کد خبر 1369893
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
مجارستان: از تحریم نفت و گاز روسیه حمایت نمی‌کنیم

مجارستان روز دوشنبه بار دیگر تاکید کرد که این کشور از تحریم نفت و گاز روسیه حمایت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، مجارستان گزارش رسانه‌های آلمانی در این باره که بوداست آماده حمایت از تحریم اتحادیه اروپا علیه نفت و گاز روسیه است، را رد کرد.

ZDF آلمان در گزارشی به نقل از منابعی مدعی شده بود که کشورهای دو دل نظیر اتریش، مجارستان و اسلوواکی، مخالفت خود با تحریم نفت و گاز روسیه را متوقف کرده‌اند.

«زولتان کواکس» سخنگوی دولت مجارستان روز دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: «نه، سردبیران عزیز در ZDF، مجارستان موضع خود را در این زمینه تغییر نداده است».

وی تاکید کرد: «در واقع، موضع مجارستان درباره تحریم‌های نفت و گاز روسیه بدون تغییر باقی مانده و ما از آن حمایت نمی‌کنیم».

مجارستان که به شدت به واردات انرژی از روسیه وابسته است هشدار داده که قطع واردات انرژی از روسیه به اقتصاد این کشور صدمه خواهد زد.

نخست وزیر مجارستان پیشتر گفته بود: «ما نباید تحریم‌هایی را اجرا کنیم که در وهله نخست به خودمان به جای آنهایی که می‌خواهیم تحریم کنیم، آسیب برساند».

وی گفت: «این کشور پیشتر تورم بیشتر از حد انتظار را تجربه کرده و به نفعش است که انرژی را در پایین‌ترین قیمت ممکن دریافت کند».

این در حالی است که وزیر انرژی لهستان روز دوشنبه گفت که لهستان آماده استقلال کامل از منابع انرژی روسیه است.  

از سوی دیگر دولت آلمان ادعا کرد که در کاهش اتکا به واردات نفت خام از روسیه پیشرفتهایی به دست آورده و انتظار می‌رود تا آخر تابستان سال جاری واردات نفت خام از مسکو را به طول کامل قطع کند.  

«رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان گفت که بزرگترین اقتصاد اروپا میزان واردات انرژی از روسیه را تا ۱۲ درصد برای نفت خام، ۸ درصد ذغال سنگ و ۳۵ درصد برای گاز طبیعی کاهش داده است.  

براساس گزارش آسوشیتدپرس، آلمان شدیدا از طرف اوکراین و سایر کشورهای اروپایی برای قطع وارات انرژی از روسیه تحت فشار قرار گرفته است.  

این تصمیم دولت آلمان و لهستان درحالی اعلام می‌شود که کل اتحادیه اروپا به دنبال تصمیمی مشترک برای ممنوعیت واردات فرآورده‌های نفتی از روسیه است. اقدامی که مورد مخالفت برخی از کشورهای اروپایی قرار دارد و به دلیل این شکاف عمیق، بروکسل تا کنون نتوانسته تصمیم مشترکی در این زمینه اتخاذ کند.  

در ادامه بیانیه وزارت اقتصاد آلمان آمده است، برلین موفق شده است در زمان کوتاهی به واردات نفت و مواد معدنی از سایر کشورها روی بیاورد بنابراین پایان وابستگی به واردات نفت از روسیه تا پایان تابستان امکانپذیر است.  

از زمان شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین کشورهای اروپایی بخشی از واردات نفت خود از روسیه را کاهش داده اند اقدامی که منجر به افزایش هزینه های برق و بنزین در کل اتحادیه اروپا و حتی ایالات متحده آمریکا شده است.   

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    4 0
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    2 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • سیامک DE ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    هر کشوری که در این جنگ اوکراین و این تحریم ها در مقابل روسیه بیستد مطمن باشد که شکست خواهد خورد و به کشور خودش آسیب های فراوانی وارد خواهد شد اقتصاد اکثریت کشورهای اروپایی و غربی بادکنکی است و فقط به یک بند ریسمان آویزان است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس