کد خبر 1357098
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
پکن اقدام واشنگتن درباره روادید را تلافی می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد پکن در اقدامی متقابل، محدودیت‌هایی را بر صدور روادید برای مقام‌های آمریکایی اعمال می‌کند.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) گفت که چین تصمیم گرفته است در واکنش به محدودیت‌های روادید برای برخی مقامات چینی، روادید برای مقام‌های آمریکایی را محدود کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در ماه میلادی جاری گفته بود که ایالات متحده روادید برخی از مقامات چینی را به دلیل مشارکت در «اقدامات سرکوبگرانه» علیه گروه‌های اقلیت‌های قومی و مذهبی محدود می‌کند.

وزارت امور خارجه چین امروز در واکنش از آمریکا خواسته بود فوراً محدودیت‌های صدور روادید برای مقامات چینی را لغو کند و هشدار داده بود در صورتی که این اتفاق نیفتد، واشنگتن با اقدامات متقابل روبرو خواهد شد.

در سالهای اخیر، تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین در خصوص طیفی از موضوعات از جمله در خصوص منشأ شیوع کرونا، موضوعات تایوان و هنگ‌کنگ و دیگر مسائل بسیار پرتنش بوده است.

دولت آمریکا مدعی نقض حقوق بشر اقلیت اویغورها در استان سین‌کیانگ چین است؛ ادعایی که مقام‌های پکن به شدت آن را رد و به آمریکا توصیه کرده‌اند به جای گرفتن ژست انسان‌دوستانه، به سابقه جنایات خود در کشورهای مسلمان غرب آسیا رجوع کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    3 0
    پکن باید آمریکا را تحریم کنه تامزه تحریم بیاد زیر زبونش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس