کد خبر 1375978
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
شهید احسان پای خسته

سارق ۳۲ساله‌ای که هنگام پرسه زنی در یکی از جمعه بازارهای مشهد ، افسر نیروی انتظامی‌را به ضرب چاقو به شهادت رسانده بود، با صدور حکمی‌از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به قصاص محکوم شد.

به گزارش مشرق، ظهر ششم اسفند سال گذشته، یکی از شهروندان با مشاهده جوانی که به طرز مشکوکی در لابه‌لای موتورسیکلت های پارک شده در پارکینگ جمعه بازار شهید شوشتری مشهد پرسه می‌زد، خود را به یکی از  افسران یگان ویژه مستقر در محل جمعه بازار رساند و او را از ماجرا آگاه کرد. افسر وظیفه شناس نیروی انتظامی ‌نیز برای پیشگیری از وقوع جرم، بی‌درنگ راهی پارکینگ شد و در حالی که می‌دانست، جوان مظنون قصد سرقت موتورسیکلت را دارد، کنارش قرار گرفت و او را نصیحت کرد اما سارق ناجوانمرد ناگهان کاردی را از زیر پیراهنش بیرون کشید و برای فرار از محل، دو ضربه به کتف و ران این افسر رشید وارد کرد.

همزمان با فرار سارق ۳۲ ساله از محل ارتکاب جرم، ستوان «احسان پای خسته» نیز به مرکز درمانی انتقال یافت اما ساعتی بعد بر اثر عوارض ناشی از اصابت چاقو به قسمت ران پا، به درجه رفیع شهادت نایل آمد. در پی شهادت این افسر وظیفه شناس، سردار محمد کاظم تقوی( فرمانده انتظامی‌خراسان رضوی) دستورات ویژه‌ای را برای دستگیری ضارب فراری صادر کرد و بدین ترتیب گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با حمایت‌ها و راهنمایی‌های قضایی وارد عمل شدند تا اینکه چند روز بعد قاتل فراری در یکی از روستاهای مرزی شهرستان سرخس به محاصره کارآگاهان درآمد و دستگیر شد.

با انتقال متهم به مشهد، بازجویی‌های تخصصی از وی در حضور قاضی دکتر صادق صفری (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) ادامه یافت و او در بازسازی صحنه جرم همه زوایا و ابعاد این جنایت را بازگو کرد. پس از تکمیل تحقیقات در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، کیفرخواست این پرونده جنایی صادر شد اما به دلیل اهمیت ماجرا و مطالبه عمومی ‌از سوی مردم برای برخورد قاطع با این گونه مجرمان خطرناک، پرونده مذکور  در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی سریع و دقیق قرار گرفت.

در جلسات محاکمه که توسط قضات «محمد شجاع پورفدکی» و «حسنعلی صبوری نسب» به طور ویژه در مشهد برگزار شد، متهم این پرونده جنایی تلاش کرد تا ارتکاب این جنایت را به عوارض ناشی از استعمال مواد مخدر ارتباط دهد اما فقط طرح چند سوال تخصصی از سوی قضات با تجربه دادگاه او را در مخمصه‌ای انداخت که دیگر داستان سرایی‌هایش نیز بی‌فایده بود.

قاضی شجاع پور فدکی از متهم داریوش رحیمی‌پرسید، اگر تحت تاثیر عوارض شدید مواد مخدر دست به چاقو بردی، پس چگونه بعد از آن راه فرار را به خوبی تشخیص دادی که از چه راهی فرار کنی؟  یا چگونه موتورسواری را با  تهدید چاقو مجبور کردی که تو را از صحنه جنایت فراری دهد؟ متهم که پاسخی برای این سوال‌های رگباری نداشت، فقط سکوت کرد و در نهایت گفت: آن قدر هم حواسم پرت نبود که راه فرار را پیدا نکنم! آن روز برای سرقت موتورسیکلت به جمعه بازار رفته بودم که افسر نیروی انتظامی‌ متوجه شد و دستم را گرفت. من هم برای فرار با چاقو ضرباتی به شانه و پایش زدم!

در ادامه جلسات محاکمه که با حضور وکلای مدافع و اولیای دم برگزار شد ، متهم به صراحت ارتکاب جنایت را پذیرفت و به فرود آوردن تیغه ۲۰ سانتی‌متری کارد بر ران شهید «احسان پای خسته» اعتراف کرد.

پس از پایان جلسات دادگاه و بررسی همه جوانب این پرونده حساس، قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به شور نشستند و رای خود را با توجه به اقاریر صریح متهم، محتویات پرونده و گزارش های پزشکی و انتظامی، صادر کردند. براساس رای دادگاه، داریوش رحیمی‌متهم ۳۲ ساله، به قصاص نفس در ملأعام محکوم شد.

با صدور این رای قاطع که مورد انتظار مردم بود، پرونده مذکور به تقاضای وکیل متهم، در دیوان عالی کشور زیر ذره بین قضاوت قرار گرفت تا مراحل دیگر دادرسی به زودی طی شود.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 0
    خدا کند مثل حکم قاتل شهید رنجبر توسط دیوان عاااااالی نقض نشود
  • ناصر IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 0
    این اراذل را باید با زجر کشت ، خدا لعنتش کنه
  • ش. AE ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 0
    خدا کند حکم اجرا شود و اراذل اوباشی که مزاحم ناموس مردم شدن در شهریار باید همین حکم را بگیرن اعدام
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 0
    قصاص یا بخشش حق اولیاء دم مقتول است این حق رو خدا معین کرده اما آخه چرا یه جوون باید کاری کنه که عاقبتش برسه به اعدام و قصاص !؟ آخه یه موتور ارزش اینرو داشت که بخاطر دزدیدنش دست به جنایت بزنه !؟ و یه خانواده رو داغ دار کنه و کلی از افکار عمومی رو ناراحت کنه !؟ /ای کاش این کار رو نمی‌کرد و این جنایت رو مرتکب نمی شد/ وقتی میگن و دعا میکنن خدایا یه لحظه ما رو بخودمون واگذار نکن بخدا دعای حقیه دعای خوبیه / یه لحظه خودمون رو بخودمون واگذار کنه و بالصطلاح‌ دستمون رو از دست خدا جدا کنیم ممکنه هر اشتباه و جنایت و خطایی رو مرتکب بشیم اونوقت شاید خسر الدنیا و الاخره بشیم / واقعا انسان تأسف و حسرت میخوره که ای کاش این جوون این جنایت رو مرتکب نمیشد و اون افسر پلیس وظیفه شناس الان زنده بود و بالاسر زن و بچه اش می‌بود واین جوان مرتکب قتل نفس نمیشد و یه راه برگشت برای خودش باقی می‌گذاشت / خدایا عاقبت همه جوونا رو ختم بخیر کن
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 1
    اگه پلیس و دادگاه اینها رو‌نکشد، خودمون خونه اراذل و اوباش هر شهر رو به آتش می کشیم.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 2
    قصاص نکنید اگر قصاص بکنید ارازل و اوباش می ترسند ! اگر قصاس کنید دشمن نگران می شود. اگر قصاص کنید فضای مجازی علیه شما می شود.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 0
    اين بيشرفهارو سريع إعدام كنيد
  • امیرعباسی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    توروخدا این قاتلهارو هی نبخشید،یه عوه بیشرف بیدرد به اسم سلبریتی داه میافتن واسه رضایت گرفتن،قاتلها باید اعدام بشن،امثال اون نوید افکاری بیشرف که ازش قهرمان ساختن،اعدام این اوباشان خواست ملت ایران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس