اعتراف جدید سعودی‌ها به دست داشتن در قتل‌های ناشی از گرسنگی در یمن

سفیر عربستان در یمن بود اعتراف کرد که به همراه معاون وزیر دفاع عربستان به آمریکا رفته و در این سفر برای بازگرداندن ارزش نفت و گاز یمن به بانک مرکزی عدن با طرف آمریکایی مذاکره شده است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری آژانس مطبوعات یمن امروز (دوشنبه) در گزارشی به اظهارات اخیر «محمد الجابر» سفیر عربستان در یمن مبنی بر «تلاش ریاض برای بازگرداندن ارزش نفت و گاز یمن به بانک مرکزی عدن»   اشاره کرد و نوشت: در طول هشت سال جنگی که یمن توسط همسایگان خود یعنی عربستان سعودی و امارات متحمل شد، صدها هزار کودک جان خود را به دلیل کمبود مواد غذایی بر اثر محاصره و قحطی از دست دادند و مردم یمن در برابر نظام‌های آل سعود و آل نهیان در معرض موارد بی‌پایان نقض حقوق بشر قرار گرفتند.  

آژانس مطبوعات یمن اضافه کرد: مشکل جنگ اقتصادی که مردم یمن از آن رنج می‌برند این است که این جنگ مخفیانه انجام نمی‌شود بلکه کشورهای متجاوز ائتلاف با جرات اعتراف می‌کنند که آن‌ها کسانی هستند که پشت گرسنگی یمنی‌ها قرار دارند و از عواقب قانونی یا انتقام مردم یمن ترسی ندارند.  

آخرین پیامد ذهنیت سعودی‌ها از گرسنه نگه داشتن مردم یمن، اعتراف «محمد الجابر» سفیر عربستان در یمن بود که دیروز (شنبه) با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که به همراه «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان به آمریکا رفته و در این سفر برای بازگرداندن ارزش نفت و گاز یمن به بانک مرکزی عدن با طرف آمریکایی مذاکره شده است.  

این رسانه یمنی اضافه کرد: این اظهارات، موضوع جدیدی است که می‌تواند به سابقه طولانی اعترافات سعودی‌ها به جنایات آشکار علیه مردم یمن اضافه شود و این امر مستلزم پرسش‌های اساسی است که پروپاگاندای (تبلیغات) آمریکا سعی دارد واقعیت جنگی را که یمن در معرض آن قرار گرفته  و صاحبان جنایت‌هایی که بشریت را رنج می‌دهد، پنهان کند.  

پرسش‌های اساسی این است که پول یمن چگونه به عربستان وارد شده است و چه قانونی این اجازه را داده است؟ و چرا درباره احیای حقوق مردم یمن، عربستان با آمریکا مذاکره می‌کند؟ و چرا ریاض درباره مجسمه‌های خرمایی که در عدن نصب کرد با دولت صحبت نکرد؟ .  

آژانس مطبوعات یمن با اشاره به اینکه هیچ جنایتی وجود ندارد که بدون توجیه اتفاق بیفتد، همانگونه که با همدستی شرم‌آور سازمان ملل متحد بر سر مردم یمن اتفاق می‌افتد، این سوال‌ها را مطرح کرد که  کشتار دسته جمعی اجباری توسط ائتلاف علیه مردم یمن چه توجیهاتی دارد؟ و چگونه ثروت کشور فروخته می‌شود در حالی که مردم آن گرسنه هستند؟ .  

این رسانه یمنی با اشاره به اینکه برای احتمال بازگرداندن بخشی از پول‌های دزیده شده مردم یمن توسط نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان در واشنگتن تصمیم گیری می‌شود، افزود:  سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل بی‌رحمانه تمام قوانین و هنجارهای بین‌المللی را در قبال مردم یمن زیر پا گذاشته‌اند و مردم یمن حق دارند تمام خشم خود را بر سر کسانی که زندگی آن‌ها را گرفتند و آن‌ها را کشتند و با کمال بی‌شرمی اعتراف می‌کنند که برای احتمال بازگرداندن بخشی از پول یمنی‌ها با واشنگتن مذاکره می‌کنند، فریاد بزنند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 4
    این ما ایرانی ها بودیم یمن رو نابود کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس