کد خبر 1365392
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
انگلیس آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، دولت انگلیس چهارشنبه اقدام کره شمالی را برای پرتاب و آزمایش موشک بالستیک محکوم کرد.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: آزمایش موشکی کره شمالی چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده و ثبات منطقه و همچنین جامعه بین‌المللی را به خطر می‌اندازد.

انگلیس در این بیانیه تصریح کرد: ما قویاً کره شمالی را تشویق می‌کنیم که مسیر خود را تغییر دهد و برنامه های موشکی هسته‌ای و بالستیک خود را کنار بگذارد.

وزارت امورخارجه انگلیس افزود که تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ باید تا زمانی که کره شمالی رفتار خود را تغییر ندهد، ادامه داشته باشد.

پیش از این پیونگ یانگ از موشک‌های خود با عنوان سلاح هدایت شونده تاکتیکی نوع جدید رونمایی کرده بود.

پرتاب موشک بالستیک اخیر کره شمالی از سوی مقامات آمریکایی نیز با واکنش منفی رو به رو شده است. آمریکایی‌ها خواستار واکنش قاطع شدند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی بامداد یکشنبه اعلام کرد، این کشور تحت نظارت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی یک آزمایش جدید موشک بالستیک انجام داده است.

آزمایش یاد شده کارایی سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی این کشور را افزایش خواهد داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    دوستان در شب قدر یادمون نره ظهور رو بخواهیم._____ اللهم العجل لولیک الفرج
  • Jerjeeeeees DE ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    در عجبم در این دنیای وحشی ک زور وسلاح و بمب و موشک حرف اول را میزند و اگر نخوری میخورنت و اگه نکشی میکشنت چطور هنوز ی عده منافق و غرب پدر و وطن فروش و بی ناموش حرف از دنیای بدون موشک و بدون ارتش ایرانی و بدون سپاه میزنند ک البته این عده همان هایی هستند ک هشتگ من بیناموسم ترند میکنن و در ارزوی هدیه دادن ناموسشان به چشم ابی و مو بلندها هستند اما به کوری چشم تمامی بد خواها و وطن فرش ها و به اذن رهبر اینده نگر و دانا با توجه به تعغیر زمانه و خطرات ایشان هم در فتوای بمب اتم بازنگری کرده و برای بیمه شدن ایران و ایرانی در ملا عام ایران ازمایش اتمی کرده و وارد باشگاه کشور های دارای بمب اتم شده بدون ترسی از تحریم بیشتر ک دیگر چیزی برای تحریم نمانده انشاالله مرگ یکبار شیون یکبار و کشور برای ابد بیمه خواهد شد انشالله و به جرات این خواسته بالای ۸۰ درصد ایرانی هاست و از رهبر معظم و فرزانه انقلاب استدعا داریم ک در فتوا بازنگری کنند. جان فدایان سید علی
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 0
    در آینده ای نزدیک آمریکا و انگلیس توسط روسیه و چین از روی نقشه محو خواهند شد. صهیونیست ها هم توسط ایران به جهنم واصل خواهند شد.
  • سید IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    این یکی محکومیت را هم بگذارید روی قبلی ها و بنویسید به حساب! فقط مواظب باشید چوب خطتان را گم نکنید!
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    من هم انگلیس را محکوم می کنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس