کد خبر 1370314
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
کمیسیون اروپا طرح جدیدی برای تحریم نفت روسیه ارایه کرد/ مخالفت برخی کشورها

کمیسیون اتحادیه اروپا پیش نویس طرحی را به کشورهای عضو درباره بسته جدیدی از تحریم روسیه ارایه کرده و گزارش ها حاکیست که برخی از کشورهای عضو با این پیشنهاد بشدت مخالف هستند.

به گزارش مشرق، اعضای اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی برای خرید نفت از روسیه به سبب حمله این کشور به اوکراین هستند که می‌تواند مسکو را در عرض چند روز از یک جریان درآمدی بزرگ محروم کند؛ اما برخی از اعضا در حال انصراف از چنین تحریم هستند.

چندین مقام اتحادیه اروپا و دیپلمات‌های اروپایی در بروکسل روز سه‌شنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند که بر سر این طرح اختلاف‌هایی وجود دارد.

سفرای ۲۷ کشور اتحادیه اروپا روز چهارشنبه برای بحث و رایزنی دوباره درباره این طرح ملاقات خواهند کرد. آنان می گویند قبل از اجرایی شدن، این طرح نیاز به تصویب متفق القول دارد.

معضل اسلواکی و مجارستان

مقامات اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه گفتند که در طرح پیشنهادی کمیسیون ممنوعیت واردات نفت از روسیه به صورت مرحله‌ طی شش تا هشت ماه پیش بینی شده. البته مجارستان و اسلواکی چند ماه بیشتر فرصت خواهند داشت.

اما اسلواکی که مانند مجارستان تقریباً صد درصد به سوخت نفت خام روسیه که از طریق خط لوله دروزبه (Druzbha) دریافت می کند، وابسته است، گفت که برای رفع این وابستگی به چندین سال زمان نیاز دارد.

به گزارش فرانس پرس، پالایشگاه های اسلواکی برای کار با نفت روسیه طراحی شده اند و برای مقابله با واردات از جاهای دیگر نیاز به تعمیرات اساسی یا جایگزینی و نیز فرآیندی پرهزینه و طولانی دارند.

مقامات دیگری که در جریان مذاکرات حضور داشتند، به شرط ناشناس ماندن گفتند بلغارستان و جمهوری چک نیز می توانند به دنبال لغو تحریم ها باشند.

یکی از دیپلمات‌های اروپایی هشدار داد که اعطای معافیت‌ به یک یا دو کشور بسیار وابسته می‌تواند باعث ایجاد دومینویی از درخواست‌های معافیت شود که تحریم را تضعیف خواهد کرد.

کمیسیون اروپا قصد ندارد پیش‌نویس مذاکراتش را قبل از سخنرانی رئیسش، اورسولا فون در لاین، در پارلمان اروپا در روز چهارشنبه، در معرض دید رسانه ها و عموم قرار دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    قرعه کشی از دست خودروسازان خارج و به دست افراد دیگه ای میفته ؟ و باز هم قرعه کشی این بازار دلالی بر اثر کاهش عرضه خودرو و ممنوعیت واردات اتفاق افتاده . واردات رو آزاد و تعرفه رو کاهش بدید ببینید قیمت خودرو چطوری میاد پایین . به نظرم کسانی هستند که از این شرایط به شدت سود میکنن . گویی در این مملکت، قرعه کشی خودرو از بین نمیره ، تنها از جایی به جای دیگر منتقل می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس