چین ماهواره جدیدی با وضوح ۵ متر را به فضا پرتاب کرد

اداره ملی فضایی چین (CNSA) دیروز یک ماهواره‌ با نام "Ziyuan-۱ ۰۲E" و با وضوح ۵ متر را به فضا پرتاب کرد.

به گزارش مشرق، اداره ملی فضایی چین (CNSA) دیروز یک ماهواره‌ای تحت نام "Ziyuan-۱ ۰۲E" با وضوح ۵ متر را به فضا پرتاب کرد که این ماهواره توسط یک موشک Long March-۴C از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی در شمال چین به فضا پرتاب شد.

این ماهواره نزدیک به ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد و مجهز به دوربین‌های مادون قرمز، مادون قرمز نزدیک و ابرطیفی است و همچنین دوربین‌ها می‌توانند تصاویر پانکروماتیک تمام رنگی را از زمین بگیرند. تصاویر گرفته شده توسط این ماهواره‌ به مهندسان چینی کمک می‌کند تا محیط و آمایش سرزمینی چین را از لحاظ زمین‌شناسی بررسی کرده و مواد معدنی را به راحتی جستجو و پایش کنند.

همه کسانی که در زمینه‌های دیگر مانند حمل و نقل، کشاورزی و... و. فعالیت می‌کنند نیز قادر خواهند بود از تصاویر کمک بگیرند. یک ماهواره کوچک دیگر نیز در کنار ماهواره اصلی به فضا پرتاب شده است که برای کارهای آموزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این پرتاب، سی و نهمین پرتاب موشک Long March-۴C و چهارصد و سومین پرتاب از کل سری Long March است.

موشک Long March ۴C تقریباً ۱۵۰ فوت (۴۵.۸ متر) ارتفاع دارد و قطر آن تقریباً ۱۱ فوت (۳.۳۵ متر) است و با جرمی حدوداً ۲۷۵ تن (۲۵۰۰۰۰ کیلوگرم) بلند می‌شود. Long March ۴C عمدتاً برای پرتاب ماهواره‌ها به مدار پایین زمین (LEO)، علاوه بر ماموریت‌های مدار خورشیدی سنکرون (SSO) استفاده می‌شود. این موشک می‌تواند تقریباً ۵ تن (۴۲۰۰ کیلوگرم) را به حوزه LEO و تقریباً ۳ تن (۲۸۰۰ کیلوگرم) را به SSO ببرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس