هواپیایی

رسانه‌ها از بسته شدن حریم هوایی عربستان بر پروازها از مبدا فلسطین اشغالی به دلایل نامعلوم خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های صهیونیستی سه شنبه بعد از ظهر از بسته شدن موقت حریم هوایی عربستان بر پروازها از مبدا فلسطین اشغالی خبر دادند.

روزنامه «جروزالم پست» به نقل از «معاریو» نوشت که عربستان سعودی روز سه شنبه به طور موقت حریم هوایی خود را به روی پروازهای اسرائیل بست.

بر این اساس،   پروازها از مبدا اسرائیل و از فرودگاه «بن گوریون» به دبی به همین علت به مدت پنج ساعت با تاخیر انجام شد. هنوز اعلام نشده که چرا مجوزها ورود پروازها از مبدا فلسطین اشغالی به حریم هوایی عربستان به تاخیر افتاد.

پیشتر عربستان در تلاش در هموار کردن مسیر  عادی سازی روابط  با رژیم صهیونیستی، با عبور هواپیماهای این رژیم از حریم هوایی خود به مقصد امارات و بحرین موافقت کرده بود. رسانه‌های خبری سال گذشته  گزارش دادند که عربستان موافقت خود را برای عبور هواپیماهای تجاری اسرائیلی از حریم هوایی خود به مقصد امارات  و بحرین اعلام کرده است.

این اتفاق در زمان «دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا و تلاش‌های وی صورت گرفت. «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ که روابط خوب و بسیار نزدیکی با «بن سلمان «ولیعهد دارد، گفته بود که توافق صلح بین اسرائیل و پادشاهی سعودی حتمی و تنها مسئله زمان مطرح است.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز اخیرا به نقل از «حییم سابان» تاجر صهیونیست، میانجی و پدرخوانده توافق تل آویو-ابوظبی گزارش داده بود که ولی‌عهد سعودی در مراسمی به او گفته بود که علت اصلی عدم عادی‌سازی علنی روابط ریاض-تل‌آویو، ترس از ایران و قطر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 2
    از اونجائیکه یهودیان جرات سفر به امثال امارات ندارند و مسافرت ها بسوی خلیج فارس لغو و عوصش بسمت دنیای غرب اضافه شده . بدینگونه مطرح میشه تا شاید مقداری آبروداری بشه . یا شاید هم نگرانی امنیتی دارند بخاطر پرواز پهبادها .
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    اما قلبشون به سمتشون بازه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس