کد خبر 1356694
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
موشک

چین از پرتاب اولین موشک هیبریدی خود به نام «لانگ مارس-۶A» خبر داد.

به گزارش مشرق، آژانس علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) امروز (سه شنبه) اعلام کرد که چین اولین موشک هیبریدی خود را با نام «لانگ مارس-۶A»، از نسل جدید پرتابگرهای سایز متوسط پرتاب کرد. این پرتاب، ۴۱۲ امین ماموریت از خانواده موشک‌های لانگ مارس چین است.

به گزارش گلوبال تایمز، به گفته آژانس علوم و فناوری هوافضای چین، پرتاب این موشک هیبریدی توسط آکادمی فناوری فضایی شانگهای (SAST) در ساعت ۵:۵۰ بعد از ظهر (به وقت محلی) از مرکز پرتاب ماهواره «تائی‌یوان» در استان «شانشی» در شمال چین انجام شد. این شرکت مستقر در شانگهای، دو ماهواره «پوجیانگ-۲» و «تیانکون-۲» را به مدارهای تعیین شده فرستاد. این پرتاب موشکی به دلیل مبارزه با شیوع مجدد کووید-۱۹ در شانگهای، «افزایش اعتماد به نفس» نام گذاری شد.

 موشک «لانگ مارس-۶A» در هنگام پرتاب، وزنی معادل ۵۳۰ تن دارد و قادر است محموله‌ای کمتر از ۴ تن را به مدار همگام با خورشید بفرستد. این عضو جدید خانواده راکت‌های حامل لانگ مارچ، ۵۰ متر ارتفاع دارد و دارای دو قسمت به قطر ۳.۳۵ متر است که در مرحله اول از موتور اکسیژن مایع با رانش ۱۲۰ تن و برای مرحله دوم یک تراست ۱۸ تنی استفاده می‌شود.

توسعه دهندگان این موشک گفتند که این موشک جدید که یک پیشرفت طراحی در تاریخ هوافضای چین است، دارای چهار تقویت کننده سوخت جامد با قطر ۲ متر است که به بدنه آن متصل شده است. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • NL ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 11
    چهار تن !!! دمشون گرم ما 500 کیلو بیشتر نتونستیم
    • حاج حسین IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      16 2
      چین ۷۰ سال است موشک و ژاکت تولید می کند به ۴ تن رسیده ما که تازه شروع کرده ایم باید صبر کنی.
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      3 3
      ما 500کیلومتر و حداکثر100کیلو اگر 500کیلو بود که دیگه با چین فرقی نداشتیم....
    • علی IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      قدرت تخریب ۱ تنی چه به درد میخوره؟ ما خرابی میخوایم؟ نه. زدن نقاط استراژیک با ترقه ی یک کیلویی هم قابل انجامه... اون فیلم های هالیوودی رو بزار کنار
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    4 2
    "لانگ مارس" نیست. "لانگ مارچ" است.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    اونایی که صنعت فضایی عقب مانده مارو ۸ سال عقب تر نگه داشتن چه جوابی به نسل های آینده دارن.
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    از زمان دوره اول احمدی نژاد تا الان هیچ پیشرفت چشمگیری در بخش فضایی نداشتیم نه در تناژ قابل حمل نه در دستیابی به مدارهای بالاتر نه در خود تکنولوژی ماهواره ارسالی. نه به اون شروع طوفانی نه به این آهسته روی ...!!!
  • چین افتخار آسیا IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    چین یکی از هوشمند ترین کشور ها در آسیا است بعد از فاجعه ایی که مغول ها و هم تبارانشان رقم زدند دیگرو نسل کشی و کتاب سوزی و ویران کردن شهر ها در ایران و هند و چین و بغداد و....دیگر هیچ کشوری در آسیا توانایی تولید علم وتمدن نداشت و علم و تمدن در شرق به طور کامل متوقف شد و باعث شد غرب پیشرفت کند و آسیا و شرق عقب بماند ولی کشور چین بار دیگر از خاکستر و خون سر بر آورد و آسیا را سربلند کرد ر چند هنوز از غرب بسیار عقب تر هستیم ولی بعد از ویرانی مغول همین پیشرفت ها هم غنیمت است
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 0
    خاک بر سر اونهایی که بخش فضایی کشور رو معطل رضایت غرب و شرق کرده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس