کمک واقعی به مردم سوریه مستلزم پایان اشغالگری و لغو تحریم هاست

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به کنفرانس موسوم به «کنفرانس حمایت از آینده سوریه و منطقه» در بروکسل، رویکرد این کنفرانس را سیاسی و به دور از فاکتورهای لازم برای موفقیت دانست.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به کنفرانس موسوم به «کنفرانس حمایت از آینده سوریه و منطقه» که قرار است ششمین دوره آن روزهای ۹ و ۱۰ ماه مه جاری در بروکسل برگزار شود، اعلام کرد: سوریه بار دیگر موضع خود را در مخالفت با کنفرانس بروکسل تکرار می‌کند؛ به ویژه که این کنفرانس‌ها با اصول سازمان ملل متحد که اقدامات بشردوستانه را تنظیم می‌کند، ناسازگار است و نکته مهمتر اینکه این کنفرانس بدون حضور کشور مورد بحث یعنی جمهوری عربی سوریه در حال برگزاری است.

وزارت خارجه سوریه افزود: این کنفرانس‌ها به هیچ عنوان تمایل واقعی شرکت کنندگان را برای کمک به مردم سوریه و احیای حقوق آنها منعکس نمی‌کند، مخصوصاً اگر به این نکته توجه کنیم که کشورهای برگزار کننده یا شرکت کننده در این کنفرانس‌ها، بخشی از خاک سوریه را اشغال یا از اشغال آن حمایت کرده و ثروت‌های سوریه را با تبانی با شبه نظامیان جدایی طلب مورد حمایت خود غارت می‌کنند.

این وزارتخانه در بیانیه خود تأکید کرد: دیگر بر کسی پوشیده نیست که کشورهای برگزار کننده کنفرانس ششم بروکسل تا چه اندازه موضوع ارائه کمک‌های بشردوستانه را سیاسی و آن را به پیش‌شرط‌های سیاسی مرتبط می‌کنند که ربطی به الزامات و اهداف فعالیت‌های بشردوستانه ندارد؛ از جمله مانع تراشی در روند بازسازی، ممانعت از بازگشت آوارگان و دعوت نکردن از روسیه یا سایر کشورهای دارای موضع متعادل برای شرکت در این کنفرانس.

وزارت خارجه سوریه در پایان افزود: تمایل واقعی برای کمک واقعی به مردم سوریه در وهله نخست مستلزم تغییر رویکرد اشتباهی است که هنوز توسط سازمان دهندگان و شرکت کنندگان کنفرانس بروکسل اتخاذ می‌شود. کمک به مردم سوریه در گام بعدی به پایان اشغالگری، توقف غارت ثروت مردم سوریه و لغو اقدامات قهری یکجانبه تحمیل شده بر آنها نیاز دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس