طعنه مسکو به بایدن درباره تورم آمریکا: پوتین رئیس جمهور آمریکا نیست

یک دیپلمات ارشد روسیه مقصر نمایی رئیس جمهور آمریکا درخصوص تورم در این کشور را غیر قانع کننده توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، دلیل‌تراشی دولت آمریکا بابت تورم در این کشور را مردود دانست.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پولیانسکی در واکنش به ادعاهای اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت، مقصرنمایی روسیه بابت نرخ بالای تورم در آمریکا قانع‌کننده نیست.

این دیپلمات روس افزود: «گویی رئیس جمهور [ولادیمیر] پوتین، ایالات متحده را نیز اداره می‌کند و می‌تواند بر روی مواد خوراکی و گاز مالیات تعیین کند».

پولیانسکی در ادامه متذکر شد: «تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا برای مقصر نمایی و فرار از مسئولیت‌هایش، بیهوده و غیر قانع‌کننده هستند».

اظهارات این مقام روس در حالی مطرح شده‌اند که متوسط قیمت بنزین در آمریکا برای نخستین بار، امروز (شنبه) به بالای ۵ دلار در هر گالن رسید. افزایش بهای سوخت، به طور کلی، یکی از دلایل اصلی افزایش تورم است.

این در حالی است که بایدن اخیراً مدعی شده: «ما هرگز چیزی مانند مالیاتی که پوتین بر روی مواد خوراکی و گاز بسته است را ندیده‌ایم».

بایدن همچنین در بخشی از برنامه روز چهارشنبه «جیمی کیمل لایو» (Jimmy Kimmel Live) تلاش کرد انتقادها از دولت درباره افزایش شدید تورم در این کشور را توجیه کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از این برنامه خطاب به مجری ادعا کرد: «ببین ما اینجا هستیم (وضعیت آمریکا در حال حاضر این چنین است) : ما سریع ترین رشد اقتصادی را در جهان داریم، (سریع‌ترین رشد اقتصادی در) جهان، در جهان».

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در واکنش به دروغ‌های بایدن نوشت: «ادعای بایدن دروغ است. آمارهای صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ به میزان ۵.۷ درصد رشد کرد اما بیش از ۵۰ کشور دیگر در همین سال رشد بیشتری داشتند. بسیاری از آنها کشورهای کوچک یا در حال توسعه هستند، اما برخی از آنها کشورهای بزرگ یا ثروتمند هستند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    دم جناب پولیانسکی گرم، خداییش این گاوچرونها رد دادن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس