کد خبر 1297832
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
یگان موشکی یمن جنوب عربستان را هدف قرار داد

سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که ارتش این کشور در تازه‌ترین عملیات خود علیه ائتلاف متجاوز سعودی، مناطقی از ظهران عربستان را هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق نقل از المسیره، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اواخر روزچهارشنبه خبر داد که ارتش این کشور در تازه‌ترین عملیات خود علیه ائتلاف متجاوز سعودی، مناطقی از ظهران عربستان را هدف قرار داده است.

یحیی سریع گفته است که این عملیات توسط یگان موشکی یمن انجام شد و در آن «ظهران الجنوب» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان سعودی هدف قرار گرفت.

عملیات یگان موشکی ارتش یمن در داخل این کشور علیه نیروهای متجاوز سعودی نیز ادامه یافته و مواضع متجاوزان در مأرب واقع در شرق صنعاء و همچنین اردوگاه آموزشی ائتلاف سعودی در غرب تعز با دو موشک بالستیک هدف قرار گرفته شد.

سخنگوی ارتش یمن گفته است که در این عملیات‌ها موشک‌ها دقیقاً به اهداف برخورد کرده اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین در پایان گفت که در این عملیات نیز ده‌ها تن از مزدوران، افسران و نیروهای ائتلاف سعودی به‌ویژه فرمانده هنگ اول در ظهران الجنوب کشته و زخمی شده‌اند.

عملیات موشکی ارتش یمن همزمان با دیدار «تیموتی لیندرکینگ» نماینده آمریکا در امور یمن با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی در ریاض صورت گرفته است و در این دیدار دو طرف در این دیدار در خصوص آخرین تحولات یمن گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر دفاع عربستان در این دیدار مدعی شد که ائتلاف سعودی متعهد به حمایت از دولت مستعفی و مردم یمن و تلاش برای دستیابی به یک راه حل سیاسی در یمن است!

در این دیدار همچنین محمد سعید الجابر، نماینده پادشاه سعودی در امور یمن و هشام بن عبدالعزیز، مدیرکل دفتر معاون وزیر دفاع عربستان حضور داشتند.

گفتنی است، تیموتی لیندرکینگ فرستاده ایالات متحده در امور یمن روز دوشنبه گذشته در اولین سفرش از زمان تصدی پست خود در ماه فوریه، وارد شهر عدن واقع در جنوب یمن شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس