آتی هستیم. آمریکا انتظار ندارد چین دسترسی لازم را برای انجام یک ارزیابی کامل و بدون دستکاری از محیط حقوق بشر در سین کیانگ میسر کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن نگرانی های خود را به چین و باچله اعلام کرده است. پرایس افزود: سکوت ادامه دار کمیساریای عالی سازمان ملل در برابر شواهد غیرقابل انکار جنایات در سین کیانگ و سایر موارد نقض حقوق بشر در سراسر جمهوری خلق چین عمیقاً نگران کننده است، به ویژه که او صدا پیشرو در زمینه حقوق بشر است و باید باشد.

در همین راستا وزارت خارجه چین اعلام کرد که باچله از ۲۳ تا ۲۸ مه به این کشور سفر خواهد کرد. این اولین سفر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به چین از سال ۲۰۰۵ خواهد بود. برنامه باچله شامل سفر به منطقه سین کیانگ خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    3 3
    از چین یاد بگیرید ،هرچه تجزیه طلب و پانترک و سلفی را چنان سرکوب کرده که تا چند نسل دنبال این کار نروند ،سییتم نظارتی شدید استفاده اجباری از اپلیکشن کنترل و نظارت تماس ،کلیپ و....در سین کیانگ ،میتونه الگوی خوبی برای اقدامات ایران باشه هم تجربه و هم زیرساخت که چین قرار میدهد برای کنترل این قضیه در آذربایجان میتوان اجرا کرد
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 3
      زیاد دور بر ندار نصف ایران ترکه بر خلاف چین
    • رضا IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      2 2
      شما دور برداشتی که نصف ایران سند ترکی زدی ،حتی همان ترکی ارباب شما کمتر از ۷ درصد مردمانش نژاد ترکی دارند آنهم بازمانده همان سلجوقیان هستند در یوتیوب و آپارات موجوده نگاه کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس