کد خبر 1370059
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
اتحادیه اروپا از اجرای بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد

اتحادیه اروپا اعلام کرد که بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه در راه است.

به گزارش مشرق، رادیو بین المللی فرانسه به نقل از مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه مجموعه جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام خواهد کرد.

«جوسپ بورل» در شصت و نهمین روز از تهاجم روسیه به اوکراین، روز سه شنبه گفت که بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه در حال آماده شدن است.

به گزارش این رسانه فرانسوی، انتظار می‌رود کمیسیون اروپا امروز بسته تحریمی جدید شامل حذف تدریجی واردات نفت از روسیه که ۳۰ درصد از واردات نفت اتحادیه اروپا را شامل می‌شود، اعلام کند.

به گفته یک مقام اروپایی، با موافقت ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا با این اقدام، توقف خرید نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه بتدریج و در مدت ۶ تا ۸ ماه و با اقداماتی با تاثیر فوری، بویژه اعمال مالیات بر حمل و نقل توسط نفتکشها انجام می‌شود.

بورل در سفر به پاناما گفت که تحریم‌های جدید به بخش بانکی نیز مربوط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌های دیگری در روسیه از سوییفت خارج خواهند شد.

بسته ششم تحریم‌ها به طور عمده شامل تحریم‌های نفتی علیه روسیه است. آلمان پیشتر از مجموعه جدید تحریم‌ها علیه روسیه حمایت کرده بود.

در این ارتباط، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا هم گفته استفاده شرکت‌های خارجی از طرح پیشنهادی مسکو جهت پرداخت هزینه گاز از طریق روبل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو را نقض می‌کند.

«کادری سیمسون» در کنفرانسی خبری پس از نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا در بروکسل افزود: پرداخت هزینه گاز وارداتی از روسیه با استفاده از روبل از طریق افتتاح حساب در گازپروم بانک نقض تحریم‌های روسیه است و قابل قبول نیست.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم اعلام کرده است پرداخت پول گاز این کشور به روبل مبنایی برای از سرگیری صادرات گاز به اروپا قرار خواهد گرفت.  

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با امضای فرمانی، کشورهایی که مسکو را تحریم کرده‌اند و کشورهای غیردوست تلقی می‌شوند، ملزم به پرداخت پول گاز روسیه به روبل کرده است و این فرمان واردکنندگان را ملزم می‌کند پرداخت‌های خود به یورو و دلار را در حساب‌های گازپروم‌ بانک که قبلا از سوی برخی از این کشورها تحریم شده است، واریز کنند.  

کشورهای غربی در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین، مسکو را تحریم کرده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس