کد خبر 1372167
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۱
سفارت کانادا در اوکراین بازگشایی می‌شود

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در کنفرانس خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف، از بازگشایی سفارت این کشور در پایتخت اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق از "سی ان ان"، ترودو  یکشنبه تصریح کرد، کانادا کمک‌های نظامی بیشتری به اوکراین ارائه خواهد کرد. 

به گفته نخست وزیر کانادا، این کمک‌ها شامل تجهیزات پهپادها، تصاویر ماهواره‌ای، سلاح‌های سبک، مهمات و بودجه برای عملیات مین‌زدایی می‌شود. 

ترودو افزود، کانادا تعرفه‌های واردات تمام کالاهای اوکراینی را در سال آینده حذف خواهد کرد. 

وی گفت: ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مسئول جنایات جنگی فجیع است و باید پاسخگو باشد. 

به گزارش ایرنا، ترودو نخست وزیر کانادا روز یکشنبه برای اعلام همبستگی با دولت ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به این کشور سفر کرد. 

پیش از این آنیتا آناند وزیر دفاع کانادا در جریان سفر به واشنگتن گفت که نیروهای کانادایی در حال آموزش نیروهای اوکراین برای استفاده از توپخانه‌های سنگین هوتزر هستند. 

وزیر دفاع کانادا روز سه شنبه گذشته در جمع خبرنگاران گفت، وی در تماس نزدیک با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین است و کانادا در بحبوحه تهاجم روسیه، آماده تحویل تسلیحاتی است که اوکراین به آن نیاز دارد. 

کانادا پیش از این همراه با دیگر متحدان ناتو، برای کمک نظامی به اوکراین در قالب سلاح‌های تهاجمی و غیر تهاجمی در جنگ با روسیه ارسال کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

با گذشت بیش از ۲ ماه، واکنش‌ها به اقدام روسیه در حمله به اوکراین همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس