کد خبر 1377535
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
قیمت خودرو در سراشیبی

 اگرچه هنوز هیچ دستورالعملی درباره چگونگی واردات خودرو صادر نشده است، اما حتی خبر آزادشدن واردات، تأثیر خودش را در بازار گذاشته است.این تأثیر البته تنها در خودروهای ساخت داخل دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، پراید ۱۱۱ که تا همین چندروز پیش به مرز ۲۱۵میلیون تومان هم رسید، روز پنجشنبه تا ۲۰۰میلیون سقوط کرد. دنا پلاس توربو سان‌روف دار هم که قبل از عید ۵۰۰ میلیون معامله می‌شد این روزها تا ۴۶۰میلیون پایین آمده. پژو ۲۰۷دنده‌ای هم حدود ۳۰میلیون افت قیمت را طی چندروز گذشته تجربه کرده است. در گفت‌وگوهای میدانی بیشتر دست‌اندرکاران حوزه خودرو، اخبار مربوط به آزادسازی واردات را عامل اصلی این افت قیمت داخلی‌ها می‌دانند.

این در حالی است که هنوز هیچ دستورالعمل جدیدی دراین‌باره از سوی دولت صادر نشده و حتی به همان قانونی هم که مطرح است، انتقادات جدی وارد است. به‌عنوان مثال یکی از این انتقادات شرطی است که در نتیجه آن تنها آن‌هایی می‌توانند خودرو وارد کنند که خودرو یا قطعات آن را صادر کنند! البته شنیده‌ها حکایت از آن دارد که دولت قصد دارد برای اولین بار تعرفه واردات خودرو را هم معقول‌تر کند و این امر قاعدتاً سبب کاهش نهایی قیمت خودرو می‌شود.

در سال‌هایی که واردات خودرو آزاد بود، دولت‌های وقت بعضاً بین ۸۵ تا ۹۰ درصد بوده است. این امر ضمن درآمدزایی برای دولت، موجب می‌شد حمایت‌های بی‌چون‌وچرا از صنعت خودرو ادامه پیدا کند. اما حالا که همه حتی رهبر انقلاب نسبت به وضعیت کیفیت و قیمت خودروها انتقاد دارند، آیا دولت واقعاً تعرفه‌ها را معقول‌تر خواهد کرد؟ پاسخ به این پرسش را باید در روزهای آینده بشنویم.

منبع:قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جهودشناس IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    4 2
    300 میلیون افزایش قیمت پیدا کرد ولی 40 میلیون کاهش داشت. خخخخ . الان مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه برای خرید محصولات مافیایی صف میکشند. درضمن خود کرده را تدبیر نیست
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 0
    هر چند الان بازار رکوده و ملت خرید نمی کنند ولی باز مواظب باشید دلالان ... صفت! تو این قیمت ها (با گفتن ارزون شده الان )خودرو و مسکن رو نکنند تو پاچتون! با خریدن فقط اون ها رو پول دار می کنید همین!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 1
    اینکه قیمت خودرو نجومی صعود کند بعد با هیجانات قطره ای پایین بیاید اسمش سقوط نیست/// خودرو که حباب ندارد خودروساز گران می کند و متناسب نیاز و تقاضای مردم نیست دلالها گران می فروشند. خودروسازها خودشان یگان دلالی دارند در بازار...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس