رویترز: شورای امنیت سازمان ملل در مورد کره شمالی تشکیل جلسه می دهد

خبرگزاری رویترز گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز چهارشنبه به درخواست آمریکا برای بررسی آخرین پرتاب موشکی کره شمالی تشکیل جلسه دهد.

به گزارش مشرق، رویترز به نقل از دیپلمات های غربی نوشت: در راستای تلاش های آمریکا برای تحت فشار قرار دادن ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل برای تقویت تحریم ها علیه پیونگ، جلسه شورا در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت که ایالات متحده مایل است شورای امنیت در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) به تحریم بیشتر کره شمالی رأی دهد.

سخنان گرینفیلد در مورد آمادگی آمریکا برای اعمال تحریم بیشتر کره شمالی از طریق قطعنامه های سازمان ملل در حالی عنوان می شود که چین و روسیه کشورهای دارای حق وتو اعلام کرده اند که با اقدامات بیشتر مخالف هستند.

درخواست آمریکا برای برگزارش نشست شورای امنیت سازمان ملل در حالی اعلام می شود که کره شمالی روز شنبه در اقدامی جدید یک موشک بالستیک را از زیر دریا پرتاب کرد.

مقامات کره جنوبی خبر دادند، این موشک تقریباً ۳۷۰ مایل (بیش از ۵۹۵ کیلومتر) پرواز کرد و به ارتفاع ۳۷ مایلی (بیش از ۵۹ کیلومتر) رسید.

گمان می رود این جدیدترین موشک بالستیک زیردریایی کره شمالی باشد. آخرین بار در ماه آبان این کشور چنین سلاحی را به نمایش گذاشت.

کره شمالی در سال جاری تاکنون ۱۵ بار آزمایش موشکی انجام داده است، از جمله هفت پرتاب در ماه بهمن که بیشترین تعداد آزمایش موشکی در یک ماه از سوی این کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس