کد خبر 1373713
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
وزیر خارجه عربستان: تهدید داعش همچنان وجود دارد

وزیر خارجه عربستان در نشست ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش در مراکش گفت که تهدید داعش همچنان وجود دارد.

به گزارش مشرق، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی طی نطقی در نشست وزاری ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش که در مراکش در حال برگزاری است گفت که تهدید داعش همچنان وجود دارد.

به گزارش روسیا الیوم، وی افزود: تهدید داعش مستلزم هماهنگی، همکاری و یافتن راه حلی برای اردوگاه‌هایی است که خانواده‌های داعش در آن مستقر هستند و همچنین محاکمه افرادی که در عملیات های تروریستی دست دارند.

وزیر سعودی تلاش‌های عراق در چارچوب مبارزه با تروریسم و همکاری آن با ائتلاف بین المللی ضد داعش را ستود و خواستار تشدید تلاش‌ها و فعالیت‌ها در زمینه مقابله با این گروهک در آفریقا و همچنین داعش خراسان به دلیل تهدیدهای این گروهک برای منطقه شد.

بن فرحان بر حمایت مستمر عربستان سعودی از کشورهای ائتلاف در روند مقابله با داعش و تروریسم در همه مناطقی که این گروهک حضور دارد، تاکید کرد.

نشست ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش امروز چهارشنبه با حضور نمایندگانی از بیش از ۸۰ کشور از جمله امارات در شهر مراکش در کشور مغرب آغاز به کار کرد.

خبرگزاری مغرب گفته است: انتظار می‌رود این نشست فرصتی را برای تمرکز بر چالش‌های امنیتی پیش روی این قاره، به ویژه منطقه ساحل فراهم کند، بخصوص با توجه به تنش‌ها و درگیری‌های قومی که در برخی از مناطق آفریقا وجود دارد و داعش می‌تواند از آن بهره‌برداری کند تا این مناطق را به نقطه شروع جدیدی برای عملیات تروریستی و انتشار افکار افراطی تبدیل کند.

در همین حال مغرب و آمریکا قرار است در ژوئن آینده رزمایش شیر آفریقایی را به عنوان یکی از بخش‌های اصلی همکاری‌های نظامی بین دو کشور برگزار کنند.

به گفته «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در ماه ژوئیه هم، شهر مراکش مغرب میزبان مجمع اقتصادی آفریقایی-آمریکایی خواهد بود  که این همکاری، گواه غنای روابط دوجانبه است.

در سال ۲۰۱۴ ائتلاف بین المللی علیه داعش به فرماندهی آمریکا و متشکل از ۸۳ کشور تشکیل شد که همگی متعهد به تضعیف و شکست داعش بودند؛ اما عملا در سوریه و عراق که اقدام جدی برا مبارزه با تروریسم انجام نداده و صرفا با اشغال این کشورها منابع آنها را به غارت برده و ناامنی ایجاد کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    یارو خودش پدر داعشه ، داره از داعش صحبت میکنه
  • تومخی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    بی پدر داعشی،اره برقی عوضی قیافه رو نگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس