توانمندی پهپادی ایران قابل مذاکره نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:توانمندی پهبادی ایران یکی از عوامل تقویت قدرت دفاعی کشور است، قابل مذاکره نیست و از خطوط قرمز ایران محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، فدا حسین مالکی در مورد اقدام اخیر آمریکایی‌ها در مورد تحریم قدرت پهبادی ایران گفت: در هر حوزه‌ای که آمریکایی ها، جمهوری اسلامی ایران را تحریم کنند یقین داشته باشید که در همان حوزه قدرت ایران و ضعف آمریکایی‌ها نمایان خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:اخیراً اسرائیلی‌ها بعد از دیدن دو پهپاد ناشناس در آسمان خود تمام امکاناتشان را بسیج کردند تا بفهمند که این پهپادها متعلق به کدام کشور است، آسیب پذیری آنها به حدی بالاست که از قدرت پهبادی ایران احساس خطر می کنند و به دنبال این هستند تا نشان دهد که توانمندی پهپادی ایران یک خطر برای منطقه است اما در این کار موفق نخواهند شد.

نماینده مردم زاهدان  با بیان اینکه آمریکایی‌ها در تصمیمات خود نسبت به تحولات بین المللی سردرگم هستند، بیان داشت:با توجه به تحولات اوکراین حوزه تصمیم گیری آمریکا در مورد تحولات منطقه به هم ریخته است و از طرف دیگر احساس می‌کنند نباید بخاطر شیطنت‌های که رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی می‌کند از آنها  قاطعانه حمایت کنند و به شدت به دنبال این هستند که به نوعی جایگاه خود را تثبیت کنند.

مالکی تصریح کرد: به نظر می‌رسد اقدام اخیر آمریکا در تحریم قدرت پهپادی ایران به نوعی به خاطر موضوع اسرائیل و  تحولات اوکراین است و از این طریق می‌خواهند با فرافکنی افکار عمومی را به سمت دیگری هدایت کنند.

وی با بیان اینکه قدرت پهپادی به عنوان یکی از عوامل تقویت قدرت دفاعی ایران است تاکید کرد: قدرت پهپادی ایران قابل مذاکره نیست و از خطوط قرمز ایران محسوب می‌شود  آمریکایی‌ها بدانند که این تکنیک آنها در مورد تحریم پهپادی ایران، تکنیکی نخ نما و تاریخ گذشته است و نمی توان در مورد آن به بهانه های واهی گفت و گو کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با توجه به اهمیت پهباد در قدرت دفاعی کشور بیان داشت: در سفر به مسکو به مقامات کرملین هم اطلاع دادیم که قدرت دفاعی ایران قابل مذاکره نیست و جمهوری اسلامی بر مواضع اصولی خود برای تامین امنیت و منافع ملی ایران کوتاه نخواهد آمد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته با ۴۲۴ رأی موافق و ۲ رأی مخالف  با تصویب طرحی خواستار متوقف کردن توان پهپادی ایران شد.

البته این طرح ضد ایرانی که "قانون توقف هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی" (SIDA) نام دارد، برای تبدیل شدن به قانون، نیاز به تصویب سنا و امضای رئیس جمهوری آمریکا دارد.

در این طرح ضد ایرانی ادعا شده  است که سیاست آمریکا جلوگیری از دستیابی ایران و متحدان آن به پهپاد ها و قطعات تجاری آن است  که می تواند در حملات علیه شخصیت های آمریکایی و سایر کشورهای همکار مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    1 1
    بقیه اش قابل مذاکره است؟
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    شما لیست موارد قابل مذاکره رو اعلام کنید خداوند به شما خیر بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس