کد خبر 1454498
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
اتحادیه اروپا درباره سقف قیمت خرید گاز از روسیه به توافق رسید

کمیسیونر اروپا در امور مدیریت بحران گفت بروکسل بارها خواستار دریافت غرامت از اسرائیل بابت تخریب خانه‌های ساخته‌شده با کمک مالی اتحادیه اروپا در کرانه باختری شده است.

به گزارش مشرق، کمیسیونر اروپا در امور مدیریت بحران گفت بروکسل بارها خواستار دریافت غرامت از اسرائیل بابت تخریب خانه‌های ساخته‌شده با کمک مالی اتحادیه اروپا در کرانه باختری شده است.

پیش از این ۲۴ نماینده پارلمان اروپا با نگارش نامه‌ای به جانیز لینارکیک، کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور مدیریت بحران از وی خواسته بودند رژیم صهیونیستی را وادار به پرداخت غرامت بابت زیان زدن به پول مالیات‌دهندگان اتحادیه اروپا کند.

در این نامه آمده بود: «اسرائیل از حیث مسائل مالی پیامدهای تخریب‌های غیرقانونی و نقض حقوق بشری را به عهده نگرفته است.»

لینارکیک در پاسخ به این نمایندگان گفته بروکسل همواره «سیاست‌های شهرک‌سازی اسرائیل و اقدامات غیرقانونی مرتبط با آن را محکوم کرده است.»

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس