کد خبر 1376950
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
سردار رضایی

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور طرح اقتصادی دولت را در کاهش قاچاق کالا تاثیرگذار دانست.

به گزارش مشرق، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده فراجا درباره اقدامات پلیس در خصوص مقابله با قاچاق کالا و احتکار با توجه به اجرای طرح اقتصادی دولت گفت: ما امروز خیلی خوشحالیم که دولت و مجلس محترم به یک اقدام بسیار موثر رسیده و در خصوص مهندسی اقتصادی کشور و در راستای ارتقای معیشت مردم تصمیم جدی گرفته‌اند.

وی ادامه داد: با وجود تامین اجناس ارزان قیمت در داخل کشور، اما سوبسید آن را مافیا استفاده می‌کردند و به نوعی کالاها قاچاق می‌شد، اما اگر قیمت تعادل پیدا کند، قطعا در قاچاق تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

جانشین فرمانده فراجا تصریح کرد: در این رابطه نیز ممکن است افرادی باشند که از این فرصت سوءاستفاده کرده و احتکار کنند. در پلیس امنیت اقتصادی مجموعه‌ای را داریم که با فسادهای اقتصادی و قاچاق مقابله می‌کند، چه در حوزه تردد بین شهرها که قصد سوءاستفاده باشد و چه در خارج از مرزها و برون مرزی.در واقع  با این سوء استفاده‌ها چه در زمینه ورود به کشور باشد و تولید در کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد و چه بحث کالاهای اساسی باشد و به بیرون از کشور برود و بخواهد معیشت مردم را خدشه‌دار کند، مقابله می‌کنیم.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: ما در این طرح اخیر نیز همگام با دولت و در کنار دولت هستیم و اقدامات بسیار موثری در خصوص مقابله با قاچاق و احتکار از سوی پلیس نیز انجام شده است و مسئولان پس از استماع گزارش‌های پلیس از ما تقدیر کردند.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت در تصمیم گرفته شده اخیر و این جراحی بزرگ یا ترمیم اقتصادی که اعلام می‌کند و همچنین همه اقداماتی که در راستای رضایت‌مندی مردم انجام می‌شود، موفق باشد و ما هم در این قضیه در مقابله با قاچاق و محتکران حتما کمک خواهیم کرد.

جانشین فرمانده فراجا درباره اعتراضات در برخی استان‌ها در روزهای اخیر گفت: بالاخره زمانی که جمعیت به گرانی و کمبود اجناس معترض می‌شوند، حق با آن‌ها است اما معاندین و دشمنان و سوءاستفاده کنندگان و کسانی که بدخواه هستند، از این جمعیتی که حرف‌هایشان را آرام می‌زنند سوءاستفاده می‌کنند و تخریب‌هایی را بعضا ایجاد می‌کنند.قطعا پلیس با این افراد برخورد جدی می‌کند و برای ما قابل تحمل نیست و البته مردم هم اجازه سوءاستفاده به آنها را نمی‌دهند.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه این اقدام مجموعه پلیس، قانونی است، گفت: اینکه برخی به صورت غیرمجاز تجمع می‌کنند و اقدامات تخریب‌آمیز دارند و به اموال شخصی و دولتی آسیب وارد می‌کنند، قابل تحمل نیست و قطعا ما به خواست مردم با این افراد مقابله می‌کنیم.

وی تاکید کرد: البته ما از مردم بزرگ و شریف ایران تشکر می‌کنیم که خودشان فهمیده و این موضوع را مدیریت می‌کنند، تعدادی که از اصل طرح هم مطلع نبودند و بعضا انتظاراتی داشتند و آمده بودند، توجیه شدند و الحمدالله مشکل خاصی وجود ندارد.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • US ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    35 17
    همه علیه مردم فقیر و مطلوم
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      5 18
      فقیر نیستن چون تو بازار و کیسه پر می‌بینیم دوما سال ۹۶شون رو یادمون نرفته که هنوز داریم تاوان پس میدیم
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      6 4
      یعنی توی کشورهای دیگر تورم ، کمبود و.... نیست؟! چرا فقط مشکلات داخل ایران را بزرگ نمایی و میکنید
  • شهرام IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    18 15
    خفه شو بابا تو هم که تو آلبانی و با آی پی آمریکا کامنت گذاشتی جزو طبقه محرومی.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      9 6
      آقای نسبتا محترم در آلبانی با آی پی آمریکا!!!اگر آلبانی هستش که دیگه فیلترشکن نمیخواد تا آی پی آمریکا داشته باشه...
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      10 7
      ۱۵:۶ یعنی البانی نشین ها فقط با آی پی آلبانی میان توی سایت و نظر میدن؟
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      12 8
      ساکت باش هموطنت را آلبانیایی خطاب نکن من هم با فیلتر شکن کامنت بزارم پرچم کشور دیگری می آید و این دلیلی نمی‌شود که اهل ان کشور یا آلبانیایی باشم
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      9 6
      آرام باش حیوان در کدام طویله ای بزرگ شدی؟
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      9 8
      شما ها اصلا نمی‌دانید آلبانی کجاست و تا چیزی بر خلاف میل شما گفته شود سریع به او آلبانیایی می‌گویید بی سوادهای پر مدعا
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      5 9
      اولا میزی که خلاف میل ما است اقدام علیه امنیت ملی است دوما آلبانی تو اروپا است و فرقه رجوی بعد از عراق به آنجا رفتن فهمیدی؟
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      3 8
      اولا چیزی که خلاف میل ما است اقدام علیه امنیت ملی و تخریب اموال عمومی و راه سرکردن علیه مردم است دوما آلبانی تو اروپا است و فرقه رجوی بعد از عراق به آنجا رفتن فهمیدی بی سواد پر ادعا؟
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    6 1
    دست اندر کاران داخلی و خارجی ضدد انقلاب باتبلیغات شبکه های معاند و نادانهای داخلی همه هجوم اورده اند به کمبود /کم فروشی /و گران فروشی اقلام معیشتی /یک سری به نانوایی ها مرغ فروشی ها بنکدار های مواد غذایی بزنید چه خبره اگرمچاره جویی شود چه بسا ...... مواد شوینده /نرخ تعمیرات وسایل برقی /خودرو دارد سر به فلک میزند
  • علی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    6 1
    نمی شود بدون فحش جواب دهید ؟
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 7
    چهار دهک پایبن جامعه را به شدت حمایت کنید. وزارت صمت باید در تعریف دهکها بازنگری جدی کند، میزان یارانه هم افزایش یابد. سید ابراهیم، حرف مرا بپذیر.
  • حامد IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 2
    با اراذل و اوباش فرصت طلب برخورد قاطع کنید. این کارها هیچ ارتباطی با گرانی ندارد. یارانه ای که به حسابشان واریز شده را هم بگیرید.
  • خسروجردی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 1
    خداراشکر
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    حالا از مجوز حرف میزنید.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 0
    اگر هدف رسانه های بیگانه فقط اطلاع رسانی است چرا اخبار مشکلات کشورهایی که در آنجا هستند یا کشورهایی که از آنجا پول می گیرند را منتشر نمی کنند. چرا فقط و فقط نقاط ضعف و بعضا کذب داخل ایران را تکرار می کنند. چرا همه رسانه های بیگانه بصورت هماهنگ و هم زمان روی انتشار یک خبر زوم می کنند. چرا می خواهند در ایران آشوب به پا کنند. چرا می خواهند اراذل و اوباش با نیروهای انتظامی و امنیتی وارد درگیری مسلحانه بشوند. مطمئنا اینها دوستدار کشور و مردم ایران نیستند و می خواهند از آب گل آلود ماهیگیری کنند.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 1
    سرکوب و نابود کردید.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 0
    مگه خودتون همدیگه را تایید بکنید
  • سهیل IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 1
    ‌چه خبردارند از له شدن مردم زیر فشار گرانی
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      چجوری فقط می‌خرن و می‌خرن و می‌خرن؟
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 1
    خداوند بهتون عمر با عزت بده
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    به نظر میرسد چون آقای نوری مالکی نخست وزیر عراق حکم اعدام صدام را امضا کرد الان بعثی ها خیال میکنن ایران به نوری مالکی دیگته کرد بخاطر همون بعثی ها قاچاق وارد برخی نواحی ایران میشن تا جو را متشنج کنند چند جاسوس هم گرفتن
  • رضا IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    سلام عزیزانی که از حذف ارز ترجیحی ناراحت هستن کافیه یه تحقیق انجام بدن از چند تا کارشناس اقتصادی بی طرف سوال کنن ببینن این سیاست ارز 4200 چه بلایی سر مملکت آورده بوده. البته بی انصافیه که بگیم این گرونی ها همش بخاطر حذف ارز ترجیحی هست.مسئله ی گرانی مواد غذایی برخلاف دوره روحانی یک رخداد جهانیه. کافیه با یه سرچ کوچیک تو اینترنت بازدید از چندتا سایت (ازجمله خود سایت ضد انقلاب DW ) ببینید که چه بلایی سر قدرت خرید مردم خود اروپا اومده!
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    مهمترین هدف دولت باید کنترل نقدینگی و انضباط و صرفه‌جویی اقتصادی و جلوگیری از کسر بودجه باشد وگرنه تورم همچنان سیر صعودی افسارگسیخته خواهد داشت. اینکه با این نرخ تورم بانکها را مجبور به اعطای وامهای نزدیک به قرض الحسنه تحت عناوین مختلف کنند یا دولت را زیر بار تعهدات سنگین مالی حمایتی ببرند، یعنی عدم کنترل تورم که منجر به شکست این دولت مردمی خواهد شد
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    الان مد شده که بگویند نرخ گذاری نباید دستوری باشد. صنایع مختلف به هر بهانه نرخها را ناعادلانه افزایش می دهند و در عین حال ادعای ضرر و زیان دارند، در حالیکه صورتهای مالی شان حاکی از سودهای کلان است (البته در خصوص صنایعی مثل خودروسازی ها فساد بیش از این حرفهاست). برای تصویب افزایش نرخها، کارگروههای نظارتی باید دقیقا هزینه های صنایع را بررسی و بعد اجازه افزایش نرخ عادلانه بدهند. نه اینکه یک کیلو شیر خام درب کارخانه زیر ۱۲۰۰۰ خریداری و قیمت ماست ساده کیلویی ۲۵۰۰۰ تومان و پنیر معمولی کیلویی ۹۲۵۰۰ تومان نرخ گذاری شود. متاسفانه قلدری باب شده و صنایع با روشهای ناصحیح افزایش نرخ می گیرند نه با حساب و کتاب کارشناسانه.
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    امثال این آقا چون زندگی تامینی دارن با این اظهارات نمک بر زخم مردم میپاشن خدا لعنتشان کنه
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    مگه بیت المال متعلق به همه نیست؟ پی این دهک بندی قضیش از کجاست ؟ یه عده از نفت سهم دارن و یه عده نه ؟
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    فرق میکنه که به کی رای داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس