کد خبر 1371109
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
ناتوانی آلمان در جایگزینی واردات از روسیه

نتایج یک تحقیق نشان می دهد که بسیاری از شرکت‌های صنعتی در آلمان برای جایگزین کردن واردات از روسیه، بلاروس و اوکراین که به دلیل جنگ اخیر و اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه مسکو و مینسک متوقف شده است، با مشکل مواجه هستند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، نتایج بررسی موسسه آیفو نشان می دهد که شرکت‌های صنعتی در آلمان جایگزینی واردات از روسیه، بلاروس و اوکراین را که به دلیل جنگ اخیر و اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه مسکو و مینسک متوقف شده است، غیرممکن و یا از لحاظ اقتصادی غیرقابل اجرا می‌دانند.

بر اساس مطالعه منتشر شده توسط این اندیشکده مستقر در مونیخ، ۱۳.۸ درصد از شرکت های آلمانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، در پاسخ به این سوال که آیا آنها می توانند واردات را از این کشورها جایگزین کنند، گفتند که "این به هیچ وجه امکان پذیر نیست".

۱۶.۳ درصد دیگر نیز اعلام کردند که یافتن سایر منابع تامین برای آنها "از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست".

بر اساس این گزارش، ۴۳.۴ درصد از شرکت ها نیز اذعان کردند که جایگزینی واردات از روسیه و همسایگانش "تنها تا حدی امکان پذیر است" و تنها ۱۳.۸ درصد گفتند که این وضعیت برای آنها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

این اعداد در بخش عمده‌فروشی بدتر بود، جایی که ۱۷.۳ درصد از شرکت‌ها اصرار داشتند که فعالیت تجاری بدون اقلام وارداتی تحریم شده غیرممکن است و تنها ۷.۴ درصد گفتند که می‌توانند به سرعت منابع جدید واردات را پیدا کنند.

کلاوس وُهلرابه، محقق مؤسسه آیفو در این باره گفت: تغییر منابع تامین برای بسیاری از شرکت‌ها دردسرساز است و زنجیره‌های تأمین و فرآیندهای تولیدی که سال‌ها آزمایش شده‌اند، اغلب نمی‌توانند یک شبه سازماندهی شوند.

ارقام سازمان ملل نشان می دهد که واردات آلمان از روسیه در سال گذشته تقریباً ۳۰ میلیارد دلار بوده است. اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد که این آمار نسبت به سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۴ درصد افزایش یافته است.

آلمان نه تنها گاز، نفت و زغال سنگ از روسیه می خرید، بلکه مواد خامی مانند نیکل، پالادیوم، مس و کروم و بسیاری اقلام دیگر را نیز خریداری می کرد.

اما این محموله‌ها تحت تأثیر تحریم‌های شدیدی قرار گرفت که اتحادیه اروپا، ایالات متحده و برخی دیگر از کشورها پس از آغاز عملیات نظامی خود در اوکراین در اواخر فوریه علیه مسکو اعمال کردند.

این محدودیت‌ها همچنین دارایی‌های خارجی بانک مرکزی روسیه و نهادها و افراد مختلف دیگر را مسدود کرد و عملاً روسیه را از بازارهای پولی تحت سلطه دلار و یورو قطع کرد و طیف گسترده‌ای از تجارت‌های خارجی با این کشور را متوقف کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 1
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس