وزیر خارجه ترکیه: ناتو تصمیمی برای دخالت در جنگ اوکراین ندارد

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دوشنبه شب گفت، ناتو هیچ تصمیمی برای دخالت در جنگ میان روسیه و اوکراین ندارد.

به گزارش مشرق از "راشا تودی" وزیر خارجه ترکیه با این حال تصریح کرد که آنکارا به هرگونه حمله به یکی از اعضای ناتو پاسخ خواهد داد.

چاووش اوغلو پس از سفر به آمریکای لاتین اظهار داشت: موضع ناتو مشخص است و تصمیمی برای دخالت در جنگ اوکراین ندارد. 

 وزیر خارجه ترکیه افزود: در صورت کوچکترین حمله به هر متحد ناتو، ما به شکل مناسب پاسخ خواهیم داد. 

اگرچه ناتو مستقیما در درگیری اوکراین حضور ندارد، اما کشورهای عضو آن سلاح و مهمات در اختیار دولت ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین قرار داده‌اند. 

 آمریکا علاوه بر ارسال سلاح و مهمات، اقدام به اشتراک گذاری اطلاعات با کی‌یف کرده است و نیروهای اوکراین در پایگاه‌های ناتو در اروپا آموزش می‌بینند. 

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه، ناتو را متهم کرد که "اساساً از طریق یک نیروی نیابتی و مسلح کردن آن با روسیه وارد جنگ شده است. "

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیش از این به بازیگران خارجی نسبت به مداخله در جنگ اوکراین هشدار داد و تهدید کرد که اگر امنیت روسیه به خطر افتد، مسکو "سریع و قاطع پاسخ خواهد داد. "

پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

واکنش‌ها به اقدام روسیه در جنگ علیه روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NL ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    12 0
    توافق وین که پوف شد ماکارونی هم که دیگه نمی تونیم بخوریم پس ناتو لطف کنه یا به ایران حمله کنه یا برای مردم ایران سلاح ارسال کنه
  • پان آریایی IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 5
    نوکری آریایی ها را بکن و حرف اضافی هم نزن میدانم قند توی دلتان آب میشود که بین آریایی ها جنگ درگرفته همان طور که از جنگ بین هند و پاکستان خوشحالید همان طور که کرد ها را نسل کشی میکنید ولی بدانید روزی خواهد آمد که با برادران روس و انگلیسی مان دوباره آناتولی را به صاحبانش بر میگردانیم
  • سیاوش IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 2
    یه جوری از قول ناتو صحبت میکنه انگار اونا، اینا رو آدم حساب می کنند!
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    ترکیه نه تصمیم دخالت دارد نه توام دخالت، فقط تلاش میکند پوتین برای صلح به انکارا بیاید تا اردوغان در تبلیغات انتخاباتی استفاده کند
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 2
    به نام فاطمه زهرا کشوری ساخته ایم نامش ایران
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 1
    ایرانشهر بزرگ در حال تشکیل شدن است. اینبار فرزندان داریوش شاه ایرانی و سلجوق شاه ایرانی، زیر پرچم شاه جهان مهدی فاطمه باهم متحد شده اند. یکبار دیگر امپراطوری شرق مقدس، ایران را بنا خواهیم کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس