رژیم صهیونیستی طرح‌های جدید شهرک‌سازی در قدس اشغالی تصویب کرد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) از موافقت شهرداری این رژیم در قدس با بخش دوم پروژه‌ای تحت عنوان «تقویت جنوب شرقی قدس» خبر دادند.

به گزارش مشرق، این پروژه که به تصویب رسیده همچنان در حال توسعه بوده و گستره آن ۷۳۰۰ متر مربع است و شامل تخریب منازل مسکونی فعلی و ساخت سه برج در مناطق شهرکی و احداث ۳۵ واحد مسکونی جدید شهرکی می‌شود. ضمن آنکه این طرح شامل ساخت مراکز عمومی و تجاری در خیابان‌های الخلیل و الفضی می‌شود.

بر اساس اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی از دیگر بخش‌های این طرح جدید می‌توان به ساخت اماکن ورزشی، سالن‌ها، زمین‌های بازی و فضاهای باز میان این برج‌ها اشاره کرد که شکل منطقه را به طور کامل تغییر داده و آن را برای جذب فعالیت‌های تجاری و اقتصادی شهرک نشینان صهیونیست در جنوب شهر قدس فراهم می‌کند.

در همین راستا حاکم نظامی بیت ایل طرح توسعه شهرک گفعات بنیامین در شمال قدس در اراضی فلسطینی روستای جبع و همچنین توسعه شهرک کفار ادومیم در اراضی روستای عناتا را به تصویب رساند.

رژیم اشغالگر در سال ۱۹۶۷ شهر قدس را اشغال کرده و اقدام به ساخت گستره شهرک‌های یهودی‌نشین در آن کرده است.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم اسرائیل، بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار نفر در آن‌ها ساکن هستند.

گفتنی است فلسطینیان تقریبا هر جمعه در مناطق مختلف کرانه باختری در اعتراض به شهرک‌سازی و ساخت دیوار حائل تظاهرات می‌کنند و مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

علیرغم مخالفت‌های جهانی با شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه‌های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک‌های مسکونی و پایگاه‌های نظامی تصرف کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس