کد خبر 1370670
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
تصویب دومین طرح ضد ایرانی در سنا با هدف جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه

دومین طرح ضد ایرانی در مجلس سنای آمریکا برای گنجاندن مسائل فرا برجامی در هرگونه توافق هسته‌ای با ایران و جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه، تصویب شد.

به گزارش مشرق، سناتورهای آمریکایی بامداد پنجشنبه دومین طرح ضد ایرانی خود را با هدف جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه سپاه پاسدران انقلاب اسلامی تصویب کردند.

این طرح که با پیشنهاد «جیمز لنکفورد» سناتور جمهوری‌خواه ضد ایرانی ارائه شده بود، با ۶۲ رأی مثبت و ۳۳ رأی منفی تصویب شد تا دولت آمریکا را مجاب کند هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید شامل «تمام فعالیت‌های شرورانه و مخرب» جمهوری اسلامی شود.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، طرح مذکور که اقدامی غیرالزام‌آور برای دولت آمریکا است، از کاخ سفید می‌خواهد تا زمانی که تهران یک‌سری از پیش‌شرط‌های دشوار از جمله محدود کردن فعالیت موشکی بالستیک را نپذیرفته، به توافق هسته‌ای بازنگردد.

این طرح همچنین به دولت بایدن هشدار می‌دهد که حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سازمان‌های تروریستی و لغو تحریم‌ها علیه آن را در هیچ توافق هسته‌ای جدیدی با ایران نگنجاند.

مجلس سنای آمریکا ۱۰۰ کرسی دارد که در این دوره ۵۰ کرسی متعلق به جمهوری‌خواهان، ۴۸ کرسی متعلق به دموکرات‌ها و ۲ کرسی متعلق به مستقل‌ها است. طبق نتیجه منتشر شده از رأی‌گیری درباره این طرح، ۱۳ دموکرات از این طرح حمایت کردند.

رأی مثبت سناتورهای آمریکایی به حفظ نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا و جلوگیری از رفع تحریم‌های آن ذیل هرگونه توافق هسته‌ای، در حالی است که دولت «جو بایدن» مدعی است با حضور در مذاکرات وین قصد دارد به‌صورت متقابل با ایران به توافق هسته‌ای بازگردد. اما ایران تأکید دارد رفع تمام تحریم‌ها شرط لازم برای بازگشت به برجام است.

ساعتی پیش از این، طرح ضد ایرانی دیگری برای حفظ تحریم‌ها علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف محدود کردن تجارت نفتی پکن-تهران، تصویب شده بود.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند. یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام بوده است. یکی از انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه‌های اختلاف آمریکا با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نمی‌پردازد.

این در حالی است که دیپلمات‌های غربی گفته‌اند که مقامات اروپایی در حال آماده شدن برای اعمال یک فشار جدید به منظور نجات توافق هسته‌ای با ایران هستند و پیشنهادشان فرستادن مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا به تهران در تلاش برای خروج از «بن‌بست کنونی» در مذاکرات است.

این منابع خبر داده بودند «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، به همتایان ایرانی خود گفته که آماده است به تهران بازگردد تا راهی برای عبور از بن‌بست باز شود. طبق این گزارش، ایران تاکنون با دعوت از وی، به این پیشنهاد پاسخ نداده است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران امروز در مصاحبه‌ای گفت: «مذاکرات وین متوقف نشده، بلکه در روندی دیگر به منظور رفع تحریم‌های یک‌جانبه تحمیلی علیه ما و از طریق تبادل پیام‌های مکتوب با آمریکایی‌ها به‌واسطه نماینده اتحادیه اروپا ادامه دارد.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    8 8
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • omid DE ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      1 14
      الان بیرون اومدن از برجام مقتدرانه نیست باید قبل از امریکا بیرون میامدیم
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      3 0
      الان وقت بیرون آمدن از npt و رونمایی از کلاهک هسته ای ایرانی است.
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      0 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    9 12
    دشمنی با آمریکا اهر عاقبت نداره.مردم آمریکا هیچ ضرری از تحریم ها و خروج ترامپ از برجام نکردند و بار تورمی و گرانی فقط برا قشر متوسط و فقیر ایران بود .
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      11 4
      چی شد که فکر نکردی این دشمنی آمریکا با ماست نه ما با آمریکا؟
  • امید IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    2 2
    اینقدر دست دست کردین تا حالا بشین ببین چه میشه
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      8 1
      اتفاقأ خیلی هم عالی شد، چون مطمئن باش اگه برجامی امضاء شده بود 100% یانکی‌ها میزدن زیرش!!!
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    6 0
    یکی واضح بگه چرا هنوز مذاکرات ، ادامه دارد چرا راست و حسینی ، در مورد چرایی ادامه ی مذاکره با غرب هزار چهره ، به مردم توضیح نمی دهید؟؟؟
  • ۹۹ IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    4 2
    با این برنامه آمریکای خبیث تولید بمب هسته ای از لحاظ شرع و عرف لازم هست واجب شود
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    سلام دوستان ازروز اول به فکر همین قضیه بودند.این برنامه ها برای گرفتن وقت از ایران هستند وای دشمنان کثیف دین بدانید.امت شعیه به رهبری دانا وحکیم.سیدعلی وامداد امام زمان عج باهوش تر ازاین حرف هاست که فکر میکنید. به فرموده امام جعفر صادق:الحمدالله خداوند دشمنان مارا ازاحمق ها قرار داد.این حرف برای تمامی دشمنان کافیه وبه فرموده قرآن:
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    5 0
    عالی شد ، ابداً و هیهات که یانکی بخواهد به ایران چیزی بدهد ، چرا این مطلب را بعضیها متوجه نمی‌شوند ، دلیلش اینکه اصلاح طلبان همه گونه نرمش را انجام دادند و سالها کشور را معطل کردند ولی نشد و متوجه نشدند که آمریکا نمیخواد، نمیده، نمیذاره و و و و و .
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 1
    یعنی چه توافق روکه انجام نمیدید بمب اتمی روهم که درست نمیکنید باامروز وصبح گفتناتون همچیو هم گرونترش کردیدواردات خودرو روهم یروزمیگید مجازه یروزم میگید ممنوعه میشه بگیدتکلیف ما چیه خب حداقل برجام روامضاش کنیدتااقتصادمون قوی بشه بااقتصادقوی خودبخوددشمن هم ازمون میترسه
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 1
    قطعا به توافق نزدیک نیستیم هر موقع دیدید آقای شمخانی نگران شد و شروع کرد به توییت کردن و ساز مخالف زد بفهمید که توافق نزدیکه!!
  • رضا IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 1
    من یه راننده تاکسی هستم ۲۰ سال پیش هم گفتم یا تسلیم یا ساختن سلاح اتمی و بستن تنگه هرمز و در داخل دست دزدها و غارتگران قطع شود.آمریکا تحریمها را تا متلاشی شدن ایران ادامه میدهدو تا جایی که لشگر گرسنگان به خیابانها بیان و بعد همان کاری را که با سوریه کرد و بلکه بدتر با ما هم بکند.
  • آرش IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    پس یعنی عملا برجام چای مالید
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    اگردر(کنکور،مسایل علمی،اشتعالها،مجوزات واموزشی...)(سهمیه،امتیاز،بی رقابتی،خودیها،دلالها،امضاهای طلایی،ژنهای برتر،اقازاده هاواقاها...‌)نبودنندورشته های(ریاضی وتحربی)میتوانستند وازاد بودنند هررشته دیگر مثل(علوم انسانی،اقتصاد،دینی،حسابداری،حقوق....)هم انتخاب کنندواجازه داده نمیشودآدمهای غیر متخصص باتجربه درکارها ورشته های که توانایی،تخصص وتجربه نداشتندورود نمیکردنندحالا وضع (اقتصاد،حقوق،ورزش،هنر وقضا،قانون ووکالت ...)این مملکت اینبود-وحداقل چندتا اقتصادان وجود داشت که حداقل بتوانندمثلا یک فرمول ساده(تصاعدحسابی میانگین گیری....)برای حل معضل توزیع(عدالت،امتیاز،سهام،بورس،یارانه،تورم،گرانی...) را بین ده دهک جامعه استفاده شود(عحیبه بانکها،خودروسازی وشرکتها و... )برای غارت مردم،محاسبه جرائم تاخیرات و...هزارم درصد یک چیز را بابهترین وپیچیده ترین فرمولها محاسبه میکنند!)ولی (مثلا برای آزاد کردن قیمتهای کالاهای اساسی،دارو،سوخت،انرژی...‌)برای جلوگیری از(قاچاق،کمبودد،گرانی،بیکاری،بیگاری،فساد،خیانت،جنایت،احتکار وغارت به اسم صادرات و...)هیچ فرمولی استفاده نمیشه!؟و اول یارانه آنرا به حساب مردم واریز گردد بعد قیمت اصافه گردد-مثلا یارانه کالا به نسبت تصاعدحسابی(به دهک اول۲۷درصد-به دهک دوم۲۱درصد-به دهک سوم۱۶درصد-به دهک چهارم۱۲درصد-به دهک پنجم۹درصد-به دهک ششم۶-به دهک هفتم۴درصد-به دهک هشتم۲/۵درصد-به دهک ونهم۱/۵درصدوبه دهک دهم۱درصد)پرداخت میگردید ودرصورت افزایش قبمت ارز،دلارو...به همین نسبت به یارانه افزایش پیدا میکرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس