پروژه‌های بیولوژیکی اوکراین مستقیماً توسط پنتاگون حمایت می‌شوند

نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست جاری شورای امنیت تصریح کرد: پروژه‌های بیولوژیکی خطرناک کی یف به طور مستقیم توسط وزارت دفاع آمریکا حمایت و نظارت می‌شوند.

به گزارش مشرق، در پاسخ به موضع گیری خصمانه امروز جمعه نماینده آمریکا در نشست جاری شورای امنیت سازمان ملل علیه مسکو، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در سخنانی گفت: اطلاعاتی در مورد اجرای پروژه‌های خطرناک توسط مقامات کی یف در چارچوب برنامه نظامی بیولوژیکی این کشور را کشف کردیم.

نماینده روسیه در سازمان ملل در این ارتباط گفت: پروژه‌های بیولوژیکی خطرناک کی یف به طور مستقیم توسط وزارت دفاع ایالات متحده حمایت و نظارت می‌شود. در هفته گذشته، جزئیاتی فاش شد که به ما اجازه می‌دهد بگوییم که اجزای سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین ساخته شده است.

«واسیلی نبنزیا» اضافه کرد: ما اسنادی داریم که حمایت مالی و نظارت مستقیم واشنگتن بر برنامه نظامی بیولوژیکی کی یف را تأیید می‌کند. میزان بودجه مرتبط آمریکا بالغ بر ۳۲ میلیون دلار بوده که مستقیماً به آزمایشگاه‌های نظامی اوکراین داده شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: اطلاعاتی در مورد تلاش‌های کی یف برای تخریب آزمایشگاه‌هایی داریم که غیرنظامیان اجازه ورود به آنها را نداشتند.

وزارت خارجه روسیه دیروز از واشنگتن خواسته بود تا تمام اطلاعات مربوط به فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی مرتبط با آمریکا در اوکراین را ارائه دهد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری گفته بود: ما می‌توانیم سکوت سرسختانه، عدم تمایل به صحبت در مورد این موضوع در تریبون‌های بین‌المللی، کتمان واقعیت‌ها و از بین بردن شواهد را ببینیم.

زاخارووا خاطرنشان کرد که این آزمایشگاه‌ها در اوکراین به طور مستقیم در ارتباط با پنتاگون کار کرده‌اند و به دلیل عدم وجود مکانیزم تأیید تحت کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و سمی (BTWC)، نظارت بر میزان مشارکت این آزمایشگاه‌ها با برنامه‌های ایالات متحده غیرممکن است.

این دیپلمات تاکید کرد که واشنگتن از سال ۲۰۰۱ با مکانیسم راستی آزمایی مخالفت کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس