وحیدی: همه ریشه‌های تروریستی حادثه مشهد و جریانات خط دهنده شناسایی می‌شوند

وزیر کشور گفت: تلاش دشمن این است نگذارد طرحی که همه اقتصاددانان آن را تایید می‌کنند اجرا شده و اصلاح اقتصادی شکل بگیرد؛ تلاش دارند به هر بهانه‌ای مردم را به میدان بیاورند.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور شب گذشته در برنامه‌ تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری درباره نظام عادلانه‌سازی  یارانه‌ها طی سخنانی اظهار داشت: مردم به خوبی مستحضر هستند که دولت به دنبال منافع آن‌ها حرکت می‌کند و با بزرگواری مسائل را دنبال و همراهی کردند و این همراهی کاملا ارزشمند و در شأن ملت ایران است.

وی افزود: در ۸ یا ۹ ماهی که دولت مردمی آیت‌الله رئیسی روی‌کار آمده همراهی مردم را دیدیم که اولین مسئله کرونا بود و مردم با دولت همراهی کردند و نتیجه آن این است که تلفات ۷۰۰ نفری به زیر ۵ نفر رسیده است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم در مقاطع مختلف دولت را امتحان می‌کنند، بیان کرد: دولت قول‌های مختلفی داد که یکی پس از دیگری به آن‌ها عمل می‌کند و دیدیم که قول رئیس‌جمهور در مورد برچیده شدن کرونا عمل شد و اگر مردم همراهی و باور نمی‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد.

وحیدی تاکید کرد: دولت قول داد که روابط خارجی را بهبود می‌بخشد و امروز شاهد هستیم که در وضعیت بهتری قرار داریم.

وی با بیان اینکه یارانه‌ها باید به نفع مردم اصلاح می‌شد و این اصلاح یارانه‌ها به نفع مردم و طبقات کم‌برخوردار است، گفت: مردم همراهی می‌کنند چون در این طرح منافع روشن و ملموسی برای مردم وجود دارد و اولین خواست در این طرح رسیدن عادلانه یارانه به مردم است. در ارز ترجیحی ثروتمندان چندین برابر سایر مردم از یارانه استفاده می‌کردند و الان این مسئله عادلانه می‌شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه وقتی مردم حس کنند اجرای این طرح در راستای مبارزه با قاچاق است همراهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: قبلا یارانه به تعداد معدودی واردکننده داده می‌شد و نتیجه آن این بود که در حوزه نهاده‌های دامی ۴۰۰ شرکت ثبت‌نام کرده بودند و اکنون به‌جای اینکه یارانه را به چند نفر واردکننده بدهیم، به نزدیک به ۸۰ میلیون نفر می‌دهیم.

وحیدی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور بلافاصله بعد از اجرای طرح بین مردم رفتند و وقتی مردم حس کنند رئیس‌جمهور بین آن‌هاست اعتماد می‌کنند، تصریح کرد: جای تشکر از مردم دارد که با این طرح همراهی خوبی داشته‌اند و هرچه جلوتر برویم منافعش بیش‌تر تشریح و احساس می‌شود و مردم متوجه می‌شوند با چه طرح مهمی که به نفع آحاد ملت است مواجه هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درمورد علت بروز ناآرامی پس از افزایش نرخ بنزین در سال ۹۸ و عدم ایجاد ناآرامی در افزایش قیمت‌های اخیر بیان داشت: طرح‌های گسترده اقتصادی که آثار اجتماعی گسترده دارد را باید با مردم در میان بگذاریم و دولت مردمی نمی‌تواند جدای از توجیه مردم و تبیین مسئله برای مردم و همراه‌سازی مردم حرکت کند و این شرط ضروری هر طرح اقتصادی با پیامدهای گسترده اقتصادی است.

وزیر کشور افزود: دولت سیزدهم با توجه به همین نکته مبنایش را بر این گذاشت که موضوع برای مردم تبیین شود.

وحیدی با اشاره به همراهی قوای سه‌گانه برای اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها گفت: نظر هر سه قوه این بود که این شرایط نمی‌توان ادامه یابد و روسای سه قوه با هم هماهنگ بودند و صداوسیما نقش بسیار مهمی در تبیین مسائل داشت.

وی افزود: مسئله دولت، قبل از اجرای طرح این بود که باید وفور کالا داشته باشیم و ذخایر به اندازه کافی باشد و زیرساخت‌هایی چون تولید و توزیع آماده باشد.

وزیر کشور ادامه داد: ما به لحاظ وفور کالا مشکلی نداشته و نداریم؛ هرچند ممکن است وقتی یک سیستم را از نقطه‌ای به نقطه دیگر ببریم اختلال موقتی در سامانه صورت بگیرد هرچند این اختلال مقطعی هم به حداقل رسید و ما با کمبود مواجه نشدیم و اقلامی چون  تخم مرغ و مرغ زیاد است و مرغ آن‌قدر زیاد هست که احتمالاً باید دولت فکر کند که چگونه مرغ‌ها را خریداری کند که تولیدکنندگان دچار ضرر نشوند.

وحیدی افزود: روغن هم در انبارها و هم در کارخانه‌ها موجود است هرچند ممکن است به دلیل تغییر از یک وضعیت در برخی ساعات در برخی فروشگاه‌ها تغییر موقت ایجاد شود.

وی ادامه داد: در غرب وقتی چیزی کم می‌شود غارت می‌کنند ولی در کشور ما حتی هجوم به فروشگاه‌ها هم نبود و حداکثر در برخی جاها صف داشتیم که محدود بود و مشکلی هم در آن‌ها نداشتیم.

وزیر کشور درباره صدور برخی فراخوان‌ها برای برگزاری تجمع اعتراضی تصریح کرد: تعداد فراخوان‌ها خیلی گسترده است و دشمنان ملت خیلی خوب فعال هستند و دلیلش هم روشن است چون آن‌ها می‌دانند اگر از مرحله اقتصادی به خوبی عبور کنیم که به لطف خدا عبور خواهیم کرد، ملت ایران در نقطه جدید اقتصادی و ملی قرار می‌گیرد.

وحیدی بیان داشت: همه تلاش دشمن این است که طرحی را که همه اقتصاددانان آن را تایید می‌کنند نگذارند اتفاق بیفتد و اصلاح اقتصادی رخ دهد و همچنین تلاش دارند تا به هر بهانه‌ای مردم را مثلاً به میدان بیاورند ولی مردم ما عمیقاً به انقلاب و نظام و دولت‌شان اعتماد دارند و طبیعتاً این اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه دشمنان فراخوان‌های فراوانی دادند دریغ از اینکه هیچ‌کدام از آن‌ها اتفاق بیافتد، بیان داشت: از قزوین تصویری نشان داده بودند که مردم پالتو پوشیده بودند که معلوم است مربوط به فصل و زمان دیگری است. مردم با قدرت و صلابت از این فراخوان‌ها استقبال نکردند که البته معلوم هم است که مردم از گروهک منافقین و سلطنت‌طلبان بی‌آبرو حمایت نکنند و فقط در چندجا چند نفر تا چند ده نفر بودند که تجمع با تلاش فرماندهی انتظامی پایان یافت.

وزیر کشور در خصوص دلیل پذیرش دولت برای اجرای بار سنگین اصلاحات یارانه‌ای گفت: اینکه سعی کنیم به‌دلیل حفظ آبروی خودمان یا برای اینکه کسی به ما چیزی نگوید، این طرح را انجام ندهیم ناشی از سرمایه اجتماعی کم دولت و نظام است و وقتی نظام سرمایه و دولت اعتماد مردمی را دارد چرا نباید وارد این صحنه شود و با همین دلیل و به دلیل تکلیف قانونی دولت وارد صحنه شد و این ابتدای راه شکوفایی اقتصادی مردم ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 0
    اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 1
    لطفا بوروکراسی موجود برای راه اندازی کارخانه های تولیدی و کارگاهها و .... را که مانع تولید است را هم از میان بردارید. تا اشتغال زایی و درآمد بره بالا
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 9
    درود
  • من IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 10
    عالی
  • علی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    13 1
    واقعا خنده تون نمیگیره این حرفا رو میزنید! اصلاح یارانه‌ها به نفع مردم و طبقات کم‌برخوردار است... عجب!!!!
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 4
      اگه واقعا دنبال حقی میفهمی که دقیقا همینه
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 2
    عالیه
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 0
    لطفا" توضیح دهید گرانی 114 درصدی برنج چه نفعی به حال مردم دارد؟
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 2
    درود
  • از شهرستان سراب IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    بشرطی که مثل یارانه 45 تومنی ثابت نمونه و هر سال به نسبت تورم افزایش پیدا بکنه مثل پرداختی حق بیمه که 57 درصد افزایش یافت
  • دیده بان IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    سلام علیکم. بنده احساس می کنم چون سران دولت در جریان ریز اطلاعات و مسائل مربوط به اصلاح سیستم یارانه ها هستند فکر می کنند مردم هم همانقدر در جریان هستند. لذا می بینم که اطلاع رسانی ها یا ناقص است یا کافی و وافی نیست. حالا که مردم همراهی کرده اند و واقعا با کمترین تنش واقعی سازی قیمت ها دارد شکل می گیرد بیشتر با مردم صحبت کنید. بیشتر از همراهی شان قدردانی کنید. بیشتر توضیح بدهید که واقعی شدن قیمت تولیداتی چون گوشت و لبنیات و مرغ و تخم مرغ باعث افزایش انگیزه برای تولیدکنندگان این اقلام می شود. و افزایش تولید یعنی افزایش اشتغال. توضیح بدهید که یارانه ی آرد از جیب ملت می رود وهمین آرد از چهارگوشه ی کشور قاچاق می شود. توضیح دهید که ماکارانی با آرد یارانه ای تولید می شده و صادر می شده برای کشورهای همسایه. توضیح دهید که واقعی سازی یعنی خروج از کاذب بودن قیمت ها و هیچ چیزی کاذبش خوب نیست و اینکه در نهایت واقعی سازی قیمت ها یعنی جمع کردن سفره ی غارتگران و رانت خواران و آقازاده هایی که راحت دستشان توی جیب مردم بوده.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    نطام حکومت ودولت باید هرچه سریعتراز این روش حراحی اقتصادی دست بکشد وازمردم عذر خواهی کند وفقط روش کالا برگ الکترونیکی را انهم هر کالایی را که میخواهد ازاد کند رامالتفاوت نرخ آزاد وسهمیه به انداره وواقعی وبه قیمت قبل را درکارت بریزد بعد اقدام کند وگنترلهای لازم را بر روی تولید کننده وتوزیع کنند وفروشنده داشته باشد-تا مردم اعتماد کنند-ولاعیر
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    بزودی شاهد خواهیم بود
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    تورو خدا
  • مهدی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    سلام میخوام خونه اجاره کنم حالا نمیدونم کرایه ها رفته بالا و حقوقم زیر چهار میلیونه پیمانکار هم میگه میخوام تعدیل نیرو کنم با این شرایط میخواستم نظر شما رو بدونم که چیکار کنم
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    فقط با پرداخت هرماه به هرایرانی ۵۰میلیون تومان یارانه-جراحی اقتصادی قیمتها فوب خلیج فارس امکانش هست،چون ۱-مردم عرب خلیج فارس انواع(درامد،اشتغال،کالا،امکانات،امتیاز،سهمیه وپول نفت ...) که بهشون میدهند حداقل ۱۰برابر مردم ایران هست که قیمتهاشون ازاد وچندین برابر ما هست ۲-امار جمعیتی،اشتغال درامد،فراوانی،کیفیت،سفارش تولیدخارجی،هزینه،بیماری،تصادف ومیران صریب جینی انهارا با ما مقایسه کنید
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    چطور
  • IQ ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 3
    طرح خوبی به نظر میاد مردم باید صبر کنن تا نتیجه بده
    • علی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      نتیجه داده شما خواب تشریف دارید.
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    ترس افتاده
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    دروغ است لطفا روزانه 10 عدد نان برای ما سه نفر بفرست
  • کارشناس IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    همین طبقات کم برخوردار هستند مگر نه غنی که نیازی به یارانه ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس