آمریکا به دنبال تشدید تحریم های کره شمالی است

سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد واشنگتن با جلب نظر اعضای شورای امنیت، قصد تشدید تحریم های کره شمالی را دارد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سفیر آمریکا در سازمان ملل از تلاش کشورش برای متقاعد کردن اعضای شورای امنیت در جهت بسط تحریم ها علیه کره شمالی گفت.

لیندا توماس گرینفیلد اعلام کرد واشنگتن مایل است شورای امنیت سازمان ملل در ماه مه به افزایش تحریم های کره شمالی به دلیل پرتاب موشک های بالستیک جدید، رأی مثبت دهد.

آمریکا ماه گذشته پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت ارسال کرد که در آن پیشنهاد کاهش صادرات نفت به کره شمالی و قرار دادن گروه هکری لازاروس در فهرست سیاه مطرح شد. سفیر آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا کشورش این قطعنامه را به رای می‌گذارد یا خیر، گفت: برنامه ما برای پیشبرد این قطعنامه در این ماه است. ما در ماه مه رئیس شورای امنیت هستیم.

گرینفیلد ضمن ابزار نگرانی افزود: امیدواریم بتوانیم شورای امنیت را در محکومیت اقدامات کره شمالی متحد نگه داریم. این در حالیست که روسیه و چین قبلاً مخالفت خود را با افزایش تحریم‌های کره شمالی، در واکنش به پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما از سوی پیونگ یانگ در ماه مارس، اعلام کرده‌اند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد امروز چهارشنبه اعلام کرد، کره شمالی یک پرتابه نامشخص به سمت دریای ژاپن شلیک کرده که احتمالاً یک موشک بالستیک قاره پیماست.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم های سازمان ملل قرار گرفته است. شورای امنیت در طول این سال ها به طور پیوسته این تحریم ها را در تلاش برای قطع بودجه برنامه های تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک پیونگ یانگ افزایش داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    احتمالاً یانکی ها می خواهند برای تحریم های جدید برخورد امواج دریا به سواحل کره شمالی را تحریم کنند یا شاید هم وزش باد و ورود ابرها در آسمان به این کشور را !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس