کد خبر 1374483
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
اعتراض ۱۵ کشور اروپایی به توسعه شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری

وزرای امور خارجه ۱۵ کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای مشترک به تصمیم غیرقانونی رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری اعتراض کرد.

به گزارش مشرق، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه آلمان منتشر شد آمده است: ما عمیقاً از تصمیم شورای عالی برنامه ریزی اسرائیل برای پیشبرد طرح های ساخت بیش از ۴ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری نگران هستیم و از مقامات اسرائیلی می خواهیم که از تصمیم خود عقب نشینی کنند.

این بیانیه می‌افزاید: واحدهای مسکونی جدید مانع دیگری بر سر راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل خواهد بود. شهرک‌های اسرائیلی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و سد راه صلح عادلانه، پایدار و جامع بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.

پانزده کشور اروپایی با بیان اینکه این تصمیم در کنار تخریب و اخراج جمعیت فلسطینی در بیت المقدس شرقی، مستقیماً بقای یک کشور فلسطینی آینده را تهدید می کند، از مقامات رژیم صهیونیستی خواسته‌اند که از اقدامات خود در این منطقه منصرف شوند.

بیانیه یادشده از سوی فرانسه، بلژیک، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، اسپانیا و سوئد صادر شده است.

به گزارش مشرق، پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار یهودی در آنها ساکن هستند. بر اساس اصول حقوق بین المللی سکونت آنان در این شهرک‌ها که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.

گفتنی است فلسطینیان تقریبا هر جمعه در مناطق مختلف کرانه باختری در اعتراض به شهرک سازی اسرائیل و ساخت دیوار حائل تظاهرات می‌کنند و مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

علیرغم مخالفت های جهانی با شهرک سازی های غیرقانونی و اشغالگری های رژیم صهیونیستی این رژیم در دهه های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک های مسکونی و پایگاه های نظامی تصرف کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رهگذر IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    خسته نباشی با این اعتراض. راضی به زحمت نیستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس