کد خبر 1374715
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
نامه پورابراهیمی به رئیسی درباره دهک بندی/فردا؛ جلسه ویژه کمیسیون اقتصادی با عبدالملکی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال نامه خود به رئیس جمهور درباره دهکبندی‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  از جلسه ویژه این کمسیون در روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با آقای حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

وی افزود: قرار است در این جلسه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وضعیت دهک‌بندی‌ در حوزه اقتصادی کشورکه موجب نارضایتی در سطح جامع شده بررسی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از ارسال نامه خود خطاب به آیت الله رئیسی، رئیس جمهور خبر داد و گفت: موضوع این نامه نیز دهک‌بندی‌های انجام شده، است.

پورابراهیمی با اشاره به اشکالات در پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان، اظهار کرد: سامانه مذکور ، نیاز به بازنگری جدی در نحوه اخذ اطلاعات، به روزرسانی داده‌های موجود و محاسبه دهک‌ها دارد؛ لذا بازنگری در نحوه اخذ اطلاعات و محاسبه دهک ها در این پایگاه یکی از موارد ضروریست.

نماینده کرمان در مجلس با بیان اینکه بررسی‌های میدانی در مناطق مختلف کشور حاکی از این است جمعیت زیادی از افراد واجد شرایط در مناطق روستایی و عشایری و برخی از گروه‌ها مانند کارگران، بازنشستگان و کارمندان از دریافت یارانه حذف شده اند، گفت: ادامه وضعیت کنونی مشکلات  خاصی برای  جامعه هدف جهت دریافت یارانه کالاهای اساسی ایجاد کرده است.

پورابراهیمی اضافه کرد: همچنین در چند سال اخیر امکان اصلاح اطلاعات خانوارهای نیازمند به دریافت یارانه در سامانه هدفمندی یارانه‌ها وجود نداشته و این سامانه یک طرفه بوده، لذا باید سامانه به نحوی طراحی شود که همزمان امکان اضافه شدن خانوارها وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه معیارهای ارزیابی دهک دهم بیانگر آن است که حدود ۵۰ درصد از جامعه هدف در این دهک بسیار نزدیک به دهک نهم است، گفت: بنابراین پیشنهاد این است به ۹۵ درصد جمعیت یارانه کالاهای اساسی پرداخت شود که این امر موجب جلب رضایت بیشتر مردم خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان بیان کرد: از رییس جمهور می خواهیم کارگروه ویژه‌ای با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مربوطه و سازمان برنامه و بودجه تشکیل و اقدامات فوری برای ساماندهی افراد مشمول دریافت یارانه برای جلوگیری از نارضایتی در کشور انجام دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    35 7
    اصلا باید دهک بندی برداشته شود و به هرکس که متقاضی دریافت یارانه نقدی بود پرداخت شده بعد از طریق مالیات و اصلاح الگوی مصرف جبران شود والا همیشه نارضایتی وجود خواهد داشت کام مردم با اینکار تلخ شد حیف شد بین مردم اختلاف نیانذازید
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      6 4
      اشتباهی منفی زدم
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      6 5
      عین هند و اروپای قرون وسطی مردم طبقه بندی شدن و عین کومنیستها به مردم کپون میدن
    • محمد IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      2 5
      اولاً این تفاوت گذاشتن نیست و دسته بندی مردم بر اساس نیاز به کمک دولته دیگه گذشت دوره ای که سرمایه‌دار هم مثل مردم مستضعف از یارانه دولت چه پنهان و چه نهان استفاده میکرد الان دیگه سرمایه‌دار ها باید از طریق مالیات و... به طبقه مستضعف کمک کنن دوما این روش کمونیست نیست روش اسلامی است پیامبر هم موقع تقسیم قناعم و بیت المال به مهاجرین و انصار نیازمند بیشتر از بقیه سهم میداد
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      مردم را طبقه بندی کنین
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    15 0
    اینکه دهک های 7 تا 9 جزو دهک 10 محاسبه شده نشان از نارسایی اطلاعات است.
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      7 1
      من دربهار۱۴۰۰ باهزار مکافات بمقدار۲۰۰میلیون تومان وام -برای یک امر ضروری زندگی ام- گرفته بودم،که اگر تقسیم بر۶ماه ابتدای سال۴۰۰ بکنیم ماهیانه میشود۳۳میلیون تومان.روی همین حساب من را جزو دهک هم حساب کرده اند!.ایا این روش محاسبه عاقلانه است؟ایا پول وام را باید جزو درامد حساب کنند؟!
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    6 19
    دوباره همان خرابکاری را که از اول کردند می خواهند بکنند. دهک هشتم به بالا اصلأ به این یارانه احتیاجی ندارند. جناب ابراهیمی اگر یادتان باشد از روز اول قرار بود هفتاد درصد جمعیت یارانه بگیرند. با همین حرفها به صد در صد تبدیل شد تا کار به جایی رسید که مجبور شدند عده ای را به ناحق حذف کنند. حالا هم دوباره خشت کج می گذارید، و تا آخر هم کج می رود. بگذارید هر کس اعتراضی به هک بندی خودش دارد خودش اعتراض کند. شما چه کاره اید که کاسه داغتر از آش شده اید آنهم برای دهک نهم؟
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 2
      بفرماااااا کامنت بالا خوب نشون میده نباید مردم رو طبقه بندی کرد وگرنه برخی طلبکار هم میشن. جناب شما بگو دهک چندی ؟ ما به رئیسی بگیم فقط از دهک شما به پایین پول بدن !! بقیه هم اعم از کارمندان و قشر متوسط برن بمیرن که شما گدا گشنه ها به نون و نوا برسید
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      درسته . ولی قبلش باید روش کسب اطلاعات اصلاح بشه . چطور من با حقوق هشت میلیونی که در نقطه حاشیه ای یک شهر کوچک مستاجرم باید دهک ده جامعه حساب بشم
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      وقتی به اشتباه حذفمون کردند و کسی هم پاسخگو نیست به کجا اعتراض کنیم؟ دیروز فرمانداری رفتم صف اعتراضات کیلومتری بود. دهک ۱۰ وقت اضافی داره بره برای یارانه چندرغاز اعتراض کنه؟
    • محمدایوب IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 1
      15/50که می گویی کاسه داغ تر ارتش شده نفهم نماینده مردم است شعور داشته باش
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    6 2
    بنده چند سال قبل به همین آقا در مورد سامانه اطلاعات ایرانیان نامه دادم ، وقتی رفتم مجلس برای پیگیری گفتند برو بابا ، چه کشکی چه دوغی! ( سند دارم )
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 10
    ۹ ماه اومدی جز سختی و خرابی ندیدی که ارث 8 سال گندکاری روحانیه
  • امیر IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 3
    در حق من ظلم شد بهم یارانه ندادن سیزده تومن حقوقم هس یه ماشین چینی دو تا اپارتمان دارم از ۹۶چهار سفر خارجی بیشتر نداشتم چرا باید با پزشکان وکلا طلا فروشان میلیاردرها در یه دهک باشم
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    واقعا در خیلی موارد بی حساب وکتاب عمل شده مثلا خوب بنده.را اعلام کرده اند که درآمد خانواده ام.هشتملیون وسیصد هزارتومن وبزعم آقایان جزو ثروتمندان هستم ویارانه تعلق نمی‌گیرد خیلی خوب اما این وسط کی میاد ببینه با وجود داشتن دوفردمعلول.جسمی وذهنی با هزینه های دارویی گران وپوشک وووووتقریبا ماهیانه نزدیک به هفت ملیون خرج دارند ..البته هردو کارت بهزیستی دارند که تا ماه پیش به ما یارانه ۴۵۰۰۰تومت می‌دادند که الان آنرا هم قطع کرده اند حالا کدامیک از مسولان می‌تواند با این شرایط زندگی کند .کی میاد بپرسه که داخل خانواده ها چه مشکلاتی وجود داره .به والله ازشماها راضی نیستم خدا هم از شماها راضی نباشه
  • احمد IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 1
    با سلام و احترام ابتدا بهتر است تعریف دهک مشخص شود. مثلا اگر درآمد خانواده من مجموعا ۲۰ میلیون باشد و در دهک دهم واقع شوم بدین معنیست که حداقل ۹۰ درصد از خانوارها کمتر از ۲۰ میلیون حقوق میگیرند. و فقط ده درصد از خانوارها بالای این مبلغ هستند. حال پرسشم اینستکه که ۱. این چقدر به واقعیت نزدیک است. و ۲. آیا فقط حقوق معیار دهک بندی باید باشد؟؟ با این حساب حقوق بیست میلیونی خانوار من با خانوار ۲۰۰ میلیونی یکی در نظر گرفته میشود که کاملا ناعادلانه است.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 0
    یعنی آقای ابراهیمی بفرمایند اون موقع معنی هدفمندی یارانه ها یعنی چه؟
  • فلاح IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 1
    ببینید یکی ۸ صبح میره اداره ۲ میاد خونه میگیره می‌خوابه یکی دیگه دوشیفت حتی سه شیفت کار میکنه شبکاری میره ، نگهبانی ، مسافرکشی ،اسنپ و.و.و تا قسط صد تا وام خرید خونه و ماشین ش رو بده تا زن وبچش یه سرپناهی داشته باشن آسایش نسبی داشته باشن بعد دولت میاد میگه این نداره اون داره آنوقت چطور ارزش و تفاوت کار و تلاش و قبح تنبلی و تن پروری میشه به بچه هامون آموزش بدیم
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    7 2
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 3
      دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ شود!!!!!!!!! فقط به فکر خودتون هستید ؟
  • علی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    7 1
    سلام و خدا قوت بر اساس بند ۹اصل سوم قانون اساسی دولت موظف به ایجاد امکانات عادلانه برای همه،در تمام زمینه های مادی و معنوی است .بنا براین آیا دولت می‌تواند مردم را بر اساس معیارهایی( که قابل بحث و بررسی است) دهک بندی کرده و یک عده را جهت استفاده از خدمات عمومی ویارانه ها محروم کند؟ آیا این عدالت است که قشر حقوق بگیر را که در تمام دولتها تا قبل از این دولت جزو اقشارآسیب پذیر جامعه به حساب می امدند، را به دلیل اینکه ما اطلاعات حقوقی و درآمدی آن ها را داریم ( برای مثال یک نفر فوق لیسانس با بیش از سی سال سابقه را که حقوق ان چه کارمند و یا بازنشسته باشد و حقوق دریافتی آن از ده میلیون بالاتر و مثلاً دوازده میلیون است) را جزو اقشار مرفه و ده درصد بالای جامعه بدانیم؟!!!!!! و برخی از اقشار ازاد و بازاری را که اطلاعات دقیق و کامل از درآمد آنها نباشد ویا کامل هنوز شناسایی نشده اند،را جزو دهک های زیر ده و هشت به حساب آوریم ،کاسبی که در بعضی مواقع پیش امده شب خوابیده و صبح اجناس مغازه آن دو برابر و یا بیشتر شده را، یارانه و کالا برگ بدهیم و کارمند را که اطلاعات آنرا داریم حذف کرده و بگوییم شما این قدر درآمد دارید،بعضی از ان هایی که دهها برابر کارمندان و حقوق بگیران درآمد دارند ،یارانه بگیرند و لی کارمندی که ده میلیون حقوق داره راحذف کنیم آنها که بعضاً حقوق یک روزشان ده میلیونه....!!!!!!!! و مهمتر اینکه ایامبلغ دهک ها بر اساس خط فقر وبا توجه به تورم سال ۱۴۰۱ است، که در حال اجراست؟!!!...
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 1
      موافقم
  • مصطفی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    سامانه رفاه ایرانیان به هیچ وجه ممکن به روز نبوده و باعث تضییع حق افرادی مانند این حقیر شده این جانب الان یک سال هست که خودرو ی خود را فروخته ام ولی برایم اعلام شده که دو تا خودرو دارم در حالی که چنین چیزی و جود نداشته و ندارد .
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    7 1
    سلام و خدا قوت بر اساس بند ۹اصل سوم قانون اساسی دولت موظف به ایجاد امکانات عادلانه برای همه،در تمام زمینه های مادی و معنوی است .بنا براین آیا دولت می‌تواند مردم را بر اساس معیارهایی( که قابل بحث و بررسی است) دهک بندی کرده و یک عده را جهت استفاده از خدمات عمومی ویارانه ها محروم کند؟ آیا این عدالت است که قشر حقوق بگیر را که در تمام دولتها تا قبل از این دولت جزو اقشارآسیب پذیر جامعه به حساب می امدند، را به دلیل اینکه ما اطلاعات حقوقی و درآمدی آن ها را داریم ( برای مثال یک نفر فوق لیسانس با بیش از سی سال سابقه را که حقوق ان چه کارمند و یا بازنشسته باشد و حقوق دریافتی آن از ده میلیون بالاتر و مثلاً دوازده میلیون است) را جزو اقشار مرفه و ده درصد بالای جامعه بدانیم؟!!!!!! و برخی از اقشار ازاد و بازاری را که اطلاعات دقیق و کامل از درآمد آنها نباشد ویا کامل هنوز شناسایی نشده اند،را جزو دهک های زیر ده و هشت به حساب آوریم ،کاسبی که در بعضی مواقع پیش امده شب خوابیده و صبح اجناس مغازه آن دو برابر و یا بیشتر شده را، یارانه و کالا برگ بدهیم و کارمند را که اطلاعات آنرا داریم حذف کرده و بگوییم شما این قدر درآمد دارید،بعضی از ان هایی که دهها برابر کارمندان و حقوق بگیران درآمد دارند ،یارانه بگیرند و لی کارمندی که ده میلیون حقوق داره راحذف کنیم آنها که بعضاً حقوق یک روزشان ده میلیونه....!!!!!!!! و مهمتر اینکه ایامبلغ دهک ها بر اساس خط فقر وبا توجه به تورم سال ۱۴۰۱ است، که در حال اجراست؟!!!...
  • علی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    دولت اصلا مشخصات و دارایی های مردم را بروز اوری نکرده ....چون به ضررشه....مثلا برای نوشته چندین ماشین دارم در حالی که هیجی ندارم 4سال پیش فک پلاک کرده ولی هنوز در سازمان یارانهها فعال هستند که بهانه ای برای قطغ یارانه باشد.عدالت اینه؟....
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    با سلام با کاری و حرفهای بد و بدموقعی که شما دررابطه با حقوق بازنشستگان کارگری انجام دادید امیدی به کار خیر و بنفع مردم از شما اقای پورابرایمی نمی رود
  • نیما IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    نا عدالتی تا کجا ... پدر من سرپرست ی خانواده ۶ نفره است کارگر ی شرکته ماهی ۷ _۸ تومن حقوق میگیره من هم ۲۷ سالمه تو ی شرکت کار میکردم قبل سربازی (ی سال خدمتم) چون هم من شاغل بودم هم پدرم، یارانه پدرم رو قطع کردن نوشته مجموع حق بیمه پرداختی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۲ میلیون درامد من چه ربطی به پدرم داره بخدا اون بنده خدا خودش به تنهایی خرج و مخارج خونه رو میده
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    اگر قرا ر است تنش ها کمتر شود به همه ایرانیان از دهک یک تا دهم را یارانه بدهید همه را یک سطح دیگر از این موضوع حتی کسی نمی تواند اعتراض کند
  • رضا IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    14 1
    یک کارمند بازنشسته که با ۳۰ سال کار دارای خانه و ماشین شده با مولتی میلیارد یک کارخانه دار بالای شهری مثل فرمانیه و غیرو از لحا ظ سیستم یکی شده ایا این عدالت است ؟
  • محمد IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    9 1
    همین که در دهک دهم قرار گرفته ام باعث افتخار است قبلا بعضی ها فکر می کردند ما فرهنگیان محتاج نان شب هستیم الان بنده با وزیر 1000 میلیاردی روحانی در یک دهک هستیم
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      من هم ، بازنشسته‌ ، سه فرزند دم بخت و بیکار ، مستأجر بدون حتی یک وجب ملک ، جانباز شیمیایی ، ازاده ، دهک دهمی هستم ، چون کارکرد حسابم زیاد شده ، چون فرزند بزرگ خانواده ام و خرید جهاز ، مایحتاج خانواده خودم ، پدرم و همسرم را به عهده دارم نه اینکه از جیبم این هزینه ها را بدهم ، در واقع پادویشان هستم به من اعتماد می کنند و من برایشان خرید می کنم ، در واقع ، دو سوم این کارکرد حسابم اینطوری است ، حالا چطوری ثابت کنم ؟؟؟
  • داریوش IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    به خدا من روستایی محتاج هستم یارانه ی من قطع کردن برام زدن جز دهک دهم این چه قانون و عدالتی هست اقای رییسی که یارانه ی من رو قطع کردید
  • بازنشسته آموزش و پرورش IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    من بازنشسته آموزش و پرورش هستم پسرم ازدواج کرد و مستقل شد ولی یارانه خودش را انتقال نداد و من یارانه او را می گرفتم به عنوان کمک خرج و او مهندس کشتی هست و در آمدنش نسبتا بالا هست حالا او و بچه اش را تحت تکفل من حساب کردند و یارانه مرا قطع کردند کاملا مسخره هست طرف بازاری و طلا فروش و ... یارانه دریافت می کند و من که بازنشسته آموزش و پرورش هستم یارانه مرا قطع کردند این کاملا غیر منطقی هست مستحق واقعی دریافت یارانه یارانه دریافت نمی کند و کسانی که باید یارانه شأن قطع می شد یارانه دریافت می کنند و کسی جوابگو نمی باشد
  • عیسی FR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 2
    من به دین عیسی پیوستم دیگر نیازی به یارانه ندارم کلیسا به قراره ماهی ۳میلیون تومان بده.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 2
    رسما مردم رو طبقه بندی کردید. خجالت آوره
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 1
    این طرح یعنی نابودی قشر متوسط جهت تامین منافع قشر ضعیف. وگرنه 4% ها که ککشون هم نمیگزه از گرانی و کپونی شدن کشور
  • حسن IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    این حرف را چرا به روحانی نگفتی
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 1
    دهک بندی باید بر داشته شود مگر سایر دهک از من در آورده ایرانی نیستن من بازنشسته دارای ۳ جوان مجرد بالای سی یال وبیکار داردم دردم را به که بگم به دشمن بگم یا از از دشمنان امداد بخوام بیشتر از این فشار عصبی وارد نکنید همه زیر یک پرچم هستیم من تو جبهه پدرم در آمده بسیجی بودم حالا امید م ناامید شده هیچ کس توجه به مشکلات جوانان ما نمب کند من اگر پول داشتم بچه ها سر سامان می دادم پس ندارم
  • سعید IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 1
    این روش تقسیم بندی دهک نیست ظاهرا با بی صداقتی یک چهارم جمعیت رو حذف کردن به این میگن چارک اصلا تجزیه و تحلیل درستی ندارن
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    اول انقلاب پرسشنامه جمعیتی که شامل اشتغال و سواد و وضعیت اهل منزل درآمد مسکن و مستقلات میشد انجام گرفت که خود من یک محله وسیع را ظرف ده دوازده روز منزل به منزل بجهت آشنائی نسبی با مردم به انجام رساندم و تحویل فرمانداری دادم و هیچ مبلغی بابت دستمزد هم که اونوقت شاید رایج نبود نگرفتم . خوب دولت همین کار را دوباره میدانی انجام بده ، ظرف یکماه آماری دستشون میاد که با اطلاعات خودشون میتوانند تطبیق دهند و اصلاح نمایند .
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 1
    یارانه متعلق به تمام مردم ایران است.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    بخاطر اینکه خانواده همسرم یارانه نمیگرفتند نشد که از خانواده جدا شویم. الان دو خانواده را یک خانواده در نظر گرفته اند. معلوم است می افته دهک ۱۰.
  • جانباز ارومی IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    با من بمیرم تو بمیری این مشکل شناسایی دهکها حل نمی شود. براستی چرا باید ۱۰ در صدی که بقولی ظرف ۵ سال شناسایی شده و نیازمند نیستند فقط بخاطر منافع ملی و ترس از اعتراض و تظاهرات و... شامل دریافت یارانه شوند.
  • زینب برسان IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    سلام خسته نباشید کمیته امداد هستیم به کد ملی 2919..... برای من 300 تومن واریز کردن چرا ۴۰۰تومن واریز نکردین مشکل از کجاست لطفا پیگیری کنید ممنون میشم برای همسایه های من واریز کردن ماشین داره سه تا خونه داره مغازه داره اجار میده، آذربایجان غربی شهرستان شوط هستیم
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 0
    حسن روحانی یارانه ی منِ نوعی که هم خودم و هم خانمم معلم هستیم را در سال ۹۵ قطع کرد و علت قطع کردن یارانه را پزشک عنوان کرده بودند که با توجه به اینکه هم فیش حقوقی و هم حکم کارگزینی خودم و خانمم را به سازمان هدفمند سازی یارانه ها ارائه کردم ، با این همه به اعتراضم رسیدگی نکردند و همچنان از یارانه و کمک معیشتی و یارانه ی اخیر بی نصیب هستم.
  • رضا IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    آقایان وخانم ها من خداگواهه نه خونه دارم نه ماشیم دارم نه نیم مترباغ وزمین ولله قسم موتورهم ندارم کارگری هستم باقراردادیک سال به یک سال ولله قسم براامسال هم هنوزتمدیدنشده من بادوفرزندروماهی ۳۰۰دادن کجای عدل وعدالت اینه چون من آبرومندم زیرپوشش کمیته نیستم نباید۴۰۰تومن بگیرم آقای رییسی روزقیامت جواب گوباش ۳۰۰تومن کجای مرغ۶۰تومنی رومیگیره کجای روغن۶۰تومنی رومیگیره روزقیامت بایدجوابگوباشی چون من روجراحی اقتصادی کردی
  • فرزاد IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    فقط اون دنیا تسویه حساب مکنم
  • مسعود IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    باید دهک بندی برداشته شود خیلی از مردم بویژه بازنشستگان در دهک دهم قرار دارند که اصلا حقشون نیست با مشکلات اقتصادی اخیر زمین‌گیر شده اند خیلی ها در دوره بازنشستگی بچه ها شون دانشجو ویا میخوان ازدواج کنند.
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    بخاطر 5درصد خودتان را بدنام نکنید، هزینه این دهک بندی از هر نظر بیشتر از آن است که حق یارانه را به همه حتی مسئولین میلیاردی پرداخت کنید، هر کس را بسپارید به وجدان و تکلیف خودش، میتوانید جایی تاسیس کنید که اغنیاء با ثبت مشخصات یارانه شان را جهت امور عام المنفعه به آنجا بسپارند .
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    من کارگرم، خدا رو شکر حقوقم کم نیست اما واقعا من با یه آپارتمان 100 متری در شهرستان و یک پراید مدل 90 جزو دهک اول جامعه محسوب میشم که چند ساله یارانه ام قطع شده. جالبه تو همون شرکتی که من کار میکنم همکارم که سابقه و دریافتیش بیشتر از من هست هم یازانه میگیره و هم معیشتی. این نشون میده دولت حتی در بین کارمندان و کارگران هم تو دهک بندی درست ناتوانه!!!!
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    اصلا مشخص کنید دهک ها رو با چه معیار و با چه میزان درآمد سالیانه و سرمایه مشخص کردید؟ برخی میگویند درآمد ماهی 10 میلیون تومان را جزو دهک دهم حساب میکنید؟؟
  • احمد IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    از اقای پور ابراهیمی موافقت با این طرح بعید بود. ایشان اشراف خوبی نسبت به مسائل اقتصادی دارند لذا توقع از ایشان نبود. اقای پور ابراهیمی این سوالات را پاسخ دهند مثلاً اگر مجدداً افزایش قیمت بوجود آمد دولت چه خواهد کرد؟
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    فقط باید براساس(اشتغال،بیکاری،بیگاری،قرارداد دایمی ،رسمی،موقت،رورمزد،خانه استیحاری یا مالک انواع مل لشتعال وغیر شاغل بودن...)دهکها مشخص گردد
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    خدا وکیلی اینهمه (مسئول،نماینده، ...)چطور بعداز۱۴۰۰سال نمیتوانند یک مسئله اقتصادی را حل کنتد دعدالتی که مدعی عستند را برقرار کنند!؟
  • محمدایوب IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 0
    دوستان مشرق در دهک بندی خیلی بی عدالتی شده مجریان این طرح از مدیران افساد طلب دولت روحانی هستند وبرای نارضایتی مردم از هیچ ظلمی فروگذار نکردند استدعادارم با دیگر رسانه های انقلابی پیگیری کنید تا حق وعدالت اجرا شود البته بدانند تا جان داریم پای انقلاب وفدایی رهبرمان هستیم
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 0
    آقای پورابراهیمی تلاش شما ستودنی است ولی زمان روحانی این سازمان درش تخته شد! تا حالا کجا تشریف داشتین؟
  • US ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 1
    افراد مثلا یک ماشین دست دو از رده خارج دارند و با آن در اسنپ کار می‌کنند جز ثروتمندان بشمار آورده اند آخه این چه دهک بندی است ؟
  • امید IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    همه ما ایرانی هستیم وباید هرکس ثبت نام کرد یارانه بگیره حالا به فقرابیشتربدهند اشکال نداره ولی حذف 10 درصد بی مبناوباعث اختلاف هست خیلی ازافراد حذف شده ازبازنشستگان وکارمندان هستند وحقوق تابت دارند ولی افرادی بادرامد بالا یارانه می‌گیرند چون زمین وخانه باشند رسمی ندارند
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    دهک بندی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس