تکذیب ادعای فعالیت اعلام نشده در ایران/ احتمال تحریف مصاحبه گروسی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: تلقی ما این است که صحبت‌های آقای گروسی  با اهداف سیاسی تحریف شده است.

به گزارش مشرق، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در واکنش به ادعاهای «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در رسانه‌ها تحت عنوان، کشف اورانیوم در مکان‌های اعلام نشده‌ در ایران و عدم پاسخگویی کشورمان در چند ماه گذشته، مطرح شده بود، گفت: بله، ما هم همچنین مطالبی را در رسانه‌ها دیدیم و شنیدیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این اظهارات عجیب و دور از انتظار از آقای گروسی بود، روز گذشته به منظور صحت‌سنجی این اظهارات را آغاز کردیم و همچنین از آقای غائبی (سرپرست نمایندگی کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) خواستیم در خصوص این موضوع با آقای گروسی و آپارو صحبت کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: اما آنچه که به نظر می‌رسد این است که انتشار مطالب تحریف‌شده در مقاطع خاص زمانی، مسبوق به سابقه است.

صحبت‌های «گروسی» تحریف شده است

کمالوندی افزود: تلقی ما این است که صحبت‌های آقای گروسی با اهداف سیاسی تحریف شده است.

وی افزود: طرح این موضوع از جانب مدیر کل آژانس مبنی بر اینکه ایران با آژانس همکاری ندارد، بعید است که آقای مدیر کل گفته باشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در راستای بیانیه‌ی مشترکی که چندی پیش بین آقای گروسی و اسلامی در خصوص مسائل مرتبط با همکاری ما و آژانس به امضا رسید، اکنون در وسط راه هستیم و کارها در حال پیگیری است و نباید در این مقطع ارزیابی از جانب آژانس ارائه شده باشد.

همکاری لازم بین ایران و آژانس وجود دارد

کمالوندی در پایان با اشاره به تعامل مناسب ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تاکید کرد: عملا همکاری لازم بین ما و آژانس وجود دارد و علی القاعده اعلام هرگونه ارزیابی توسط مدیرکل آژانس در خصوص چگونگی اجرای بیانیه زود هنگام است.

گفتنی است، در روزهای گذشته برخی از رسانه‌های غربی مطالب عجیبی را به نقل از «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر فعالیت هسته‌ای پنهانی کشورمان و همچنین عدم پاسخگویی ایران در خصوص ادعای کشف اورانیوم در مراکز هسته‌ای از پیش اعلام نشده، مطرح کرده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 5
    کمالوندی: تلقی ما این است که صحبت‌های آقای گروسی با اهداف سیاسی تحریف شده است. این مسولین سازمان انرژی هسته ایران چقدر بیچاره و فرومایه هستند.چرا اینقدر فرومایه و دریوزه اند.
  • مورخ ایرانی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    7 0
    اگر بنا باشد فشار حداکثری و تحریم همه جانبه ایران ادامه یابد آنگاه ایران انگیزه ای برای نرفتن به سمت بمب اتم نخواهد داشت
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    7 0
    چرا جناب گروسی خودش مصاحبه یا بیانیه نداده و حقیقت را بازگو کند . اگر حتی این موضوع درست باشه . سکوت او بیان کننده همان رفتارهای قدیمی . تو پاس بده من گل بزنم هست .
  • تک سوار DE ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    2 0
    حرف های شما مصرف داخلی داره. اگه راست می گید از گروسی بخواهید شفاف اعلام موضع بکنه. عین ظریف موضع گیری می کنید.
  • روشن IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    2 0
    آیا گروسی بدون تعهد عملی به آمریکا و صهیونیسم میتواند به ریاست رسیده باشد و یا حرفی بزند؟ در صورت امکان یک جمله فقط یک جمله از ایشان و روسای ۳۰ سال اخیر آژانس نقل کنید که نشان از استقلال و فنی و حرفه‌ای بودن اینها باشد؟ سازمان ملل و تمامی ساختار های بین المللی تابع آن ابزارهای قدرت های بزرگ بویژه آمریکا ست.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    آیا امثال اسرائیل با همکاری آمریکا و غیره ، همچنان که در ترور و خرابکاری و طبق ادعای نتانیاهو صندوق دیسک مربوط به هسته ای را از ایران خارج ساختند . نقش داشته اند ، نمیتوانستند مقداری مواد را اینجا و آنجا برای آلودگی ببرند و بعد آدرس دهند . مثلا تورقوز آباد چنین است و ایران را متهم و آژانس را دنبال نخود سیاه فرستاده و موجب شوند . این ادعاها که دسیسه بودن آنها روشن است . برای توقف و کندی پیشرفت در مسیر مذاکرات بین ایران و آژانس . علیرغم سابقه روشن ایران در همه موارد . بکار روند . آژانس بدون توجه به تاثیر پذیرفتن از دیگران طبق ضوابط و مقررات رو راست با ایران مذاکره کند . تا این مطالب پایان پذیرد .
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    مراکز از پیش اعلام نشده یعنی چه؟اعلان نشده شما چطور پس فهمیدن؟ چطور اجازه دادن که برند اونجا؟
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    1 0
    آقای رییسی تا دیر نشده تمام یاران روحانی را برکنار کن اینها دلسوز دولت شما نیستند
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    آره آقای گروسی خیلی به فکر ایرانه. متاسفانه انفعال ادامه داره ... نکنه احتمال داره آمریکا هم تحریف میشه ؟!
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس