واسیلی نبنزیا

سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد ارتش آمریکا پروژه های بیولوژیکی "مخفی" در نزدیکی مرز روسیه انجام می دهد.

به گزارش مشرق، واسیلی نبنزیا، سفیر سازمان ملل در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در شورای امنیت سازمان ملل گفت، آمریکا "پاتوژن ( عوامل بیماری زا) خطرناک" جمع آوری کرده است.

سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین گفت که آمریکا در پی گسترش "آئروسل های(ذرات بیولوژیکی هوا-برد) سمی" از طریق استفاده از پهپادها است و  این آزمایش ها  مستقیماً اوکراینی ها را به خطر می اندازد.

 نبنزیا اضافه کرد که  پنتاگون "پیمانکاران فرعی" در زمینه سلاح های بیولژیکی به خدمت گرفته است.

نماینده روسیه همچنین اظهار داشت: آزمایشگاه های پاتوژنی در ماریوپل وجود دارد که تخصص آنها تحقیق بر روی عوامل بیماری زای وبا است.

وی ادامه داد: عوامل بیولوژیکی بر روی بیماران در مراکز روانپزشکی در اوکراین آزمایش می شوند.  آلمان و لهستان نیز در آزمایش ها شرکت داشته اند و با وجود انکار غرب، شواهد قانع‌کننده‌ای در این زمینه وجود دارد.

سفیر روسیه پیش از این نشست اعلام کرد که روسیه شواهد جدیدی در مورد فعالیت بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

سفیر دولت ولادیمیر پوتین اظهار داشت: از جلسه قبلی دو ماه گذشته است و ما شواهد جدیدی دریافت کرده ایم.

دیمیتری پولیانسکی معاون سفیر نماینده سازمان ملل گفت که روسیه روز جمعه شواهد جدیدی از فعالیت‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در اوکراین را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات روس گفت: ما خواستار تشکیل جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل شدیم تا شواهد جدیدی در مورد برنامه‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین ارائه کنیم. این جلسه برای ساعت ۱۰ صبح (به وقت نیویورک) روز جمعه مورخ ۱۳ ماه مه (۲۳ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. 

پیش از این سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه گفت که باید درخصوص فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک اوکراین تحقیقات صورت گیرد. 

همچنین نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در کنفرانسی درباره مسائل امنیتی در جنوب روسیه گفت که آمریکا از خاک اوکراین برای آزمایش سلاح‌های میکروبی استفاده می‌کند. 

پاتروشف تاکید کرد که این موضوع به ویژه در شرایطی مهم است که ایالات متحده آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود را در سراسر جهان از جمله برخی از آن‌ها در نزدیکی مرزهای روسیه ایجاد کرده است. 

همچنین ایگور کریلوف رئیس نیروهای حفاظت از تشعشع، مواد شیمیایی و بیولوژیکی روسیه روز چهارشنبه گفت: تولیدکنندگان مشهور واکسن کرونا از جمله شرکت‌های فایزر و مدرنا در فعالیت‌های نظامی و بیولوژیکی آمریکا در اوکراین مشارکت داشتند. 

وی گفت: شرکت‌های دارویی در اوکراین آزمایش‌های خود را بدون نظارت و استانداردهای بین‌المللی انجام می‌دهند. شرکت‌های دارویی آمریکایی با استفاده از خاک اوکراین در حال کشف داروهای جدید هستند ولی هزینه‌ تحقیقات انجام شده در اوکراین به مراتب کمتر از سایر نقاط جهان است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن،  پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    کرونا هم با هدایت صهیونیسم از طریق شرکتهای دو کشور لهستان و آلمان در اوکراین بدست آمده. شواهد دقیقا نشان میدهد که اینها روی بیماریهای دیگر کار میکنند تا واکسن فروشی کنند. بایستی جلوی صهیونیست ها و شرکتهای این دو کشور گرفته گردد. در زمان جنگ عراق و ایران هم صدام با سلاحهای شیمیایی آلمان تجهیز شد و حتی توسعه سلاحهای میکروبی نیز با کمک این شرکت‌ها بدست آمد. بایستی زمین را از این سلاحها پاکسازی کنیم وگرنه این زمین دیگر جای سکونت نمیشود
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس