کد خبر 1377333
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
۵ پیش‌بینی از قیمت خودرو در آینده

بازار خودرو در شرایط رکودی قرار دارد. اما قیمت‌ها نوسانی است. کارشناسان نوسان قیمت را برای بازار خودرو در روزهای آینده پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش مشرق، بازار خودرو در شرایط رکودی قرار دارد. اما همچنان قیمت‌ها نوسانی است. کارشناسان نوسان قیمتی را برای بازار خودرو در روزهای آینده پیش‌بینی می‌کنند.

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در وضعیت رکودی قرار دارد. البته این رکود نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده است. زیرا بحث واردات خودرو به کشور در مرحله نهایی است و بازار منتظر نتیجه این واردات است.

اما در سایت‌های آگهی فروش خودرو مانند دیوار، قیمت‌ها با نوسان همراه است. جعفری در این رابطه می‌گوید: افزایش قیمت برخی خودروها در آگهی‌های فروش خودرو به این دلیل است که دلالان می‌خواهند خودورهای خود را به بالاترین قیمت بفروشند. اما خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد.

او توضیح داد: همزمان به دلیل اینکه تعرفه واردات خودرو به کشور مشخص نیست میزان کاهش قیمت‌ها در بازار نیز قابل پیش‌بینی نیست.

بازار دلاری خودرو

اما مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو نظر دیگری دارد. او به تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو ایران، یک بازار دلاری است. یعنی عامل اصلی تحریک‌کننده قیمت‌ها در بازار نوسانات قیمت دلار  است.

او توضیح داد: تا زمانی که نرخ دلار به دلیل مشخص نبودن نتیجه  مذاکرات وین  به ثبات نرسد، نوسان در بازار خودرو ادامه‌ می‌یابد.

۵ پیش‌بینی از قیمت خودرو در آینده

بازار در انتظار واردات

همچنین، فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر آزادسازی واردات و حذف قرعه‌کشی فعلا در بازار تاثیری نداشته است. اما در خودروهای داخلی تغییر قیمت یک تا دو میلیون تومان مشاهده می‌شود.

به گفته او، حذف قرعه‌کشی و آزادسازی واردات خودرو به کشور هنوز عملی نشده است. اگر عملی نشود، بازار به روال عادی خود باز می‌گردد. اما اگر واردات آزاد شود، پیش‌بینی می‌شود در بازار شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

البته امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در این رابطه گفت: با آزادسازی واردات پیش‌بینی می‌شود به صورت موقت نظم بازار بهم بریزد. هر چند به نظر می‌رسد بازار دیگر متاثر از این اخبار نباشد. اما قیمت خودروهای خارجی ممکن است کاهش یابد. اما در مجموع قیمت خودروها تغییری نمی‌کند. مگر اینکه بازار در وضعیت رکود قرار گیرد.

عرضه و تقاضا قیمت را کنترل می‌کند؟

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو نیز به تجارت‌نیوز گفت: تعیین‌کننده قیمت کالایی در بورس مقدار عرضه و تقاضا است. اگر عرضه بالا باشد و نیاز بازار تامین شود، این افزایش قیمت می‌تواند کنترل شود و این محصولات در قیمت پایین‌تری به فروش برسند.  البته باید توجه کرد که با عرضه خودرو در بورس کالا فاصله قیمتی بین بازار و کارخانه کاهش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    راستی چرا دولت برای خودرو سقف افزایش قیمت نمی ذاره ؟!
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    اونی که گفته به دلیل مشخص نبودن مذاکرات وین فعلا بازار وضعیتش معلوم نیست معلومه فاز فکریش اصلاحاتی هست که الان رنجی که مردم در نبود خودرو می کشند به دلیل عملکرد امثال ایشون در دولت قبل است . من یاد ندارم تا قبل از سال 94 خودرو توی بازار این چنین وضعیتی داشته باشد شما هر موقع اراده می کردی با یک ثبت نام فوری یک ماهه و یا پیش فروش سه ماهه خودرو دستت می رسید در ثانی اختلاف بازار با خودرو نمایندگی حدود 15 درصد بود جالبه بعد از مذاکرات و ورود دوستان اصلاح طلب به برجام خودرو هم قفل کرد
  • جعفر CA ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 1
    مطمئن باشید خودرو حتما گرون تر میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس