روسیه: مدارک تروریسم شیمیایی اوکراین را ارائه می‌کنیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این کشور به زودی مدارکی دال بر «تروریسم شیمیایی» اوکراین را به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ارسال می‌کند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نماینده این کشور به زودی اسناد تاییدکننده «تروریسم شیمیایی» توسط اوکراین را در اختیار سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) قرار خواهد داد.

به گفته این وزارتخانه، مسکو قصد دارد نتایج آزمایشات سربازان روس را که در نتیجه تروریسم شیمیایی کی‌یف مسموم شده بودند، ارسال کند. این وزارتخانه توضیح داد که برخی از نظامیان روس در جریان عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین دچار مسمومیت شدید شیمیایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: در پی شکست‌های نظامی در دونباس و سایر مناطق، رژیم [ولودیمیر] زلنسکی مجوز اقدامات تروریستی با استفاده از سم‌های شیمیایی علیه پرسنل نظامی و غیرنظامیان روسیه را صادر کرد.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، گروهی از سربازان روس ۳۱ ژوئیه (نهم مرداد) در نزدیکی شهر «واسیلیفکا» در منطقه «زاپوریژیا» با علائم مسمومیت شدید به بیمارستان صحرایی منتقل شدند. آزمایش‌ها وجود سم بوتولینوم نوع ب را در بدن آن‌ها نشان داد.

این وزارتخانه تصریح کرد «این سم یک سم آلی ساخته دست بشر است» و افزود: با توجه به این یافته‌ها، روسیه به طور کامل در حال بررسی مسمومیت «ولادیمیر سالدو» رئیس اداره موقت منطقه خرسون است. گمان می‌رود که او با یک عامل شیمیایی درجه نظامی هدف قرار گرفته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، مسکو قبلاً اسنادی را ارائه کرده بود که نظامیان روس از چند آزمایشگاه در اوکراین بازیابی کرده بودند. این اسناد نشان می داد کار در آنجا بر روی ترکیبات و عوامل بیماری زا انجام می‌شود که می‌توانند از جمله در سلاح‌های بیولوژیکی استفاده شوند. کرملین تاکید کرده بود که این آزمایشگاه‌ها توسط ایالات متحده تامین مالی می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 0
    پشتیبان آمریکاست عین صدام
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 0
      پشتیبان صدام آمریکا نبود شوروی بود.کدام سلاح صدام آمریکایی بوده؟
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    کنسرو مسموم میخورن میندازن گردن اوکراین 🤣🤣🤣 سبزی میخواین بخورین بشورینش فردا نگین اوکراین باکتری زده بود به سبزیامون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس