کد خبر 1345711
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷
شهید احسان پای خسته

موتورسوارانی که برای فروش لوازم سرقتی به جمعه بازار رفته بودند، یکی از افسران یگان ویژه مشهد را به ضرب چاقو به شهادت رساندند.

به گزارش مشرق، ساعت ۱۲:۳۰ ظهر جمعه گذشته یکی از کارکنان شهرداری به افسر یگان ویژه ای که برای حفاظت از امنیت مردم در جمعه بازار حاشیه مشهد مشغول انجام وظیفه بود، مراجعه کرد و او را در جریان حضور یک جوان مظنون به سرقت قرار داد.

در این هنگام ستوان دوم «احسان پای خسته» بی درنگ برای بررسی موضوع به صورت نامحسوس وارد عمل شد و در کنار جوان مظنون قرار گرفت تا مدارک او را بررسی کند. اما آن جوان که متوجه ظن پلیس شده بود ناگهان چاقویی را بیرون کشید و ضربه ای به ران پای این افسر وظیفه شناس زد و بلافاصله به اتفاق موتورسواری که همدستش بود از محل گریخت.

در پی وقوع این حادثه، بلافاصله نیروهای انتظامی دیگر به تعقیب مظنونان به سرقت پرداختند و این افسر جان بر کف انتظامی نیز به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافت اما او در دقایق اولیه بامداد روز گذشته به دلیل عوارض ناشی از اصابت ضربه چاقو، شربت شهادت نوشید و بدین ترتیب یکی دیگر از حافظان امنیت سرزمین خورشید، جان خود را برای دفاع از امنیت و آرامش و اموال مردم فدا کرد.

با توجه به اهمیت موضوع قاضی دکتر صادق صفری (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) نیز روز گذشته پس از انجام بررسی های مقدماتی، دستورات ویژه ای را برای دستگیری متهمان صادر کرد و گروه تخصصی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند.

کارآگاهان پس از چند ساعت ردزنی های اطلاعاتی موتورسواری را که ضارب را فراری داد، در یک عملیات هماهنگ به دام انداختند و این گونه تلاش گسترده ای برای دستگیری عامل شهادت این افسر سرافراز انتظامی آغاز شد.

روز گذشته فرمانده انتظامی خراسان رضوی شهادت این افسر حافظ امنیت را به حضرت ولی عصر (عج)، ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب تبریک و تسلیت گفت و تاکید کرد که تلاش همرزمان این شهید بزرگوار برای دستگیری عاملان این اقدام شرورانه ادامه می یابد.

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: دستورات ویژه ای برای رصدهای اطلاعاتی صادر شده است و عامل شهادت این افسر رشید به زودی در چنگ عدالت گرفتار خواهد شد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • محمدایوب چک IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    28 1
    تا زمانیکه پلیس حق استفاده از سلاح نداشته باشد ودر هنگام درگیری چرتکه بندازه که بزنه یا نزنه. نیروی انتظامی باید یگان تدفین تشکیل بده.
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      17 0
      حالا بررسی که بکنن میبینن این دوتا سگ وحشی هرکدوم حداقل 4-5 بار افتاده زندان و باز آزاد شده که بیاد بیرون جنایت کنه، قانونگذار و قاضی فشل در تمام خونهایی که اراذل سابقه دار میریزن شریک هستن.
    • وطن پرست DE ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      8 2
      یعنی باید چند نفر دیگه از این عزیزان شهید بشن تا این همه قوانین سختگیرانه از دست و پای پلیس برداشته بشه؟ تازه اخرشم رافت اسلامی شامل حال فرد ضارب می شه. یک ندا اقا سلطان بصورت مشکوک کشته شد ۸۰ میلیون ایرانی رو تحریم کردند حالا هفته ای یک بار حداقل یکی از مردم کشور توسط اراذل و اوباش ترور می شن اونم کک کسی هم نمی گزه. ظاهرا تو ایران هم خون غرب زده ها قرمز تر از خون مستضعفین هست و این اختلاف فقط شامل حامل یمن و اوکراین نمی شه. دریغ از یک مصاحبه با وزیر کشور. کاش همونجور که در مقابل بداخلاقی فرماندار کرمان عمل شد برای این خون ها هم حساسیت وجود داشت.
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      4 0
      چرانیروی انتظامی این حرامیان رابااسلحه سوراخ سوراخ وآبکش نمیکنه؟
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    20 1
    با سلام تا وقتی قوه قضاییه درمحکومیت اشار وارازل کوتاهی میکند همین آشو کاسه می باشد
  • عبدالله مومن IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    14 4
    طبق دستور قرآن در این آیه . والسارق والسارقه . فاقطعوا ایدیهما . حکومت اسلامی موظف به قطع دست دزدان است . چرا پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی ایران . این کار انجام نمی شود ؟
    • حامد IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      5 0
      دوست گرامی وبرادرعزیزهم خودت میدانی وهم تمام ملت مظلوم ایران می‌دانند که چرادست دزدقطع نمیشود،چون دزدان خودحاکم هستن البته بسیاری هم باشرف هستن توهین نمیکنم اما............
  • دایی فقط مندلی دایی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    10 0
    قانون و دولت ببینه ک اشرار و سارقان چقدر پررو شدن ک کشتن مامور براشون راحت شده پس مردم عادی از دست این سارقان و اشرار چی میکشن ؟ قبل انقلاب ی گروهبان با یک چوب دستی یک محله رو کنترل میکرد و اشرار و سارقان ازش حساب میبردن الان از سرهنگ و سرتیپ هم حساب نمیبرن
    • محققی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      7 1
      اخه قبل ازانقلاب اینقدر روشنفکر نمانداشتیم که برای هرچیزی شمع روشن کنند ووامصیبتا وامصیبتا راه بندازن برای خوش امد رسانه های بیگانه
  • رضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    8 4
    متأسفانه عدم آموزش‌های حرفه ای باعث می‌شود به همین سادگی اینگونه جوانانمون از دست بدیم. معمولا تو اینجور موقعیت ها باید فاصله با مظنون حفظ بشه.
    • تک سوار DE ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      4 2
      دفعه قبل مامور خدمت رو کشتن گفتی اموزش حرفه ای. این دفعه مامور یگان ویژه رو کشتن بازم می گی اموزش حرفه ای. فردا هم تکاور کلاه سبز ارتش رو می کشند بازم حتما خواهی گفت اموزش حرفه ای. متاسفم که اینقدر نگاهت سیاسی و کثیف هست. امیدوارم همین اراذل اوباش به تو حمله کنن اون موقع ازت در مورد اموزش دفاع شخصیت پرس و جو می کنم.
    • تک تیرانداز DE ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      4 1
      آموزش دیده ترین خلبانان نظامی هم وقتی هواپیما نداشته باشند حتی نمی توانند دو متر از سطح زمین بلند بشن. شما پلیس رو خلع سلاح کردید.
    • رضا در پاسخ به 14:36 IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 3
      برادر یا خواهر من! اول مؤدب باش بعد ترمز کن با هم بریم. اگه قرار باشه پلیس هم مثل من در برابر اراذل باشه پس فرق من با اونا تو چیه؟ درسته با قوانین سختگیرانه دست و پای پلیس رو در به کارگیری سلاح بستند، اما رعایت بدیهی‌ترین مسائل حفاظتی رو هم از پلیس گرفتند؟ به این ترتیب اگه شخص مظنونی رو مشاهده کردید لطفا از خیر گزارش به پلیس بگذرید چون ممکن است یک نیروی انتظامی دیگر را از دست بدهیم. در آخر من آرزوی سلامتی برای شما دارم!
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    7 0
    به همون شکل ضربه زدن به ران اعدام و قصاصش کنید
  • FR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    لایک ضربه به پا چگونه ایشان فوت کرد لابد در اور خونریزی زیاد بوده واقعا تاسف اور است
  • مرصاد IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    باید با اقتدار و قاطعیت برخورد کند !!
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 1
    دستشون درد نکنه . ...دزد رو تحویل قوه قضاییه میدن بعد از نصف روز با پارتی آزاد میشه دنیا فقط کمیته انقلاب اسلامی زمان کمیته همون محل دستگیری سارق حکم اجرا میشد
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    2 1
    با سلام یک جمله مجازات بازدارنده نمی باشد و آسیب شناسی صورت نمی گیرد
  • مهدی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 1
    حالا اولشه: زمانی که پلیس امنیت و حامی نداره و جانی در امنیت کامل و پشتوانه قوی و کلی حقوق شهروندی و ازادانه برای مردم و پلیس خط و نشون میکشه نتیجه همین میشه لعنت بر مسببین
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 0
    به کی باید قسم خورد که عزیز بزرگوار تا مجازات اعدام سریع وخارج از نوبت برای ارازل واوباش وقاچاق چیان اجرا نشه وبا یه مدت زندان ورافت اسلامی هررررر بی شرفی رو دستگیر میکنند بعد یه مدت تو زندان بهتر از هتل ازادش میکنند واون بی شرف ها هم جان ومال وناموس ایرانی رو رااااحت به خطر می اندازند لعنت به قاضی که با احکام شل وابکی شریک جرم وشریک ریخته شدن خون پاک شهدای مظلوم پلیس هست تف به ذات اونهایی که رافت اسلامی رافت اسلامی راه انداختند باااااور کنید اگه دستگیرش بکنند میفهمید سابقه دار بوده!!!!ببینید کی گفتم
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    این شروران رو باید قطع عضو بکنند تا درس عبرتی برای بقیه شروران بشه
  • محمد IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    باید این ارازل و اوباش راموقع دستگیری با گلوله داغ خلاصشان کنی هیچکدوم سالم نزاری ببرن زندان دوباره آزاد بشه
  • جم IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    این همان اتشیست که اگر شعله ور شود همه رو در خود می‌بلعد. و به هیچ کس رحم نخواهد کرد.
  • ت IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    این سارق چرا ازاد بوده
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    ظاهرا پلیس دستورالعمل درستی برای افراد مضنون نداره. این نفر دومی است که توسط چاقو و غمه کشته میشود. مضنون اول باید تسلیم و بعد بازرسی بدنی بشه، کارت شناسایی در مراحل بعدی هستند. ضمن انکه هر وقت پلیس جان خود را در خطر دید حق تیراندازی داشته و از خود دفاع کند.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    فقط اعدام اعدام اعدام تا نسل هررررر چی شرور ودزد سابقه دار هست از روی زمین پاک جمهوری اسلامی ایران پاک بشه باید نسل این بی شرف های بی همه چیز حروم لقمه رو از روی صفحه روزگار پاک کرد کمتر از اعدام باااااور کنید ظلم به ناموس خودماست اشرار باید پلیس ببیننند خودشون رو خیس کنند
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    روحش شاد، متاسفانه حکم اوباش وسارقان بسیار سبک ودر برابر جرم آنها ناچیز است وبا درک این موضوع بسیار گستاخ شده‌اند امیدوارم قانون در مورد این بیشرفها سریع وکوبنده اجرا شود.
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    باید یک تجدید نطر کلی در ناجا بشود پلیس باید هم مسلح و البته اموزش اموزش اموزش دیده باشد حقیقتا باید عین یک سرباز در منطقه جنگی تجهیز شوند تا کی باید شاهد شهادت مامورین باشیم ادامه این وصعیت قانون شکنان را جسورتر میکند و البته امنیت مردم هر روز کمتر خواهد شد
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    برادر عزیز متاسفانه پلیس عید مسلح نتنها نمی تواند امنیت ایجاد کند بلکه خودس در خطره،متاسفانه اموزش انها حقیقتا خیلی پایینه،
  • ستار IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    بسم رب شهدا والصدیقین ....چقدر راحت خبر شهادت این عزیزان در تیتر خبری نشر داده میشه ...افراد شرور چقدر جرات پیدا کردن که بی محابا حان این عزیزان رو میگیرن ...خوب مردتیکه تو که میدونستی دستگیرم که بشی به لطف قانون با یه وسیقه و یه حبس کوتاه مدت میایی بیرون و خلافتو بازم ادامه میدی ...دیگه چه مرضی داشتی هم چند خانواده این شهیدو عزادار کنی هم خودت به زودی انشالله گور ب گور میشی ....روحتان شادویادتان تا ابد جاودان شهدای عزیز
  • حسین IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 1
    متاسفانه ما صدتا قانون رعایت حقوق متهمین رعایت حقوق مجرمین رعایت حقوق زندانیان و... داریم ظاهرا این مملکت بیشتر به فکر رعایت حقوق دزدها و متهمین و خلافکارهاست برید تو زندانها ببینید چه باحال و باصفا هست بهترین دکترها و امکانات رفاهی رایگان برای این کثافتها تو زندان گذاشتن که ماها هیچ کدوم تو زندگی عادیمون نداریم برا همینه همه تشویق میشن برند زندان تازه برید تو دادگاه ها ببینید چ خبره خود من بارها دیدم سارق یا موادفروش و ... را ناجا با زحمت دستگیر میکنه میاره دادگاه و متهم زودتر از مامور از دادگاه میاد بیرون و به ریش همه میخنده. پلیس ها اصلا بی انگیزه هستن این چ وضعیه تو مملکت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس