کد خبر 1370258
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
مارک میلی: باید برای یک درگیری بین المللی آماده شویم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنان خود در جلسه استماع کمیته فرعی تخصیص بودجه سنا در مورد بودجه دفاعی این کشور، مدعی شد که پتانسیل درگیری بین قدرت‌های بزرگ در حال افزایش است.

به گزارش مشرق، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد که جهان شاهد «بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت اروپا و شاید جهان» در چند دهه اخیر به دلیل به زعم وی تهاجم به اوکراین است.

میلی در این باره گفت: حمله روسیه به اوکراین نه تنها صلح و ثبات اروپا را، بلکه صلح و ثبات جهانی را که والدین من و نسل‌های آمریکایی برای دفاع از آن سخت جنگیدند، متزلزل می‌کند.

وی همچنین که آمریکا «در یک نقطه عطف ژئواستراتژیک بسیار حساس و تاریخی» قرار گرفته است و این جایی است که ارتش ایالات متحده باید همزمان «آمادگی خود را حفظ کند و برای آینده مدرن شود».

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: چنانچه این کار را انجام ندهیم، امنیت نسل‌های آینده را به خطر می‌اندازیم.

وی امروز سه شنبه در بیانیه افتتاحیه خود در جلسه استماع کمیته فرعی تخصیص بودجه سنا در مورد بودجه دفاعی این کشور به سناتورهای کنگره گفت که جهان در حال بی ثبات تر شدن است.

میلی گفت: پتانسیل درگیری عمده بین‌المللی بین قدرت‌های بزرگ در حال افزایش است، نه کاهش.

اظهارات وی در حالی بیان می‌شود که دیگر مقامات آمریکایی نیز همزمان با این دست لفاظی ها و همچنین ارسال تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، شرایط را بیش از پیش پیچیده‌تر می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 23
    چقدر زیباست! ژنرال آمریکایی میره سنا و به مردم و نماینده هاش آخرین اتفاقات و برآوردها رو اعلام میکنه و رسانه ها منتشر میکنن. یکبار شما چنین اتفاق روتین در آمریکا رو توی روسیه،چین،ایران،کره شمالی،ونزوئلا،سوریه،حماس،حوثیها دیدین؟
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      1 0
      !این شیاطین برای اجرای توطئه های روتین، مقدمه سازی برای فریب افکارعمومیشون میکنند!
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      آره چقدر زیباست که ژنرال آمریکایی مختصات خون ریزی بعدی کشورش را به مردمش اعلام میکنه که ما دنبال کشتن و مرگ و میر بی گناهان در کدام نقطه هستیم. امان از جهالت بعضی ها
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 11
    لعنت ابدی خدا بر متحاوزان و اشغالگران و حامیان فریبکارشان . همین جنگ ثابت کرد آمریکا و غربی ها بیشترین ارزش رو برای انسان قائل هستند . هرچند افراطیون و جاهلان ناراحت بشن .
    • اردشیر DE ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      9 0
      منظورت اینکه جنگ اول و دوم جهانی را آسیایی ها شروع کردند و یا بمبهای اتمی را بورکینافاسو انداخت روی ژاپن و یا از کره مریخ به عراق و افغانستان و سوریه و یمن و ویتنام و.. کی بود که در زندانهای ابوغریب سگها را بجان زندانیان میانداخت و کی گروه خونخوار داعش زامبی را درست کرد و انداخت بجون مردم بازم بگم .. خدا عقل وشعور و از همه مهمتر معرفت انسانی داده ، توصیه میکنم استفاده کنید حتی شده به اندازه یک ارزن.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 8
    گرونی و تبعیض و رانت خواری و.. رو شاید کنار بیایم ولی حمایت از اشغالگری و تجاوز آشکار روسها یا هرکس دیگر رو علیه یک ملت رو هرگز تحمل نمیکنیم این رو بشنوید وگرنه نابود خواهید شد
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      4 0
      بر اساس وعده قطعی خداوند متعال، بساط زمین و آسمان یک روزی جمع می شود (البته علم جدید تازه به این نتیجه رسیده که خورشید و منظومه آن عمر بی نهایت ندارد). و البته آنچه که نابود خواهد شد شیاطین و طاغوت ها و اشرار هستند. همانها که انسان ها را برده خود می خواهند و آنها را به آدم کشی، زنا، سقط جنین، لواط و اخیرا کشتار نوزادان ترغیب می کنند.
    • محمود IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      5 0
      اینکه در این تاریخ و این موقعیت این حرفها رو میزنید و ادعای تقابل با تجاوز و اشغالگری و...رو دارید دلیلش مقابله با تجاوز و این چیزها نیست، دلیلش این که بوی نابودی آمریکا و غرب و در کل آمال و آرزوهاتون رو بیشتر از پیش دارید احساس میکنید، وگرنه در این چند دهه گذشته و در تجاوزهای آشکار آمریکا و غرب به تمام دنیا و بخصوص منطقه کجا بودید؟به والله که دل شماها ذره‌ای برای مظلوم نمی‌سوزه ،هه، اشغالگری ؟! کشورهایی که اسرائیل رو ساختند و حیواناتی مثل صهیونیست ها رو بر یک عده مردم بیچاره مسلط کردن حالا دارن دقیقاً به همون شیوه ضربه میخورن و منافعشون با خطر جدی مواجه شده، حتی اگر کار روسیه رو تجاوز و اشغالگری تفسیر و تعبیر کنیم به والله که حق غربی هاست که خییییلی بدتر از این‌ها سرشون بیاد، مگر همین اوکراینی که دارید سنگش رو به سینه میزنید کم از سیاست های غربی ها علیه مردم ایران حمایت کرد؟ اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، و گرانی و...رو هم ابزار و توجیه افکار نادرست خود نکنید چون مردم ایران خیلی آگاه تر از امثال شماها هستند،
  • DE ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    1 0
    والدین جنابعالی که تا تونستن سیاهپوست و سرخپوست کشتن و توی ویتنام سه میلیون زن و بچه را قتل عام کردن تازه هیروشیما و ناکازاکی هم مونده. آخرهای جنگ جهانی دوم هم برای گرفتن غنیمت به آلمان نازی در هم پاشیده و شکست خورده حمله کردید و خود را پیروز جا زدید در حالی که از نورماندی جایی که آمریکا در فرانسه نیرو پیاده کرد تا مرز آلمان 400 کیلومتر بیشتر نبود با تمام اینها یک میلیون کشته دادید. پس قهرمان نبودید و توی هیچ جنگی هم پیروز نشدید.
  • US ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    1 0
    اگر درگیری انجام بشه تمامی مردم زمین به کمک روسیه خواهند رفت تا لیبرالیسم را از ریشه بخشکانند. در آن لحظه تمامی واقعیتها به مردم در مورد همه چیز این هشتاد سال گفته خواهد شد و برای همین لیبرالیسم در یک هفته از بین خواهد رفت و تمامی عوامل آن اعدام خواهند شد. چنان خونی بریزند که در تاریخ دیده نشده چون با گفتن حقایق مثل یک فنر فشرده شده مردم از خواب بیدار خواهند شد و اگر به سلاح مجهز کردند کل اروپا آمریکا و کشورهای مستعمره لیبرالیسم در چند روز تسخیر خواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس