کد خبر 1374123
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
موافقت آمریکا با سرمایه‌گذاری خارجی در شمال سوریه

آمریکا با سرمایه‌گذاری خارجی در مناطقی از شمال سوریه که خارج از کنترل دولت بشار اسد است، موافقت و ادعا کرد این یک راهکار برای شکست گروه داعش از طریق ایجاد ثبات اقتصادی است.

به گزارش مشرق،   وزارت خزانه داری آمریکا با سرمایه‌گذاری در ۱۲ بخش از جمله کشاورزی، ساخت و ساز و امور مالی سوریه موافقت کرده است.  

 این وزارتخانه تاکید کرد، با معاملات با دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه یا کسانی که در طول ۱۱ سال جنگ، تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند، مخالف است.  

مقامات آمریکایی ادعا کردند، این سرمایه گذاری‌ها، فرصت‌های اقتصادی را برای مردم سوریه در مناطق آسیب پذیری که داعش می‌تواند در آن‌ها رشد کند، ایجاد می‌کند.  

یک مقام ارشد آمریکایی که نامی از او برده نشده است گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مناطق با شرایط ناامیدکننده‌ای که می‌توانند منجر به ظهور شبکه جذب و پشتیبانی گروه‌های تروریستی مانند داعش شوند، مقابله می‌کند.  

مجوز جدید آمریکا همچنین خرید محصولات نفتی مانند بنزین را در این مناطق امکان پذیر می‌کند اما از نظر آمریکا انجام معامله با دولت سوریه یا نهادهایی که تحت تحریم‌های آمریکا هستند همچنان ممنوع است.  

واشنگتن از سوی دیگر اعلام کرده است که نفت و بنزین خریداری شده از این مناطق سوریه اجازه ورود به آمریکا را ندارند.  

کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کند.  

این تحریم‌ها شامل اقدامات مختلف واشنگتن علیه دمشق بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ است. این محدودیت‌ها به‌ویژه، دارایی‌های اشخاص حقیقی و حقوقی خاص سوریه را در آمریکا مسدود می‌کند و همچنین صادرات کالاهای خاص و خدمات آمریکایی به سوریه را ممنوع می‌کند.

این بیانیه بدون اشاره به دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی سوریه و نقش این کشور در جنگ علیه دولت اسد مدعی شده است: آمریکا از دولت اسد و حامیانش می‌خواهد که جنگ خشونت‌آمیز خود را علیه مردم سوریه متوقف کرده و آتش‌بس سراسری وضع کنند.  

در ادامه این ادعاها آمده است: آمریکا همچنین خواهان ارائه بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به همه سوری‌های نیازمند و مذاکره برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در سوریه مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.  

کنفرانس بروکسل روز سه شنبه نیز برای حمایت از آینده سوریه و منطقه به مدت دو روز بدون مشارکت دمشق و مسکو آغاز شد.  

وزارت امورخارجه و مهاجران سوریه دوشنبه شب در بیانیه‌ای با انتقاد از کنفرانس بروکسل برای حمایت از آینده سوریه و منطقه اعلام کرد که هیچ اراده‌ای در این کنفرانس برای کمک به ملت سوریه وجود ندارد.  

 در ادامه بیانیه، برگزاری این کنفرانس در بروکسل مخالف اصول سازمان ملل متحد در انجام اقدامات بشردوستانه اعلام شده است.

وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد که کمک واقعی ملت سوریه مستلزم آن است که در وهله نخست اشغالگری، سرقت ثروت آن‌ها پایان یابد، تحریم‌های اقتصادی لغو شود و از این موضوع تنها به صورت کاملا هدف بشردوستانه و نه به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف سیاسی استفاده شود که در تناقض با منافع و حقوق مردم سوریه است. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 1
    البته این هم اعتراف دیگری از تروریست شماره یک جهان مبنی بر جلوگیری از سرمایه گذاری و ایجاد داعش و تروریستهای دیگر در خاورمیانه است. حالا که آمریکا به خدمات داعش در اوکراین و دیگر کشورها نیاز دارد و از طرفی خیانت کردهای سوریه و عراق به کشورشان و هموطنانشان اثبات شده است اجازه سرمایه گذاری داده است. خاک بر سر آنهایی که از این لقمه حرام ارتزاق می کنند و تروریست حرامزاده آمریکایی پس می اندازند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس