کد خبر 1377546
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
خودرو

شرکت خودروسازی میتسوبیشی موتورز ژاپن و نیسان موتور از اولین خودروهای الکتریکی سبک توسعه‌یافته مشترک خود رونمایی کردند که هدف آن جلب رانندگان ژاپنی بیشتر برای استفاده از خودروهای ارزان‌قیمت است.

به گزارش مشرق، این دو خودروساز ژاپنی که با خودروساز فرانسوی رنو نیز متحد هستند، زمانی پیشگامان بازار خودروهای برقی ژاپن به شمار می‌رفتند اما برای جذب مشتریان و مواجهه با چالش‌هایی از سوی تازه‌واردانی مانند تسلا که به سرعت در حال رشد هستند تلاش کردند.

ماکوتو اوچیدا، مدیر اجرایی نیسان در مراسم رونمایی از مدل‌های جدید در شهر کوراشیکی در غرب ژاپن گفت: من مطمئن هستم، وسایل نقلیه جدید که این اتحاد را نمایندگی می‌کنند، بازی را برای خودروهای الکتریکی در ژاپن تغییر می‌دهند.

خودروسازان امیدوارند از حضور خود در بازار منحصربه‌فرد ژاپن برای خودروهای میکرو(کی) استفاده کنند که تقریبا ۴۰ درصد از خودروهای موجود در جاده‌های ژاپن را تشکیل می‌دهند. اتحاد سه شرکت در اوایل سال جاری یک برنامه پنج ساله برای سرمایه گذاری ۲۶ میلیارد دلاری در توسعه خودروهای برقی، از جمله خودروهای کی را شرح داد.

نیسان که خودروهای الکتریکی لیف و آریا را تولید می‌کند، اولین خودروی برقی سبک خود، ساکورا را با قیمت پایه حدود ۱.۷۸ میلیون ین (۲۱۵۵۷ دلار سنگاپور) پس از در نظر گرفتن یارانه دولتی و با برد ۱۸۰ کیلومتر (۱۱۲ مایل) عرضه خواهد کرد. هر دو خودروساز گفتند که از تابستان امسال فروش خط جدید خودروهای برقی کی خود را آغاز خواهند کرد.

تحلیلگران اظهار کردند: افرادی که پیش از این تصور می‌کردند خودروهای برقی خیلی گران هستند، اندکی بیشتر به خودروهای برقی علاقه‌مند می‌شوند و مایل به امتحان آن‌ها خواهند بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس