کد خبر 1376050
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
دستگیری ۲۴۶ نفر بخاطر احتکار طی ۲۴ ساعت گذشته

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی، از کشف بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع کالای اساسی و معیشت محور احتکارشده و دستگیری ۲۴۶ متهم طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا رضاییان اظهار داشت: با مشاهده اینکه تعدادی از سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان و نامشروع اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می‌کنند تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی با اشاره به پایش های اسنادی و میدانی روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: عزم و اراده پلیس امنیت اقتصادی برای برخورد و مقابله با متخلفان و سوداگران اقتصادی بیشتر از هر زمانی بوده و کارآگاهان این پلیس با تشکیل گروه‌های مشترک بصورت مستمر و روزانه از مراکز و انبارهای نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای بازدید و بازرسی می‌کنند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، با خدمت مضاعف و تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن‌ها بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع کالا اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، ماکارونی، روغن خوراکی، گوشت قرمز و مرغ، نهاده‌های دامی و کشاورزی، حدود ۴۴ هزار لیتر انواع مواد شوینده، روغن موتور و ضد یخ و.... را به همراه بیش از ۱۴ هزار عدد انواع دارو و ۶۹ هزار و ۵۰۰ قطعه انواع ابزار آلات کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را یک هزار و ۵۸۶ ریال برآورد داشتند اضافه کرد: در این خصوص ۲۴۶ متهم دستگیر، ۱۰۱ دستگاه خودرو توقیف و ۴۶ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی متهمان تحویل مراجع قضایی و خوردوها روانه پارکینگ شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    این بگیر ببندها هیچ تاثیری در گرانی کالاها ندارد هزینه تمام شده همه اقلام با وجود تحریمها بالاست چرا بیخود وقت خودتان را میگیرید و هر روز به جمع مخالفین نظام اضافه میکنید.وقتی کالا بود کسی رغبت به خرید اضافی نمیکند اما اگر کالایی کمیاب شد بدون تردید قیمتش افزایش پیدا میکند.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 0
      نه اینطور نیست، خیلی ساده ای ، وقتی عرصه به دلالان تنگ می شود به همراه برخی دولتی های قبل، و در جهت بی اثر کردن اصلاح اقتصادی و ایجاد نا امنی اقتصادی، ائتلاف شومی تشکیل می شود که فقط ضربه زدن به اقتصاد کشور و نارضایتی عمومی هدفشون است، از کی تا حالا قاچاقچی و گرانفروش و محتکر و اختلاسگر، طرفدار انقلاب اسلامی بوده اند که حالا نگران باشیم به جمع مخالفین نظام افزوده شوند، اتفاقا باعث خرسندیست که این زالو صفتان مخالف انقلاب باشند. ما باید طرفدار ملت بخصوص قشر ضعیف جامعه باشیم نه اینکه جلوی گرگ صفتان حرامخور رو باز بگذاریم تا خون ملت رو توی شیشه کنند.
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 0
      احسنت استاد، جواب منطقی و دندان شکنی دادی، خدا حفظت کنه!!
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      مخالفین نظام؟! این جنایت کار ها با احتکارشون اتوماتیک دشمن کشور هستند.
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    با احتکار کنندگان باید با اشد مجازات رفتار کرد، ن فقط با جریمه کردن، ک ب هموطن های خودشون هیچ احساسی ندارن، و احتیاج مردم رو انبار میکنن فقط برای ثروت اندوزی،،، وای بر حال بی اعتقاد آن و محتکران،،،باید نیروهای بسیج، امر به معروف و نهی از منکر وارد بشن،، همین ها متاسفانه وجهه نظام رو خراب میکنن،،، ک خوراک شبکه های معاند بشه ،،،،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس