روزنامه صهیونیستی از انتقال تجهیزات نظامی امارات به فلسطین اشغالی خبر داد

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: گمان می رود که امارات در حال انتقال تجهیزات امنیتی و نظامی بر اساس توافقتنامه دفاعی مشترک با تل آویو است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «خلیج الجدید» امروز (شنبه) به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشت که هواپیماهای باری عظیم الجثه متعلق به نیروی هوایی امارات طی دو هفته گذشته چندین بار در سرزمین‌های اشغالی فرود آمده اند.  

«جروزالم پست» با بیان اینکه دلیل این پروازها هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: گمان می‌رود که آن‌ها در حال انتقال تجهیزات امنیتی و نظامی بر اساس توافقنامه دفاعی مشترکی هستند که اخیراً توسط دو طرف (رژیم صهیونیستی و امارات) امضا شده است.  

این روزنامه اسرائیلی اضافه کرد که هواپیماهای باری از نوع «سی ۱۷ گلوب مستر» در فرودگاه نظامی «نیواتیم» اسرائیل در صحرای نقب فرود آمدند و هر یک از آن‌ها پس از یک ساعت به پرواز درآمدند.  

«جروزالم پست» در ادامه نوشت که یک مقام مسئول صادرات نظامی و امنیتی در وزارت دفاع رژیم اسرائیل در ابتدای ماه آوریل امسال اعلام کرد که ارزش صادرات نظامی این رژیم در سال گذشته ۱۱.۲ میلیارد دلار بوده که هفت درصد آن را کشورهای عربی که قراردادهای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل امضا کردند، تشکیل می‌دهد.  

امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل امضا کردند و سپس سودان و مغرب نیز با توافق‌های مشابه به جمع آن‌ها پیوستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس